PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Brniště nádraží (Brins Bahnhof) - Historie lokálky

Přispěl: Jiří Hemmer

Společnost Ústecko - Teplické dráhy ATE byla ustavena roku 1856. Kmenovou tratí se stala trať z Chomutova přes Teplice do Ústí nad Labem.
Objemy přeprav v nákladní dopravě byly enormní. Z každé stanice na trati odbočovalo množství vleček do dolů a provozů, v Ústí nad Labem
bylo roku 1874 vybudováno na svou dobu rozsáhlé seřazovací nádraží. Nárůst nákladní dopravy se řešil výstavbou paralelní tratě z Bíliny
do Ústí nad Labem přes Úpořiny. Mezi lety 1896- 1900 došlo k výstavbě další trati, tentokrát ovšem měla charakter 143 kilometrové lokálky.
Ve stanici Řetenice odbočovala z kmenové trati a přes Úpořiny a Lovosice pokračovala do Litoměřic, Úštěka a České Lípy kde křižovala
trať České severní BNB a kde měla vlastní nádraží. Často se uvádí, že BNB nepovolila ATE společné propojení a používání jejího zázemí,
ale pravda je taková, že nádraží BNB leželo daleko od města a tak ATE měla na tomto nádraží pouze zastávku a svoje vybudovala přibližně
o kilometr dál. Když BNB následně chtěla zaústit svoji trať ze Svoru do Jablonného v Podještědí, ATE jí to bez výhrady povolila.
Ani dnešní stav není v České Lípě ideální. Vybudovalo se nové nádraží mezi oběma stávajícími a nevyužívají se ani budovy ATE, ani BNB.
Poslední úsek z České Lípy do Liberce překonává Ještědský hřbet a je turisticky velmi atraktivní. Kromě viaduktů a několika tunelů
je trať vyzdobena provozními budovami ATE, které dotvářejí působivý obrázek. A na této trati leží stanice Brniště, že které odbočuje
vlečka do uranových dolů. A právě proto se postavila ve stanici v 70 letech budova panelákového typu. Starou budovu je naštěstí
nenapadlo zbourat. SŽ bohužel odbourala na trati téměř všechno ostatní vybavení, až na vyjímky, kdy se budovy podařilo odprodat.
V Křižanech bez znalostí vývoje ponechali u budovy jakýsi vyzděný paskvil původní nádherné dřevěné čekárny, která byla z velké
části prosklená a byl z ní nádherný výhled. Turisticky atraktivní se ovšem v poslední době stává i Úštěcko. Částečná optimalizace
možná je s ohledem na původní stavby. Stát nechrání trať jako takovou, ale pouze viadukt v Novině což je velká škoda.
SŽ evidentně nedokáže ve vládě prosadit nutnost velkých investic do železnice, nedokáže předložit plán, předložit studie
každé trati s návrhem řešení, do kolejí se tak téměř nezasahuje, rychlost se nezvyšuje a zaostávání se prohlubuje.
Jediné co pak zbývá, aby to vypadalo, že něco dělají, je demolice majetku, údajně pro předimenzovanost a další nesmysly.
Hloupým cestujícím betonová budka stačí a komu nestačí, ať si jde stěžovat na lampárnu.
Zato ŘSD tahá peníze ze státního, neustále staví nové silnice se kterými jsou spojeny obrovské zábory půdy a staré resty
neřeší. Podpora silniční dopravy má posledních 50 let zelenou přes všechny negativa s tím spojené. Postaví se dálnice
a stará silnice zůstane, pomineme-li vzrůstající náklady na údržbu silnic, které se nikdy nevrátí, tak obrovské zásahy
do struktury silnic a krajiny jsou neobhajitelné. Dálnice je rychlostní dálková spojnice s přístupy v místech zvaných exit. Ty jsou
po mnoha kilometrech, protože se na ně váže nutnost vybudovat komplikovanou křižovatku, která zabírá obrovský
prostor. A tak aby si ŘSD usnadnilo práci, nechají starou silnici běžet podél dálnice!!????? ŠEST PRUHŮ SILNICE vedle sebe!!!!!!!!!!!!?!!!??????????
To se nikde v takovém rozsahu nevidí. Přes tyto nesmyslné stavby pak NEZBÝVÁ PENĚZ NA ŽELEZNICE.
ŘSD ve svém bordelovém aranžmá plýtvá trpělivostí daňových poplatníků, protože vláda na ně tlačí a chce neustále
otvírat nové úseky dálnic. Vždyť budou zase volby a dokud bude volič slepý, mají vyhráno. Největší záhada ovšem je
proč má v ČR spousta lidí pocit, že takový postup je nutný??????? A kdo to těm blbým voličům nakukal?
No přece naše chytrá vláda ověnčená tituly MBA a podobnými, které se dají koupit za 40000 Kč aniž by jste museli prokázat
sebemenší znalosti v oboru. A už vůbec nechci mluvit o tom, že chytrá vláda zákonem změnila rychlostní silnice na dálnice o čtyřech
pruzích.


Vloženo: 15.12.2020



Komentáře a upřesňující informace


Žádný záznam

 Komentáře a upřesňující informace
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 57 do následujícího políčka:

   





VĂ­ce informacĂ­ ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist