PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Josef Procházka - opravna a prodejna vozů Škoda (Josef Procházka - opravna a prodejna vozů Škoda )

Popis: výkon, točivý moment a úhel záběru plynu

pro zobrazení výkonu a dalších vlastností motoru
je poměrně důležitá veličina
kterou je úhel ze kterého vychází úhlová rychlost
úhel by bylo například možno nazvat
"úhel záběru plynu"

MOMENT SETRVAČNOSTI a úhel PSÍ1
-----------------------------------
úhel PSÍ1 - úhel pedálu při záběru plynu když se stroj rozjede je výchozí veličinou pro stanovení
MOMENTU SETRVAČNOSTI

***

změna úhlu na hodnotu optimálních otáček PSÍ2 pro stanovení MOMENTu OTÁČENÍ
----------------------------------------------------------------------------------------

pro druhý silový moment v pořadí je zase důležitá změna úhlu sešlápnutí plynu aby se motor dostal do optimálních otáček

***

VÝKON motoru a průběžná změna úhluPSÍ z minima na maximum
------------------------------------------------------------------------

úhel záběru plynu je rovněž důležitý pro zkoumání výkonu - ale přesto že se jedná o tutéž veličinu - nelze ji zaměňovat s úhlem PSÍ1 při rozjezdu, ani s úhlem PSÍ2 při optimálních otáčkách - spíše se jedná o průběh hodnot úhlu záběru z minima na maximum - například při maximální rychlosti či výkonu

-------------------------------------------------

ÚHEL PSÍ - SHRUNUTÍ
veličina VÝKON úhel "psí" obsahuje vlastně dvakrát - ale jde vždy o úhel jiného původu - tedy i jiného měření (snad s vyjímkou, když by se počítal výkon v právě optimálních otáčkách)

VÝKON = PSÍ min-max (variabilní hodnota záběru pedálu plynu dle fáze výkonu, která se právě vyhodnocuje) x Mt(moment otáčení)
MOMENT OTÁČENÍ = čitatel Mi (moment setrvačnosti) krát PSÍ 2 (úhel záběru pedálu plynu při optimálních otáčkách) děleno jmenovatelem "t2" ( doba kdy se motor od rozjezdu dostane do optimálních otáček)



Datum:

Autor: JT koláž
Přispěl: Jan Tomášek



Vloženo: 3.9.2021








VĂ­ce informacĂ­ ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist