Krásný Dvůr nádraží (Schoenhof Bahnhof) - Historie trati
Přispěl:
Jiří HemmerTrať Kaštice - Krásný Dvůr byla zprovozněna v roce 1881 pro svoz zemědělských produktů.
Kolejiště v Kašticích bylo samostatné a propojené spojkou s kolejištěm Plzeňsko - Březenecké
dráhy. V roce 1884 byla trať z Krásného Dvora prodloužena do Radonic u Kadaně. V roce 1903
byla rozšířena o další úsek do stanice Kadaň - Prunéřov / Kaaden - Brunnersdorf / ležící na Buštěhradské
dráze. Tímto úsekem získala Kadaň spojení na hlavní trať v Prunéřově /Kadaň město, Kadaň
předměstí/. Úsek Radonice - Doupov pak byl v provozu údajně již v roce 1902, ale není jisté
zdá na úseku jezdily osobní vlaky. V 50 letech pak se vznikem vojenského újezdu byl provoz v úseku
Kadaňský Rohozec - Doupov zastaven.
V provozu byly nejprve parní lokomotivy řady 310? či 422?, ve 30 letech byla trať motorizována.
Veškeré budovy a drážní vybavení bylo zlikvidováno podobně jako všechny obce ve vojenském
prostoru. Snímky z Doupova však ukazují, že ještě na konci 60 let mnoho budov stálo i když
byly již ve špatném stavu.
Odbavovací budova v Krásném Dvoře byla před demolicí v dobrém stavu. SŽDC ovšem prosadila
její odstranění a nahrazení betonovou budkou.
Škody způsobené SŽDC na majetku dráhy dosahují již mnohamilionové výše a to přesto, že se
na jejich postup od začátku poukazuje a byla snaha majetek dráhy ochránit.
Není jasné z jakého důvodu se SŽDC tak chovalo a proč měli pocit, že jejich postup je v pořádku
a přes protesty ho tvrdě prosazovali.
Vloženo: 22.8.2020