EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ČeskyČesky
Ivančický viadukt (Ivančický viadukt) - Hostorie a informace

Beigetragen: Fanda Podzimek

byl to první celokovový příhradový most v rakousko-uherské mo- narchii, postavený v letech 1868–1870 francouzskou firmou cail & comp. podle projektu stavebního inženýra společnosti státní dráhy (steG) Karla von rupperta a inženýra aloise rogenhofera (tradují se nepotvrzené úvahy o spoluautorství alexandra Gustava eiffela). Přes 373 metry dlouhý viadukt překlenul údolí řeky jihlavy na pěti pilířích, ve výšce až 42 metrů. Při stavbě byl nosník postupně smontováván na hrušovanské straně a pomalu nasouván nad údolí. Koncem roku 1889 se objevily trhliny na litinových částech pilířů,
kolem 1900
které byly nahrazeny pilíři ze svářkového železa. subtilní stavba sloužila bezpečně do roku 1978, do zbudování nového souběžného mostu (pro zvýšení dopravní kapacity trati). Poprvé byl ohrožen de- molicí v roce 1991, tehdy ještě zásah ministerstva kultury a následné prohlášení za kulturní památku (1997) likvidační práce zastavily. chyběly ale peníze na nejnutnější konzervaci, v srpnu 1999 byl přece jen rozřezán do starého železa – až na jedno pole, které pro vzpomínku zůstalo památkově chráněné. Představy o využití pro vyhlídku nad údolím zatím kdesi zapadly.

Eingegeben: 24.8.2013



Kommentar und weitere Informationen


Kein Datensatz

 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 87 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist