PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
ČKD Praha (ČKD Praha)

Popis: přepočtové koeficienty mezi různými převody

/v nákresu oproti textu jisté odlišné nepřesnosti - zejména označení převodových kol symboly rychlosti "v" přesně naopak - má být velké "v" VELKÉ ZADNÍ KOLO/


přepočtový koeficient "i"
--------------------------

b"i"cyklový a motocyklový převod - mechanický převod rychlostně nepřímúměrný

jedná se o něco jako
"jednu nepřímou úměru"

1. 1 výchozím je DRUHÝ člen převodu - v tom spočívá nepřímá úměra
dělenec - ve zlomku nahoře je druhý člen převodu - zadní kolo - a dělitel první člen převodu pastorek ve zlomku dole jako dělitel

1.2. s navyšováním koeficientu se zvyšuje i zkoumaná veličina - zde rychlost - v tom spočívá přímá úměra

malá výchozí rychlost při převodu do pomala - kdy zadní kolo je malé - i hodnota koeficientu je malá

(pokud se bicikl rozjíždí s převodem do pomala - tedy malým zadním kolem - tedy nízkou hodnotou koeficientu "i" je třeba přeřadit na velké zadní kolo - což znamená i zvýšení koeficientu)

- zkoumaná rychlost - se zvyšováním se koeficient zvyšuje

2. přepočtový koeficient "k" - ele"k"trické transformátory napětí
------------------------------------------------------------------------

KDY JDE O PŘEVOD NAPÉŤOVĚ VZESTUPNÝ? PŘEDNÍ CÍVKA MÁ MÉNĚ ZÁVITŮ A ZADNÍ VÍCE

zde se jedná o dvojí přímou úměru

2.1 dělencem (nahoře ve zlomku) počet závitů, který má první člen převodu - blíže ke zdroji a dělitel druhý člen převodu - blíže ke spotřebiči
2.2. zkoumaná veličina - což je napětí - se zvyšováním koeficient se zvyšuje




Datum:

Přispěl: Jan Tomášek



Vloženo: 10.12.2021








VĂ­ce informacĂ­ ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist