PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Josef Procházka - opravna a prodejna vozů Škoda (Josef Procházka - opravna a prodejna vozů Škoda )

Popis: co je rychlost

(popis k ilustraci od spodu nahoru)

- reálné vnímání

1R/ reálné zvuky - PERIODA jako "klapání mlýna"

- KINEMATIKA

2K - kinematika - FREKVENCE přepočítaná z periody

3K - ÚHLOVÁ DRÁHA (frekvence vynásobená časosběrnou konstantou - proměnná perioda je tedy vynásobená intervalem ke kterému se děj zkoumá - zpravidla sekundou nebo minutou) - úhlová dráha je tedy veličinou zcela bez času - a má dvojí využití...

3KG buďto pro "geometrickou kinematiku" - tedy rozklady pohybů - kde se právě využívají úhly - či úhlová pootočení

3KD - úhlová dráha jako veličina pro obor dynamika (spolu s frekvencí) - v dynamice se již počítají výsledné veličiny rychlost, zrychlení či výkon

- DYNAMIKA

4D - ÚHLOVÁ RYCHLOST - "neúplná rychlost - ještě bez páky" - možná by této veličině spíše příslušelo označení síla - protože na principu této veličiny funguje pružinový siloměr - tedy síla, rychlost a úhel lze vyjádřit jen prostřednictvím dvou druhů času - proměnné periody "T" a časosběrné konstanty "dt" - tato konstanta může být sekunda, minuta, hodina přesně ta veličina - v které se udává rychlost - tedy m/š nebo km/h

5D - ROTAČNÍ RYCHLOST - rychlost pohonu je vlastně úhlová rychlost s poloměrem - neboli síla s pákou

- reálné vnímání

6R - LINEÁRNÍ RYCHLOST - výsledná lineární rychlost celého vozu jako přepočtená lineární rychlost pohonu


TACHOMETR (rychloměr) je tedy záležitostí DYNAMIKY

OTÁČKOMĚR sice na jedné straně podává informace o frekvenci jako veličině KINEMATIKY - ovšem frekvence se měří za provozu - tachometr je tedy současně i záležitostí oboru DYNAMIKA

Datum:

Autor: JT koláž
Přispěl: Jan Tomášek



Vloženo: 17.7.2022








VĂ­ce informacĂ­ ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist