PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Nové komentáře

Kruhovský mlýn: kámen [????? 25.6.2017]
Dobrý den, máte i nějaké zmínky o kameni, který se nachází přímo na kopci nad mlýnem, je v něm vytesaný kalich ... slyšela jsem různé povídačky, ale nic podloženého :/
Horní Kaliště: Re: Re: Re: Horní Kaliště [Václav Kouba 24.6.2017]
Dobrý den pane Němečku,
když mně pošlete kontakt na moji mail.adresu (vencakouba@gmail.com), rád se s Vámi sejdu, až tam v létě opět po letech zajedu.
S pozdravem Václav Kouba

Horní Kaliště: Re: Re: Re: Horní Kaliště [Václav Kouba 24.6.2017]
Dobrý den pane Sosno,

Mám tam živé vzpomínky, protože jsem tam prožil moje dětství od r. 1949 do 1957, od té doby jsem tam byl jenom jednou v 1979 nebo 1980 a mám v plánu tam zajet letos v létě. Když tak se ozvěte.
To stavení na samotě, kde jsme bydleli, bylo v tom roce 1979 zbourané a stál tam kravín, který dnes je zbouraný a je tam pastvina pro dobytek, - to vidím přes interne

Tureč: Re: VU7233 [Vláďa 23.6.2017]
Ahoj Jano,
zdravím Tě z Hradce. I já často vzpomínám na vojnu na Turči (1986 - 1988). Byl jsem s Tebou na rotce jako spojař. Jestli můžeš, ozvi se. Vláďa

Oldříš: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oldříš - Ullersdorf [edita 21.6.2017]
Really? I dint know that, well as far as I know there were lots of Rudolfs ( all of them had 10 children and more..) that was normal in that time ...My great grand grand mother told my grandmother that she just remember that they had servants in the house and her mother was wearing hat , and they had lots of horses... No idea were it was or what they did.....Are there any pictures? Photographs fro
Praha-Radlice ( stará obec ): Re: Re: Radlice i ty staré žijí!!! [h.reiter 21.6.2017]
Pane Škopáne, pokud jste si nevšiml tak tyto webové stránky řeší ZANIKLÉ OBCE po r. 1945 ) v souvislosti s 2.sv. válkou. Sám píšete o zástavbě z 19. stol. Takže Radlice existují nebo neexistují? Odpovězte si sám a myslím, že jak je uvedeno výše, toto vaše zviditelňování není na místě. Doporučuji vám založit si webové stránky, které se budou zabývat problematikou zaniklých sídel třeba ve středověk
Oldříš: Re: Re: Re: Re: Re: Oldříš - Ullersdorf [Marco 20.6.2017]
Dear Edita,
as far as I know, there was no "Wenzel Joseph/Jozeph Rudolf" or "Maria Josepha Rudolf" in my direct line of my family. In Oldris there were at least two families with the surname "Rudolf". One of which had the restaurant "paradise". My familiy was farmers.

Kopisty: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní škola [Jan Novotný 18.6.2017]
Dobrý den. Uteklo hodně vody od této korespondence. Ale kdyby to bylo možné mi poslat na mail Vaši doktorandskou práci, byl bych moc rád. Ještě žiju a občas na zaniklé Kopisty (a své mládí) vzpomínám. Zdraví Vás Jan Novotný
Kolvín: Re: Kadlecovi, Majerovi, Jarošovi,Blechovi [Veronika L. 18.6.2017]
Dobrý den pane Hermane, já mam ve svém rodokmenu Blechovi z Kolvina.
Můžete napsat na verlopa@seznam.cz

Křišťanov: Nalez u Poluci - ohradka [Lenka 18.6.2017]
Definitivne to neni postel- tyhle kovove ohradky se stavely okolo hrobu. Ja sice nikdy v Kristanove nebyla, ale stejne ohradky jsem videla mnohokrat na starych hrbitovech zde v USA. (V Cesku moc bezne nejsou.) Vloni jsem videla i jednu rozlozenou na jednotlive dily. Je tedy mozne, ze je tam vedle tech ruin nekdo pohrbeny, ale na to by dal odpoved jedine nejaky pametnik / dobovy dokument / archeol
Přísečnice: Re: Pressnitz 1945 [Veronika Kupkova 17.6.2017]
Sehr geehrte Frau Luber,

falls Sie noch bei der Suche Ihrer Wurzeln sind, können Sie sich gerne unser Dokumentarfilm "Generation N: Deutschböhme" anschauen - https://www.youtube.com/watch?v=vCpADy3pV8E (weitere Informationen finden Sie auf https://experiencezethau.wordpress.com)

Ob Sie sich entscheiden werden, das Ort zu besuchen, melden Sie sich bitte bei mir u

Horní Kaliště: Re: Re: Horní Kaliště [Petr Němeček 17.6.2017]
Jsem stále v D. Kališti.
Horní Kaliště: Re: Re: Re: Horní Kaliště [Václav Kouba 16.6.2017]
Pane Němečku, byl to domek nad potokem k lesu, (můj starší bratr se tady v r. 1947 narodil, - já už jsem se narodil v porodnici), - je to místo, kde ještě dnes na internetu z leteckého pohledu je vidět ona zbouranina toho kravínu, který jsem viděl v 1979, vedle malé listnaté stromovky.
Kdy jste tam byl naposledy? Když mi pošlete Vaši mail.adresu, pošlu Vám tři fotky nových velkých kravínů v

Praha-Radlice ( stará obec ): je mi 80 let [Emil Homolka 16.6.2017]
Narodil jsem se pod Farkáněm v usedlosti zvané Amerika která patřila povozníkovi jménem Zvára Jako kluk jsem se chodil dívat na práci kováře pana Zikána skamarádem Béďou Francem,kterého 14 ÚNORA zabila americká bomba.Poraďte mi kde bych se o starých Radlicích dozvěděl víc.
Lučina: 5 plus 2 [Gabi Uhrová 16.6.2017]
Dle článku z týdeníku 5 plus 2 se do zaniklé obce vrací život. Postupně jsou odhalovány základy budov na úroveň terénu z roku 1945. Odkaz zde: http://www.5plus2.cz/?e=KA-PLZEN-M&d=16.06.2017#strana=26
Kopisty: Nové publikace zaniklých obcí [Jaroslav 16.6.2017]
Dovolte mi Vás informovat, že jsme vydali tyto nové brožury
zaniklých obcí na Mostecku:
- Dolní Jiřetín II.díl
- Komořany II.díl
- Kopisty II.díl
- Třebušice II.díl
- Libkovice II.díl
- Dřínov II.díl

Veškeré informace a náhled na brožury je na webu
http://www.jaroslavhron.ic.cz/brozury.html

V nabídce je dále také m

Oldříš: Re: Re: Re: Re: Oldříš - Ullersdorf [edita sokolovska 15.6.2017]
Vyzera to tak ze to mohla byt rodina mojej pra pra pra babky strany, ona sa volala Maria Jozepha Rudolf a jej otec sa volal Wenzel jozef Rudolf, ktory zomrel 11. Feb. 1854.

Viac o Rudolfovich neviem . Ona s( Maria Jozepha) sa potom vydala za Glocknera...

HI, it could be family from my great great great mother Maria Jozepha Rudolf. Her father was Wenzel Jozeph Rudolf , an

Liščí Hora: kkk [20170615yuanyuan 15.6.2017]
<h1><a href="http://www.danskoshoes.us.com"><strong>dansko outlet</strong></a><h1>
<h1><a href="http://www.discountoakleysunglassessale.us.com"><strong>discount oakley sunglasses</strong></a><h1>
<h1><a href="http://www.kevindurantshoes.us"><strong>kd shoes</strong

Kyjice: Re: Re: Re: Kaplička [Alena 15.6.2017]
Dobrý den p. Luláková...nebylo by možné se poptat mezi obyvateli, kteří se schází, zda si někdo z obyvatel nevzpomíná na p. ředitelku Marii Košařovou? v letech 1953/54 odcházela do důchodu a já jsem náhodu našla památníček, který je p. Košařové věnovaný....Chtěla bych jej vrátit zpět rodině p. Košařové...Předem moc děkuji, A.Mariašová
Holičky: studna ve vsi, ztracený? křížek, bývalá poštovna [Mirka Havlíková 15.6.2017]
Nikde v obrázkách nevidím vcelku zachovalou studnu hned u silnice. Nepodařilo se mi vložit fotku. Mám prosbu týkající se bývalé poštovny, zakreslené v papírové mapě severně od Holičského vrchu. Jestli někdo víte, jak vypadala, případně co tam po ní zbylo. Marně jsem pátrala. Zrovna tak křížek cca 800 m východně od vsi, jestli vůbec existuje? Díky
Oldříš: Re: Re: Re: Oldříš - Ullersdorf [Marco Rudolf 14.6.2017]
oprava/correction/Korrektur:
18.10.1862

Oldříš: Re: Re: Oldříš - Ullersdorf [Marco Rudolf 14.6.2017]
Můj pradědeček žil v Ullersdorf číslem 15. Jmenoval se Karl Rudolf. Narodil se 08.05.1898. Jeho otec byl Eduard Rudolf Born 18.10.1962. Jehož otec byl Franz Josef Rudolf.

My great-grandfather lived in Ullersdorf No. 15. His name was Karl Rudolf. He was born on 5.8.1898. His father was Eduard Rudolf, born 18.10.1962. His father was Franz Josef Rudolf.

Mein Urgroßvater hat

Kyjice: Re: Re: Re: Památníček [Rudolf Přibáň 14.6.2017]
Na Moravě, resp. v moravských archivech jsem nikdy nehledal, žádné příbuzné tam nemám. Myslím, že budou uloženy buď v Opavě: http://www.archives.cz/zao/index.php, nebo v Brně: http://actapublica.eu/matriky/brno/ . Hezký den!
Kyjice: Re: Re: Památníček [Alena 14.6.2017]
Děkuji,už jsem o krok dále ve svém pátrání...ještě bych potřebovala zjistit kde najdu matriční záznamy města Ostravy,nebo ješte lépe Moravskoslezského kraje...nějak se mi nedaří na ně na internetu narazit...nevím kde hledat..děkuji
Kyjice: Re: Památníček [Rudolf Přibáň 13.6.2017]
Matriky jsou dostupné volně přes internet. Ve vašem případě to budou severočeské zde: http://www.soalitomerice.cz/matriky-a-kroniky/ . Tam je možné se proklikat na e-badatelnu, kde se můžete dovědět příslušné údaje. Jestliže pí. ředitelka odcházela do důchodu v r. 1954, bylo jí, předpokládám, kolem 60ti let a rodné matriky jsou pro tento účel zveřejňovány 100let po narození poslední uvedené osoby
Kyjice: Památníček [Alena 13.6.2017]
Dobrý den, potřebovala bych podat pomocnou ruku...před nějakým časem jsem náhodou našla v knihovně mezi knihami starý památníček, je z roku cca 1954 a je věnovaný p. ředitelce školy v Kyjicích, která odcházela do důchodu...Ráda bych našla pokračovatele jejího rodu a památníček jim předala...Ale zatím nevím jak na to...Jestli kontaktovat městský úřad nebo matriku, pod kterou Kyjice spadaly?? Poradí
Olšina: OBEC OLŠINA [Jiří HERINK 13.6.2017]
pokud mě pamět ještě slouží tak tabor byl na levo od prašné silnice po které jsem jezdil na kole do Stráže p.R.Rebarboru prý tam pěstovali kvůli vitamínu C.
Olšina: OBEC OLŠINA [Jiří HERINK 12.6.2017]
můj otec v r.46 vedl mlékárnu v Olšině až do našeho vystěhování v r.47 kdy obec zabírali vojáci.TÁBOR stál na konci Olšiny byli to dřevěné baráky říkalo se že to byl vojenský němécký tábor.My děti jsme tam chodili na rebarboru.V té době mě bylo 12 roků.
Hora Sv. Šebestiána - kos...: Služebně na Šebíku , jako řidič kontrášů. [Tony>@1314. sezna 9.6.2017]
se šířkou těch obrazů. Snad byly širší než 60 cm. Ale jinak kromě smetí a rozházených zpěvníků , byly okna a dveře i obrazy zcela v pořádku. I když byl kostel odemčen, nic se neztratilo. Měl jsem fakt chuť půjčit si V3S, pár vojáků a někde ty obrazy schovat. Cena obrazů nebyla 100 000, ale nejméně půl milionů. Bylo to v zimě, roku 1962. Ale tenkrát tam nebyl žádný výbor a lidé mluvili jen německy.
Hora Sv. Šebestiána - kos...: Re: Bourání kostela [TONY 9.6.2017]
Byl jsem jako řidič kontrarozvědky na Šebíku. V kostele bylo celkem vše v pořádku. 12 obrazů svatých 2mx 60 cm. Lavice - v pořádku. Nahoře byly varhany - celkem hrály.Pod nimi jsem našel knihu z r. 1625 psanou švabachem a mám jí dosud. Oznámil jsem velitel o těch obrazech a že je kostel volně přístupný. Ale velitel mi řekl, že to není naše věc, že máme jiný starosti. Skutečně jsem přemýšlel, že je
Komořany: Vydali jsme nové publikace o zaniklých obcí [Jaroslav 9.6.2017]
Dovolte mi Vás informovat, že jsme vydali tyto nové brožury zaniklých obcí na Mostecku:
- Dolní Jiřetín II.díl
- Komořany II.díl
- Kopisty II.díl
- Třebušice II.díl
- Libkovice II.díl
- Dřínov II.díl

Veškeré informace a náhled na brožury je na webu
http://www.jaroslavhron.ic.cz/brozury.html

V nabídce je dále také mnoho DV

Záhvozdí: Záhvozdí.osada našich ideálů [VÝBORNÁ jiřina 9.6.2017]
Prosím o upřesnění místa penzionu,máme zájem o ubytování.Kdysi před mnoha lety jsme tam žili a rádi bychom si vzpomínky oživily,z nejkrásnějších raných let.Jsme již senioři,ale na Záhvozdí stále vzpomínáme jako na nejkrásnější období.Děkuji
Skryjský mlýn: Skryjský mlýn a chatová oblast [Zdeněk Chlup 9.6.2017]
Dobrý den, nemám bohužel k historii Skryjského mlýna co říct,ale dobře si pamatuji a vzpomínám na krásné roky ,které jsem prožil na protějším levém břehu.Měli jsme chatu hned pod skalou naproti mlýna.Postavila si ji někdy kolem roku 1940 parta studentů /Chlup,Peterka,Gajdůšek,Adamus ,snad i výše zmiňovaný pan Trtílek , celkem jich bylo asi 10/.Do mlýna jsme k panu Padrtovi chodili pro mléko přes
Steineckerův mlýn: Steinecker-Steinocher? [Věra 7.6.2017]
Dobrý den, nevíte něco bližšího o tomto rodu-mlýnu? Děkuji.
Horní Kaliště: Re: Re: Horní Kaliště [Petr Němeček 6.6.2017]
Pane Koubo,nevím jakou samotu u lesa máte na mysli. V roce 1965 zde ještě několik domů stálo, především relativně zachovalá vilka při cestě do Jenína, která vedla krásnou lískovou alejí. Dílo zkázy bylo dokonáno v 70tých letech při tzv. rekultivaci. Zdravím P. Němeček.
Balda: Re: lázně Balda [Jaroslav Sadílek 6.6.2017]
Tady se však jedná o budovu zámku - lázeňského domu, ne celou osadu, viz Kategorie. Ta spolehlivě zanikla beze zbytků.
Balda: lázně Balda [Lucie Rysová 6.6.2017]
Ráda bych jen upřesnila, že Balda nebyla zničena zcela, ale zůstala zde u silnice stát původní kaplička a hájenka se stodolou.
Payer: Payer-informace [Jan Vlček 6.6.2017]
Obytné a hospodářské stavení čp.11/st.p.20 v katastrálním území Dolní Cazov.Nemovitost je zobrazena na mapě Stabilního katastru:Čechy-2025-1-mapový list 001/ původní kat.území Horní Cazov/K usedlosti ještě původně patřil dům čp.10/st.p.21/1- zbořený v r.1929.
K majetkovým vztahům- jména uvedena tak,jak jsou zapsaná v listinách: stav do r.1945:
-1863-1880:Josef Bayer,
-1880-1902:T

Kokořínský důl - rekreačn...: Emeran [Jirka Lulek 4.6.2017]
Koupaliště, kemp a chátrající budovy vlastní dle KN firma EMERAN 1791 s.r.o. Této firmě patří pozemky a mnoho penzionů a hotelů v okolí Kokořína.
Harasov: Obnova 2017 [Jirka Lulek 4.6.2017]
Objekt s okolními pozemky a rozestavěným srubem za 15 milionů koupil Jan Veselý, místopředseda Okrašlovacího spolku Kokořínska. Rodina Veselých se okamžitě nechala slyšet, že chce celý areál zcela obnovit, což se ostatně už ukazuje, protože rekonstrukce je v plném proudu.

Zde odkaz na článek z 1.6.2017 :

http://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi-zivot-v-regionu/2017-06-01-hara

Horní Kaliště: Re: Re: Horní Kaliště [Pavel Sosna 4.6.2017]
Dobrý den pane Koubo,
můj otec v Horním Kališti žil až do vystěhování v 50. letech, Nepamatujete si něco o této vsi, jakékoliv vzpomínky?

Dolní Jiřetín: Nové brožury zaniklých obcí na Mostecku [Jaroslav Hron 2.6.2017]
Dovolte mi Vás informovat, že jsme vydali tyto nové brožury
zaniklých obcí na Mostecku:
- Dolní Jiřetín II.díl
- Komořany II.díl
- Kopisty II.díl
- Třebušice II.díl
- Libkovice II.díl
- Dřínov II.díl

Veškeré informace a náhled na brožury je na webu
http://www.jaroslavhron.ic.cz/brozury.html

V nabídce je dále také

Stěžerov: Statek U Plcha [Jiří Plch 1.6.2017]
Dobrý den, vím o tom, že se jeden můj příbuzný zatoulal po II.s.v. na statek do Stěžerova. Kde jste, prosím, čerpal informace o tom Plchovi? Dá se zjistit něco bližšího? Děkuji Jiří Plch
Laufloh: Re: Laufloh / Lauftloh / Laiftloh [Zdeněk Pechar 31.5.2017]
Ještě doplním: Laufloh - Chytilův místopis str.610.
Dolní Jiřetín: rodina Feltů [Ilona Lenská 31.5.2017]
Dobrý den, neznal jste někdo rodinu Feltů z Humpolky? Anna Feltová je moje babička. Ilona Lenská
Laufloh: Re: MJ Laufloh [Honza, Tachov 31.5.2017]
LAUFLOH severozápadně od obce PASTVINY, okres Tachov. Program MapA.cz
Libkovice: Libkovice [Jarda 30.5.2017]
Dobrý den,
když jsem sloužil na vojně v Podbořanech, jeli jsme jako vojáci na žňovou brigádu do Libkovic. Bylo to v roce 1979. Všichni obyvatelé vesnice k nám byli moc milí, přátelští a dodnes to mám v srdci skryto, jako velmi příjemný zážitek. O to horší a bolestnější bylo, když jsem se po letech byl podívat v místě, kde Libkovice stály a bylo mi hodně smutno.....Nic jsem tam už neviděl....

Libkovice: Hledám Čermakovi z Lobkovic [Čermakovi 30.5.2017]
Dobrý večer hledám nějaké příbuzné z Lobkovic můj pradedecek se jmenoval Antonín Čermak a prababicka Kernelie původem z Maďarska ozve se někdo kdo je znal?Předem dekuji
Kolvín: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zanik [Lachtan 30.5.2017]
Já jsem sloužil na Kolvíně v letech 1989-1990, bohužel jenom pár měsíců než mi převeleli do Jínců. Střelby jsem tam bohužel nezažil :( Pamatuji si, že jsem také spali v budově naproti štábu a že tam byl odpoledne veget, protože vojáci z povolání odjeli domů :) Nevíte jestli tam některá z budov ještě stojí? Resp. jaké jsou GPS souřadnice? Pokud máte někdo nějaké fotky, tak prosím na email radsvob@g
Kostřice: Kostřice - obyvatele Rodina Josefa Eichlera [jiří Němeček 29.5.2017]
Hledám obyvatele obce kostřice, kteří po roce 1945 - rodina josefa Eichlera z č.p.112. Já jsem pravnu jedné z dcer Josefa Eichlera, a zajímalo mě kam se poděli obyvatelé po roce 1945
Kyjice: Re: Re: Kaplička [Jana Luláková - Vajc 29.5.2017]
Dobrý den,zajímá mě paní Chasáková,ke komu jezdila do Kyjic,Vajců tam bylo několik,jak se babička jmenovala,Kyjice jsou zatopené,přes nádrž je silnice,je to přístupné,dá se po ní přejet do Vrskmaně.Setkání obyvatel je každý rok v květnu na Červeném hrádku u Jirkova.Luláková
Ervěnice: nucené práce [Jana Havlová 27.5.2017]
Dobrý den,můžete mi prosím někdo zaslat nějaké podrobnosti o místě nucených prací v Ervěnicích v r.1944. Hledám podrobnosti o Josefu Křižanovi nar.14.3.1920 v Domorazu a zemřel v květnu 1945 v Terezíně.Právě v Ervěnicích byl na nucených pracech,odkud se dostal domů a tam pro něho přišli četníci a odvedli ho nejdříve do Klatov,pak byl v Praze Pankráci; až se dostal do Terezína.Budu ráda i za malič
Podlešanský mlýn: Podlešanský mlýn [Pavel 27.5.2017]
Bližší informace o neblahé historii tohoto mlýna, včetně informací o pohnutém osudu jeho původního majitele, se můžete dočíst na webových stránkách jeho současného majitele.
Stránky též obsahují několik dobových fotografií a řadu autentických písemných dokumentů.
http://www.podlesanskymlyn.cz/

Třebušice: setkání [Táňa Myšíková 26.5.2017]
Zdravím všechny bývalé sousedy. Zítra je sraz a mc se těším.
Táňa

Valdov: Re: Re: Posledni obyvatele obce Waldau [Franz Thumfart 26.5.2017]
Hezký den, rádi podáme informace o rodině Thumfart. Ozvěte se prosím na výše uvedený email. Můžete napsat i česky. Těšíme se na informace.
S pozdravem Franz Thumfart.

Radošov: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re.Radošov [Jožko 25.5.2017]
No že sa začína konečne spomínať na dobré staré časy :)
Vidnava: Vlastivedne clanky [Lenka 25.5.2017]
Vazeny Pane Karle, velice me zaujal Vas komentar. Ziji uz dlouho mimo CR a doted jsem o tomto vrahovi neslysela, ale jelikoz se velice zajimam o kriminalni pripady, tak jsem obetovala trochu casu a vyjela si ho. Mate pravdu, je to on. Pry "cestoval po pamatkach a "mel rad architekturu" (ale evidentne ne lidi). Scary, ale nic prekvapujiciho. Naprostou vetsinu vlozenych fotek stahova
Čermníky: cermniky [Marie Novakova 24.5.2017]
Dobrý den , neni pravda, že v roce 1960 už ve vsi nikdo nebydlel. Stěhovali jsme se v roce 1965. Ale jinak jsem z popisu a foto nadšená. Diky N.
Olšina: Re: Re: Re: Cihelna [Dvořák 24.5.2017]
Cihelna byla na protější straně. Mám někde fotky pozůstatků. Omlouvám se ale HJ to nebyl. Bylo to BDM. Na konci Olšiny. Oploceno a velká dřevěná vrata. K tomuto je toho více. giraro@seznam.cz
Olšina: Re: Re: Cihelna [monika 24.5.2017]
Dobrý den,
děkuji mockrát za odpověď.Ještě by mě zajímalo zdali cihelna ležela na straně Palohlav nebo na straně protější.Zaráží mě i odpovědi ,které jsou v příspěvcích nahoře,že u cihelny se nacházel dívčí tábor HJ.Před několika měsíci,jsem pracovala na semestrální práci na téma zaniklých obcí v Ralsku.Měla jsem možnost nahlédnout i do zajímavých archivů,ale nic o HJ se tam nepsalo.Hodně d

Krümmerwandbaude: Podrobnější informace v němčině: [Josef Waters 24.5.2017]
http://deutschboehmen.de/index.php?title=Kr%C3%BCmmerwandbaude
Huzová: Novodobe fotografie od Skopana [Lenka 24.5.2017]
Je ten prispevatel Skopan ten odsouzeny dvojnasobny vrah, co "mel rad pamatky " ?
Olšina: Re: Cihelna [Dvořák 23.5.2017]
Cihelna se nacházela až téměř u Palohlav. O jiné nevím. Její majitel utekl před zabráním Sudet. Při prvních poválečných volbách na komíně bylo číslo strany, které majitel volil.
Olšina: Cihelna [monika 23.5.2017]
Dobrý den ,
mohl byhc prosím poprosit zdali někdo má nějaké informaci o bývalé cihelně?Kde se zhruba nacházela?Cihelna zásobovala pouze zaniklé obce nebo se její výroba dostala i dále?
Děkuji

České Žleby: Kniha a webové stránky o Českých Žlebech [Luděk Němec 22.5.2017]
http://ludek-nemec.webnode.cz
Přkládám odkaz na webové stránky, kde bych rád průběžně zveřějňova články o historii Českých Žlebů, Stožce a okolí. V současné době připravuji publikaci, která bude popisovat historii obce České Žleby a okolních zaniklých osad. V souvislosti s tím prosím všechny, kteří uchovávají rodinné vzpomínky, historické fotografie nebo jiné materiály souvsející s touto ob

Splavský mlýn: Re: Dammuehle in Kuschwarda, Hotel Schwarzenberg in Kuschwarda [Kateřina 21.5.2017]
Die Aufnahme der Bevolkerung im Jahre 1921:
Nr. 14 Dammuhle in Kuschwarda

https://digi.ceskearchivy.cz/DA?doctree=1sikcsj&menu=3&id=635727&page=27

vielleicht das ein bischen hilft :-)

Mit herzlichen Grusse
Kateřina Žídková

Liberec Lidové sady letní divadlo: Současný plán - parkoviště? [Michal Smrž 21.5.2017]
Po neúspěšné snaze o obnovu divadla, se zdá se uchytil plán na vybudování parkoviště - tedy samozřejmě na základě likvidace zbytků lesního divadla. stavět by se mělo začít příští rok (2018).
Vlasákova hájovna: vysvětlení [Jan Tomášek 20.5.2017]
Pokusím se důvody vysvětlit po neděli - teď jsem v nemocnici se zlomenou nohou
Slapany: Fotky [Štefan Baláž 19.5.2017]
Dobrý deň, volám sa Štefan Baláž a mal by som záujem o dobové fotky. Slúžil som ako vojak v Slapanech v roku 1971-1973. Poprosil by som vás zaslať fotografie na email gizela.stefan.balaz@gmail.com ak by to bolo možné.
Ďakujem Vám veľmi pekne, s pozdravom Štefan Baláž

Vlasákova hájovna: Má to smysl? [Michal 19.5.2017]
Vždyť ta dobře myšlená databáze pak vážně ztrácí jakýkoli smysl, když už sem vkládáme úplně cokoli. Brněnský místopis je samozřejmě zajímavý, ale slušel by mu třeba i vlastní web, "obestavění" přece nesouvisí se zánikem, ohrožením nebo chátráním ani vzdáleně. Nejde o to trvat na nějakých úplně rigidních pravidlech pro vkládání, ale alespoň nějaká by platit mohla, ne? Znám desítky nějakým
Jablonec nad Nisou-synagoga: Adolf Fried [Jakub Pala 19.5.2017]
Nedávno jsem našel něco o Adolfu Friedovi. http://www.holocaust.cz/en/database-of-victims/victim/86289-adolf-fried/ Místem narození jsou Prčice, tak jsem si nebyl jist zda nejde o shodu jmen. Ale v jednom z dokumentů na stránce je zmínka o jeho ženě Hermině narozené v Jablonci. I věk sedí. "Adolf Fried stál v čele jablonecké židovské náboženské obce v obtížných letech I.světové války 1914-1
Severní: Kovárna [Natálie Hrušková 17.5.2017]
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jestli nemáte fotky tehdejší kovárny v Severní (č.p. 300). Byla bych ráda za jakékoliv foto. Děkuji Hrušková

Vlasákova hájovna: Přesah [Milan Gruber Bouška 16.5.2017]
Proč když budova stojí jí sem dáváte. Vůbec valná většina Vaších příspěvků se spíše hodí do Dikobrazu než na tyto stránky. Doporučuji vzít rozum do hrsti.
Cihelna - Kostelec nad Ohří: Re: cihelna [Michal Pavlát 16.5.2017]
Prosím vás o nějaké bliší informace o provozu, popis jednotlivých budov adt. Stavím model téhlé cihelny pro svůj modul kde bude oproti reálu spojen se železnicí. Byl jsem tam jako mladý s rodiči když to bylo opuštěné. V té době tam bylo ještě všechno železné bagr v jílišti, drážka a vybavení v té budově vedle pecí. Děkuju za jakou informaci.
Mlýnek: Mlynek [Lenka 16.5.2017]
Fotky c.1 a c.7 jsou identicke, jen na te vybarvene je premisteny nadpis a vyretusovana ta dama s parapletem.
Soustov - Pohodnice na Hr...: Soustov-Pohodnice na Hrádku [Jan Vlček 15.5.2017]
Původně usedlost čp.30/st.p.32 v k.ú.Soustov.Nemovitost je zobrazena na mapě Stabilního katastru :Čechy-7153-1 mapový list č.002.K domu patřily ještě pozemky PK p.č.81 a 82.
Stručně k vlastnictví: na Skice k mapě Stabilního katastru je jako majitel v r.1837 uváděn Anton Heller.
Po roce 1870 je dům ve vlastnictví rodiny Korcových.
-1876-1886:Jan a Terezie Korcovi,
-1886-1905

Jezerní mlýn: Jezerní mlýn. [Hromada 14.5.2017]
Celkový dojem ze zajímavého místa i fotografií kazí jejich kvalita.
Valdov: Re: Posledni obyvatele obce Waldau [Jiřina Kalkušová 13.5.2017]
Hezký den, mám k vám prosbu kam Thumfartovi odešli moje maminka Marei Vaclíková /Cuvanyková/ u nich sloužila od roku 1942 až do odsunuDěkuji Kalkušová Mám fotku celé rodiny Thumfart Karel
Plzeň-Malé divadlo: Malé divadlo [Myroniuková J. 13.5.2017]
Mnoho let žiji v Teplicích ale na Plzeň,kde jsem se v r.1948 narodila jsem nikdy nezanevřela.Moje babaička v Malém divadle pracovala jako biletářka,a uklízečka v jednom a já jako malá jsem jí do divadla doprovázela.Mám moc krásné vzpomínky na tuto dobu kolem r.1957-asi do r.1960.Moc ráda bych viděla nějaké fotografie z interieru divadla.Děkuji Jarka
Kneipelbach: Kneipelbach [Markéta Janečková 13.5.2017]
Dobrý den, děkuji Vám za reakci, můžete vložit sám nebo prosím pošlete mně na email markjaneckova@seznam.cz a já příspěvek vložím.
Hotel Praha: Hotel Praha [Lenka Kuliskova 13.5.2017]
Za bolseviku (srpen 1988) jsem byla jako studentka VSCHT v Praze jeste se 2 spoluzackami poslana na povinnou 14denni letni brigadu do tohoto hotelu. (My nemely na vyber. Poslala nas tam skola, jelikoz bolsevici trpeli nedostatkem levnych pracovnich sil, takze byli hojne vyuzivani vysokoskolsti stdenti.) Pracovaly jsme tam jako uklizecky prostor pro zamestnance (zachody, satny, atd.). Hotel byl na
Nebovazy: Nebovazy [David Pokorný 13.5.2017]
Obec nebovazy ještě NENÍ zaniklá, žijí zde asi dva trvale žijící obyvatelé, obývají jeden dům, pracují v lesní školce, která je přímo v/nad obcí. V obci je na zídce dochován kamenný portálek s nápisem: Lovu zdar St. Hubertus. Do obce vede od hlavní silnice R7 malá neudržovaná asfaltovka. V obci byla zavedena tekoucí voda v roce 1996. Zdroj: Obú Křimov, Historik Petr Himmel a Historik David Pokorný
Pleš: Re: Re: Re: Pleš v období železné opony a roty PS [Petrušová 10.5.2017]
Dobrý den,
děkuji za reakci. Můžete mi prosím ještě napsat název hospody a místo kde se nachází?

Děkuji

S pozdravem

Petrušová

Pleš: Re: Re: Pleš v období železné opony a roty PS [Petr Bílek 10.5.2017]
Dobrý den paní Petrušová, paní (cca kolem 80-90 let) nevím, je-li ještě na živu, před cca 7 lety ještě byla a má tu hospodu hned za hranicí, kde i bydlí nebo bydlela
Kniha Zmizelé Sudety, 4. ...: Zmizelé Sudety jsou na prodej! [Aleš 9.5.2017]
cituji stránku a mizím:
BUY THIS DOMAIN
The owner of zmizelesudety.cz is offering it for sale for an asking price of 560 USD!

Sejfský Mlýn: Re: mlýn [Zdeněk Pechar 9.5.2017]
Můžete trochu rozvést to s tím Slovenskem?
Vítkov: K článku Mir.Landy o Vítkovu [Eduard Steun 9.5.2017]
Můj otec Robert Steun se stal počátkem roku 1946 správcem mětských lesů Města Litrbachy (dnes už neexistující Čistá).Tam naše rodina bydlela v části zvané Vogelwiese (Ptačí louka).Když bylo v roce 1946 rozhodnuto o tom,že Město Litrbachy bude začleněno do nově vzniklého vojenského prostoru a pomalu se začalo s jeho likvidací,přestěhovala se naše rodina v r.1947 do bývalé krásné výletní restaurace
Břežánky: Re: setkání Břežánských [Vratislav ŠOT 8.5.2017]
Setkání se uskuteční dne 27.5.2017 od 14,00 hod. v KD Fontána v Bílině.
Liberec Machnín Kleinerto...: Léčebna v Machníně [Táňa Kindl Nováková 8.5.2017]
Tato budova je mojí noční můrou. V roce 1965 jsem zde byla "léčena". Hodně si z toho pamatuji, ačkoliv mně byly 4 roky. Vůbec jsem do takové léčebny nepatřila. Nechápu, jak mě tam mohli rodiče dát, když jsem měla a mám zrak v pořádku. Dodnes má v sobě tu hrůzu, jak se tam k nám chovali, co s námi dělali. Setkala jsem se tam s pedofílií. Tenkrát jsem tomu nerozuměla a bála se svěřit rodič
Sejfský Mlýn: mlýn [Martin Klíma 8.5.2017]
V místě je ještě docela dobře znatelný vodní náhon pro mlýn , ale po mlýnu ani kámen , asi byl demontován pečlivě a materiál poslanej na Slovensko
Dolní Dlouhá: Dolní Dlouhá [Petr 7.5.2017]
V místě ruiny dvou domů a zbytky základů ostatních, zachoval se i jeden původní dům ikdyz v žalostném stavu,kousek od bývalé vsi je památný strom u něj stojí nádherné zachovalé ruiny velkého statku
Rusová: Tebe znám [walteradolf@seznam.c 7.5.2017]
ty seš soudruh Žid Süs.
Ruštejn: Současný stav [Kamila Angelovová 7.5.2017]
Ulice, základy budov, sklípky, studny, rybníček, stále dobře patrné v mimovegetační době. Křížek se nám bohužel nepodařilo najít. Doufám, že ho někdo nezcizil!
Pleš: Re: Pleš v období železné opony a roty PS [Petrušová M. 6.5.2017]
Dobrý den, máte prosím aktuální informaci zda je "Černá Máry" ještě naživu příp. kde ji lze najít?

Děkuji za zprávu.

Petrušová

Skalní sušárny: Re: sušárny [Vladimír Kraus 6.5.2017]
Děkuji za uznání.
Kdybyste na nějakou tu sušku narazil, určitě ji sem dejte.

Zadní Doubice: Re: Re: Re: Katrin [Vladimír Kraus 5.5.2017]
Bylo nám řečeno, že jsou to objekty ministerstva vnitra. I později tam opruzoval esenbáček, sice už nikoho přímo nekontroloval, ale co prý kam a jak...
Ervěnice: Re: Re: Re: Hledám ! [Jiří Granát 5.5.2017]
Prosím o kontakt (mail) na Drahuš, za svobodna Pilzovou. Byli jsme její a Franty sousedi v Šimkově 504.
Debrné: Re: Dálnice okolo.. [Jan Kruliš, Praha 5.5.2017]
Dobrý den, není mi vůbec jasné, jaký smysl má tento příspěvek a jak posunul poznání o zaniklé vesnici Debrné. Navíc se autor projevil jako člověk neschopný historického nadhledu s minimálním citem pro děje minulé. Kdyby to psal v r. 1866, když se začala stavět železnice směrem na Královec, vedoucí nedaleko Debrného, jistě by uvedl, že se můžeme těšit na spousty kouřících a rámusících nákladních v
Skalní sušárny: sušárny [Milan Gruber Bouška 5.5.2017]
To je krása. I když tam jezdím vice jak 40let tak jste mě otevřel oči pane Kraus. Díky.
Dosud nezpracované obce: Re: Re: Vesnice v okolí JETE [Jarmila Jirkova (Pro 5.5.2017]
Tam jsem chodila do dvoutřídky :-) ,bydlela jsem ve Březí &#128528;
Debrné: Dálnice okolo.. [Petr 4.5.2017]
A relativně brzy tudy podél jezera povede dálnice:-( Už se můžete těšit na spousty polských a dalších kamionů z jihu i severu Evropy...
Záluží: Re: Re: Milovala jsem prázdniny v Záluží [Karel 3.5.2017]
Marně se pídím po setkání poslední bylo asi 2013 pořádal p.Vácha a spol.Rád bych věděl kdy bude atd.Jsem skoro 50 let pryč,bydlím na Domažlicku.---novy.karlos@seznam.cz
Zhůří u Rejštejna: Re: Re: Re: K článku M.Čejky Historie Zhůří. [Jaroslav Efler 2.5.2017]
Pane Steune, já reaguji na Váš příspěvek z 24.11.2009, cituji:...V roce 1954 už tam armáda byla,ale kaple nebyla ještě zbořena celá,jak se uvádí v článku.Byla jenom ubourána věž zvoničky a zničen zvon.V kapli pak byla chována domácí prasata pro kuchyni Československé lidové armády.... Zhůří, jako jednotka 158. hlásného pluku bylo aktivováno k 1.4.1952 a Váš příspěvek o prasatech v kapli se zjevně
Rusová: Zdravím Rusováky -Reichsdorf [erich 2.5.2017]
Nejsem sice rodákem , ale mám na prodej nádherný obraz z roku 1934 od Alfreda Roscher a to kostelík Svatého Martina v Reichdorf. Když budete míti někdo zájem napište a já pošlu foto. S pozdravem Hart.
Kvasov: Kvasov [Petr 2.5.2017]
V místě zaniklé obce se nachází rozsáhlé ruiny a zbytky zdiva všech tří domů a na křižovatce cest obvodová zdiva kapličky s propadlym krovem....místo není nejlépe přístupné...zánik osady byl pravděpodobně odlehlost od civilizace jako u řady jiných osad v okolí....
Ervěnice: Re: Re: Re: Re: Nezapomenu [Jirka 1.5.2017]
Občas mě zamrzí, že se nemohu podívat do rodných Ervěnic, potkat se s lidmi ze se svého dětství. Až na pár vyjímek (Bouše, Hošek, Krista, Kabešová . . .) jsem asi nikoho neviděl.
A najednou tu vidím několik slov od Tebe, Evo.
Mám dojem, že jsme se kdysi na několik minut potkali v kanceláři ervěnické elektrárny, kam jsem nastupoval na praxi ze školy.
Nemáš náhodou nějakou poslední

Ervěnice: Re: Re: Re: Hledám ... [Jirka 1.5.2017]
Taky jsme bydleli v "činžáku", ul. Šimlova 504. Naproti na chodbě jsem měl kamaráda Fandu a kamarádku Drahušku. Fanda byl tedy mladší, ale zažili jsme toho dost. Jestli ho znáš :-) tak ho pozdravuj (i jeho matku). Jiří Granát.
Břežánky: setkání Břežánských [Dana a Jindřich Proc 1.5.2017]
Prosíme o sdělení zda ještě letos bude též toto setkání. Kdy a kde. Zda ještě přijdou taky ročníky l928,29 -36. Nebo jejich děti-. Děkujeme .
Stoupa: pohraničník [udo 1.5.2017]
Může se někdo ozvat z ročníku 1941? Stoupa nebo Alt Pocher?
Dolní Světlé Hory: Dolní Světlé Hory setkání rodáků a přátel [Miroslav Vrabec 1.5.2017]
Informaci o 1. setkání rodáků a přátel Dolních a Horních Světlých Hor a Kunžvartu (Strážný), které se konalo 26. 9. 2016 uveřejnil časopis Vítaný host na Šumavě a v Českém lese v č. 1/2017 s. 30-32.
Na s. 29-30 je uveřejněna vzpomínka rodačky z Horních Světlých Hor paní Elfriede Tausch.

Kyjov - hostinec v Kyjovs...: Tanz Marke - Schindler Khaa [Jiri Resl 1.5.2017]
Dobry den, vlastním ucelovou znamku z mosazi s nahore udanym textem. Muzete mi prosim sdelit, který z hostincu patril panu Schindlerovi?
Z Norimberka srdecne zdravi a za odpověď dekuje předem
Jiri Resl

Štěrbovina: Štěrbovna [intago 1.5.2017]
na mapy.cz je pod jiným názvem, Štěrbovna, i jinde
Zhůří u Rejštejna: Re: K článku M.Čejky Historie Zhůří. [Lothar beer 30.4.2017]
celkem 168 obyvatel (pouze německých), z toho 81 mužů, 87 žen
katastrální rozloha: 313 ha, z toho:

Leider liegt hier ein großer Irrtum vor. Man glaubt wenn Personen deutsch sprechen dann sind es Deutsche. Damals wurde überwiegend deutsch in den Randgebieten zu Österreich und Deutschland gesprochen. Die Leute selbst waren zu mehr als 95% Böhmen, genau wie die böhmisch sprechend

Zhůří u Rejštejna: Re: Re: K článku M.Čejky Historie Zhůří. [Eduard Steun 30.4.2017]
Pane Eflere,rád se s vámi sejdu a rád pohovořím o Zhůří.Jenom mně trochu mrzí,že co píši o kapli sv.Václava,že považujete za naprostý výmysl.Popisoval jsem stav před r.1952 a čuníky jsem u oné kaple sám na vlastní oči nejednou viděl.Je pravdou,že po r.1952 už k vidění nebyli.Připouštím i to,že vepři mohli být drženi v některém z vedlejších objektů,ale v těsném okolí kaple se zcela určitě pohyboval
Ervěnice: Re: ervěnice [Eva Veselá Hauptvogl 30.4.2017]
Nevím jestli mám znak, ale mám foto z přejmenování obce z Rvěnice na Ervěnice. To foto zachycuje zřejmě vážené občany kteří se této akce zůčastnili. Nejsem doma, ale až foto najdu zašlu ji na nástěnku.
Ervěnice: Re: Re: Re: Nezapomenu [Eva Veselá Hauptvogl 30.4.2017]
Samozřejmě jsme se znali. Chodili jsme spolu do třídy. Zdravím Tě a přeji krásné dny. Eva
Krásná Lípa - starokatoli...: Re: Starokatolický kostel v Krásné Lípě [Bedřich Hloušek 30.4.2017]
Milý pane Hemmere, pokud němčinu neovládáte jaksepatří, zdržte se svých dobře míněných rad. V němčině se slovo "katolický" píše i nadále pouze a jedině "katholisch", tedy s "h". Měla by Vás přesvědčit německá jazyková norma www.duden.de Je závazná pro kohokoli, kdo píše německy. Pro Vaši informaci - Němci žádná "Pravidla (německého) pravopisu", jež mi dopo
Zhůří u Rejštejna: Re: K článku M.Čejky Historie Zhůří. [Jaroslav Efler 30.4.2017]
Pane Steune, rád bych se s Vámi setkal osobně a pohovořil o Zhůří a o Vašem příspěvku v knize Šumavští rodáci vzpomínají. Zajímám se o historii obce Zhůří i působení vojáků zde. To co píšete o kapli sv. Václava je naprostý výmysl. Od r. 1952 až do jejího zboření v ní bylo umístěno vysílací středisko, včetně obsluhy. Můžete mě kontaktovat na eflerj@seznam cz
Sejfy: Sejfy [Roman 30.4.2017]
Myslim pana Ericha...
Sejfy: Re: sejfy [Roman 30.4.2017]
Dobry den, bylo by mozno se s vami sejit ?
Ervěnice: Re: Re: Nezapomenu [Jiří Granát 29.4.2017]
Náhodou jsem narazil na tuto stránku. Paměť mě zrazuje, ale jistou Hauptvoglovou bych měl znát. Jsem Jiří granát, ročník 1948.
Krásná Lípa - starokatoli...: Re: Starokatolický kostel v Krásné Lípě [Vladimír Kraus 28.4.2017]
Ještě bych připomenul, že německé názvy tomu nedávají obvykle přispěvatelé (aspoň v mém případě), ale někdo jiný (admin?).
Radošov: Re: Re: Re: Re: Re: Re.Radošov [Luděk 28.4.2017]
Zdravím tě Jožko. Jsem ani nevěřil že se někdo ozve :-) Pokud si to přečteš, ozvi se mi prosím e-mail. ahoj Luděk
Kamenný mlýn: Re: Erdálka [Jan Tomášek 26.4.2017]
tak fotografii - prosím - naskenujte - a pokud ji nechcete vkládat sama, tak mi jo pošlete do mailu JT
Kneipelbach: Důkaz školení z roku 1957 [Miroslav Šiman 26.4.2017]
měl bych pozvánky z toho roku 1957 a nevím kam to poslat.jako jpg. obrázek
Jestli je zájem s pozdravem M.Šiman

Kamenný mlýn: Erdálka [Jana Janderková 26.4.2017]
Dobrý den, mám fotografii z dnešní Veslařské ulice, kde je zčásti vidět Erdálka v pozadí, přinejmenším továrna zcela zřetelně. Já mám docela milou vzpomínku na kluky z Erdálky, protože když jsem byla malá, přišli mne postrašit i potěšit na Mikuláše :-).
Horní Heřmanice - zámek: Re: Re: zámeček vHorních Heřmanicích [Karel 26.4.2017]
Dobrý den , vážená paní ( nebo slečno ) Markétko moc informací nemám, ale nachystám Vám několik fotek a vzpomínek mých rodičů kteří žili v Horních Heřmanicích.V případném zájmu kontaktujte na mail. adresu karelpostrelmov@seznam.cz
Most: oprava špatně odkaz webovky starý Most [Marcela Čermáková 25.4.2017]
správně je |: starymost.wz.cz
Most: pozvánka na stránky o Mostě i [Marcela Čermáková 25.4.2017]
Vážení mám nastartované vlastní stránky o mém rodném městě Mostě. název je starmost.wz.cz dovolte abych Vás na ně všechny pozvala autorka Marcela Čermáková
Kohlmühle: Kohlmühle-Barcaba [David Lataj 24.4.2017]
To patřilo naší rodině.Můj dědeček Karel Kosmata byl vnuk Wencla Barcabi.Žiji v Českých Budějovicích.
Dvorský mlýn: Zdroj [Igor Hendrych 24.4.2017]
Zdroj: Seznam vodních děl 1930
Horní Heřmanice - zámek: Re: zámeček vHorních Heřmanicích [Markéta Fiedlerová 24.4.2017]
Dobrý den pane Čížku,
je tak úžasné najít někoho, kdo si pamatuje zámek, okolí Heřmanic. Jsou moje srdeční záležitost, proto bych Vás s pokorou požádala o poslání pár fotek, Vaše vzpomínky a pd. Bylo by pro mě ctí se na místě i s Vámi setkat a poslouchat Vaše vzpomínky a vyprávění.
Děkuji za případnou odpověď.

Markéta Fiedlerová

Na Rejtě: Na Rejtě [Petr 23.4.2017]
Místo osady je skutečným pokladem zaniklých osad v Pošumaví, ještě větší než Okolí, jsou zde zachovalé ruiny domů až do výše prvního patra, zachovalé ovocné sady,sklepy....s přístupnosti k osadě je to horší, ovšem za to poznání to stojí...
Kvasetice - zámek: Blýskání na lepší časy [bubu 23.4.2017]
Zámek nedávno změnil majitele. Nyní je ve stadiu oprav. Poté má sloužit jako školící středisko.... hlavní je, že z něj nezbude hromada kamení
Žestov: Wer kennt noch [Hedwig 23.4.2017]
Hallo! Wer kennt noch die Hedwig Lebschi?
Most: Trosky a suť ze zaniklého Mostu [Zdeněk 23.4.2017]
Hezký den, měl bych prostou otázku co mě vrtá hlavou. Při demolici obcí vzniklo ohromné množství nezpracovatelného materiálu v podobě suti a tak mě nedá spát kam tento materiál přišel, byl snad použit jako podklad pro Ervěnický koridor? Nebo jimi byly zasypány vytěžené šachty? Děkuji za informace.
Símře: Símře [Rudolf Vybíral 22.4.2017]
Símře je pozoruhodné archeologickými nálezy, dávnou historií, i poměrně nedávným zánikem. V minulých staletích sídlily v Símři i rody příslušníků nejnižší moravské zemské šlechty. Staleté usedlosti (dvorství) byly ještě roku 1952 osídleny a obhospodařovány potomky zdejších, samostatně hospodařících rodů.
Reichhard: Reichard [Jirka Zouplna 21.4.2017]
Jsem rád,že jsem se dočkal vysvětlení této,podle mě,hraniční rarity. Při mé první cestě ze Žďárku na K.Pláně jsem si na mapě všiml této zajímavosti ale nikdy mě nenapadlo co se tam ukrývá a že ten výběžek přečkal až do součastnosti. Chápu hranici tvoří dva potoky tak je to jednoduché. Podobný zásek k sousedům je u hr.přechodu Koranda/St.Oswald tam ale hranici netvoří potoky a ten zásek je tam jen
Dvorský mlýn: Hofermuhle (Dvorecký mlýn) [Igor Hendrych 21.4.2017]
Katastrální území Milovany nikoliv Čermná.
Plazský potok, 1930 majitel Muck, 2 kola HD o výkonu 2.29 a 2.47 kW.

Blatná: Blatná 2017 [Radek 20.4.2017]
Dnes tu žije cca 20 stálích obyvatel.Jinak sem jezdí lidi na chaty a chalupy.
Adolfov Kaple sv. Antonín...: Adolfovský hřbitov [Jaroslav Červík 20.4.2017]
… jako malý chlapec jsem si dost často hrál na Adolfovském hřbitově mezi rozpadlými hroby po první likvidaci hřbitova v padesátých letech. V té době bylo možné na hřbitově nalézt kromě náhrobních kamenů i části porcelánových fotografií. Hroby v té doby byly jasně vymezeny svým základem. V polovině sedmdesátých let došlo z úředního nařízení k poslední likvidaci hřbitova až na stávající stav. V rámc
Horní Tichá: Tichá-Horní Tichá [Frol 19.4.2017]
Domnívám se, že se jedná o dvě vsi, Horní Tichá, kde jsou Boží muka a starý kříž, za zmínku stojí modřín asi věkem stejně starý jako Boží muka a potom Tichá, kde je družstvo zemědělské, bývalá škola a tvrz, nebo se pletu? Šlo by tedy o dvě vsi..
Ervěnice: hledám informace [Jan Hubáček 19.4.2017]
Hledám informace o násilné smrti p. Václava Doležálka v Ervěnicích dne 19.4.1947. Víte-li něco, prosím, ozvěte se mi.
Děkuji
JH

Zámek Horní Luby: Pobyt na zámku v roce 1962 [Eva Prokopová 19.4.2017]
V létě roku 1962 jsme jako sedmileté dítě byla v zámku na dětském táboře. Nevím přesně, kdo zámek v té době spravoval, já tam byla od otce z práce TOS Holoubkov. Přijela jsem se na místo podívat po 55 letech, minulý víkend o Velikonocích, zda si ještě na něco vzpomenu. Bohužel je ze zámku zbořeniště.
staré nádraží Duchcov: Re: stare duchcovske nadrazi atrat [Raffler Jaroslav 19.4.2017]
zdravím.co si já pamatuji,tak odbočka na Bílinu byla před Ledvickým nádražím.Byly tam dvě traťě jedna vedla přes Ledvické nádraží do Bíliny,druhá přes Liptické nádraží směr Most a Chomutov.Jinak nádraží bylo pěkné,mělo i pěknou restáuraci.
Studená Voda: Kaltwasser/hospoda na Větru [Anna Sándorová 16.4.2017]
Pravda,posledním domem jenž tuto vesnici pamatuje je dosud stojící dům/bývalá hospoda.Mám k ní velmi blízko,patří mým blízkým.Ti ji koupili v roce 1990.
Rymáň: Bývalý dvůr Rymáň [Markéta Janečková 16.4.2017]
Část statku je obývána stálými obyvateli. Obytná budova s historickými prostorami a hospodářské budovy s výjimkou budovy zastřešené krytinou z vlnitého plechu jsou značně zchátralé a podléhají samovolné destrukci.
Kašnice: Re: zbytky [Pavel Urban 15.4.2017]
Majitelé se skutečně odstěhovali do Bohušova. Jejich dům koupil nový majitel kdesi od Waršavy. A co se týče kaple- jsou odkryty zbytky zdí a pracujeme na obnovení původního křížku :-)
Jilemnice - Stará Kovárna: Re: Kovárna v Jilemnici [Jiřik 15.4.2017]
Fotky se dochovaly, exteriéru i interiéru. Taky ji pamatuji, jak ji v roce 1982 skutečně rozebrali, ale se silnicí se hnulo až v roce 1990 po zbourání celé čtvrti "Za vodou". Do té doby tam všude jen trčely "pomníčky" elektrických rozváděčů na místě zbouraných budov.
Vyklice: Přání [Karel Jícha 15.4.2017]
Všem pamětníkům a rodákům z Vyklic přeji krásné,radostné a klidné Velikonoční svátky.
Břežánky: Re: Evelina [Štechmüler Petr 15.4.2017]
Hezký den,

pane Krčmář konečně a úplně náhodou jsem se potkal s Evelínou, která již nebydlí v Bílině. Mám na ní tel. kontakt, Stručně jsem jí sdělil oč se jedná a má zájem. Kontaktujte mě na: stechpv@seznam.cz.
Přeji hezké velikonoční svátky.
Štechmüler Petr.

Harasov: restituce - zkáza [Květa Richterová 14.4.2017]
Dnes jsem se byla podívat na bývalé rekreační středisko, které bylo v perfektním stavu - nová měděná střecha, okna, topení, podlahy - předáno v rámci restituce. A dnes? Katastrofa! Byl to nádherný zámeček, v jídelně na stěně proti oknům vymalovaný erb, krásně udržované pokoje, veranda, kde jsme sedávali při kávě, příp.při něčem dalším, v podloubí se hrál ping-pong, pláž byla udržovaná, výborná kuc
Lučina: Re: Lučinová nostalgie [Miloslav Jung 14.4.2017]
Mezi Skácalem a Junkem (správně Jungem) bydlel ještě Bedeč. Jaroslave Skácale, potřebuji Tvoji současnou adresu.
Podmokly-synagoga: rodina friedmannova [Eva Breward 14.4.2017]
ziji v Australii a snazim se o informace o moji rodine. Muj dedecek byl Otto Friedmann, sestra Regina a bratr Alexander. Vsichni byli popraveni za valky, nic o nich nevim. Muze me nekdo pomoc?
Výstava Zaniklé obce Doup...: Re: Re: Výstava Zaniklé obce Doupovska [lukas 12.4.2017]
Ale má tvar trojuhelníku
Na Bahně: Aktuální stav [Jaromír Carda 11.4.2017]
Dobrý den, budovy už mají nové střechy. JC
Třebušice: Velikonoce [R. a M. Böckovi 11.4.2017]
Krásné prožití svátků velikonočních,všem třebušickým bohatou pomlázku a nashledanou v květnu na ČH. Böckovi
Kopisty: informace [Posekaná 10.4.2017]
prosím kde jsou záznami ze školy obor kuchařka učnovská škola v Kopistech
Karvinná: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [Tereza 9.4.2017]
Milý Lali...neznal jste náhodou Vladislava Kocha. ..říkali mu Hanek Na zmiňované fotografii z r.1961 by byl pravděpodobně v te 4 třídě.
Karvinná: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [Tereza 9.4.2017]
Dobrý den,píšete o nějaké smutné události. ..moje matka Gertruda Zamarski vyprávěla o nějakém spoluzakovi co se utopil a kněz ho nechtěl pohřbít. ...není to ono?Bydlela někde ve víkendové domky Gabriela ...nebo i Otipky 15 nevím zdali je to na stejném místě. Byla ročník 1948
Karvinná: Re: Re: bydlím v karviné doly [Tereza 9.4.2017]
Dobrý den,hledám cokoliv o svých předních Zamarski...mají psáno víkendové domky u Otipky 15 nebo víkendové domky Gabriela.Matka je ročník 1948 Gertruda Zamarski a chodila tam do česko -polské školy. ..babička byla Irma Zamarska provdaná Koch.Neznáte někdo?
Roklanská hájenka: Info k Roklanské chatě [ZŠ. 9.4.2017]
http://www.sumava-modravsko.cz/ostatni/co-bude-s-roklanskou-chatou/cs_CZ-301780.html
Most: Ulice Palackého [Helena Lancinger 9.4.2017]
Bydlela jsem v ulici Františka Palackého za divadlem. Krásná ulice, ale bohužel nikde nejsou žádné fotografie h této část starého Mostu. Může někdo pomoci?
Helena

Břežánky: Břežánky [Stanislava Richtrová 8.4.2017]
Jsem vnučka Josefa Klímy. Maminka byla nejstarší dcerou Josefa a Anny , jmenovala se Helena , měla ještě 7 sourozenců, bohužel všichni už zemřeli. Ráda na Břežánky vzpomínám , často jsme tam jezdili.
Ostrava Vítkovice - synagoga: Osobnosti: Jsem syn Erwina Zolara [Karl Zolar 7.4.2017]
Vazeny pane Dedek,

narodil jsem se v roce 58 v Praze a bydlim od roku 69 v Nemedku. Nasel jsem na vasi strance
(http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=6943)
meho tatinka.
Pokud vas to zajima,
muzete me napsat.

S pozdravem,
Karl Zolar

Votice-synagoga: Muj tata se ve Vitkovic narodil [Karl Zolar 7.4.2017]
Vazeni pratele,
nasel jsem prekvapen vasi stranku s my otcem (Erwin) a strejdou (Eric):
http://www.zanikleobce.cz/index.php?detail=95232
Ja ziju od roku 69 v Nemecku ale norodil se 1958 v Praze. Rad bych vedel, zda mate jeste dalsi Informace o mem tatovi - ci na koho se dal s touto otazkou obratit.
Pokud vas to zajima, dole seznam filmu, ve kterych muj tata jako herec hral.

Záluží: Re: Re: Milovala jsem prázdniny v Záluží [Jana 5.4.2017]
Děkuji za odpověď. Ja sama sice rodilý Zaluzak nejsem,ale setkani bych se.moc ráda zúčastnila -třeba se setkám s lidmi,které jsem jako dítě znala(jsem ročník 1947).Můžete mi dát prosím vědět, kdy a kde se setkání bude konat? Ahoj Jana (JenkaK@seznam.cz
Benešov-synagoga: Benešov [Petr Šraier 5.4.2017]
Ano, to je můj článek :)
Jiří Poláček byl vnukem Josefa Poláčka, už ale nežije.

Háj: Re: Upresneni informaci [Václava Jandečková 5.4.2017]
Dobrý den, jsem spisovatelka a píšu o příbězích, které se v Háji udály. Byla jsem tam a je to opravdu krásné místo. Prosím, mohla bych Vás požádat o kontakt a další informace? Jedna z těch budov patřila lesům, resp. státu, případně ministerstvu vnitra? Velmi předem děkuji za kontakt či zprávu. Václava Jandečková Tel.: 603 803 367
Záluží: Re: Milovala jsem prázdniny v Záluží [Ilona Marková 5.4.2017]
Pamatuji si toho dost .Sama jsem se v Záluží narodila a vychodila tam 9 let základní školy. Letos budeme připravovat další setkání Zálužáků. Na koupaliště mám také krásné vzpomínky a naučila jsem se tam plavat. Je nás stále dost, kdo toto vše pamatuje.Tak ahoj Ilona
Vršek: KOMENTAR: Doufám, že se nepletu, ale já Tě znám asi spíše z útvaru v P [Dušan Bartko 5.4.2017]
Mrzí ma to, ale s niekým si ma pletieš. Pozdravujem Dušan
Kamenný mlýn: Re: Erdálka [Jan Tomášek 5.4.2017]
dobrý den - pokud mi upřesníte polohu "Erdelárky" - tak bych ji rád přidal jako samostatný objekt - neboť na stránkách existuje kategorie továrna

po fotkách zkusím popátrat

nebo si pamatujete dobře její vzhled? v to případě bych se mohl pokusit i o nějaký náčrt

Jan Tomášek

Kamenný mlýn: Erdálka [Milada 5.4.2017]
Přeji dobrý den a také jsem si přečetla tuto stránku a musím říct, že v té Erdálce - po zrušení továrničky - bydlela moje teta, která tam dochovala svého otce, mého dědečka, kterého jsem neznala, neboť zemřel dříve než jsem se narodila. Bohužel, fotografii Erdálky také nemám a byla bych moc ráda, kdyby ji někdo poslal. Pocházím ze Žabovřesk a chodívali jsme tam s mým tátou (mladším bratrem tety) n
Žďár, Přední-Prostřední-Zadní: štokov [jarda 4.4.2017]
žádám o jakékoli informace z hystorie štokovaděkuji za odpověd
Benešov-synagoga: Josef Poláček [Miroslav Vrabec 4.4.2017]
O J. Poláčkovi mám jedinou zmínku na hlavičkovém papíru: "Václav Domkař, parní pekárny (dříve Josef Poláček)". Na nedatovaných fotografiích rodiny Domkařovy a zaměstnanců pekárny asi nikdo z rodiny Poláčkových nebude.
V časopise Jiskra ze dne 14. 1. 2017 je článek "Žili tady s námi" podepsaný Petrem Šraierem a Jitkou Sobotkovou. V článku je uvedeno jméno Jiřího Poláčka, k

Benešov-synagoga: Re: Josef Poláček, pekař [Petr Šraier 4.4.2017]
Dobrý den, Josef Poláček byl židovské původu a je pohřben se svou ženou na židovském hřbitově v Benešově. Máte k jeho rodině nějaké bližší informace?
Kamenný mlýn: Re: Kamenný mlýn a nejen ten [Ivana Baierová 4.4.2017]
Dobrý den, se zájmem jsem si přečetla tuto stránku. Taky bych velmi ráda měla fotku Erdálky- bydleli tam moji spolužáci. Já jsem bydlela na Kamenomlýnské 72a- byla to funkcionalistická stavba Othmara Skrabala z roku 1930. Taky nemám žádnou fotku, ani nikde na webu jsem nenašla. A jedno doplnění: Tařici přesadil na zahradu za domem můj tatínek---kdysi...donesl ji asi z Pouzdřan. Krásně se ujala. po
Horní Kaliště: Re: Horní Kaliště [Václav Kouba 4.4.2017]
Pane Němečku, když to tam znáte, pamatujete tu samotu u lesa (já jsem tam žil u dědy a babičky do svých 8 let - r. 1957)? A tak tam ta chalupa v r. 1962 ještě musela stát. Naposled jsem tam byl v r. 1980 a to už stavení bylo zbouráno a stál tam kravín. Teď to nějak nemůžu najít a nejsem si jistý. Chci se tam opět podívat. Děkuji za reakci. Zdraví Václav Kouba
Sosnice: Re: Doplnění [Václav Kouba 4.4.2017]
Je možné, že Sosnice se dříve jmenovalo Kaliště? Žil jsem v Kališti od narození (1949) do svých 8 let na samotě a hledám to místo. Naposled jsem tam byl v r. 1980 a na zbourané samotě byl kravín. Teď nějak to na mapě nemůžu najít a už si nejsem jistý. Pokud mi poradíte budu rád, chci se tam opět podívat. Děkuji za reakci. Zdraví Václav Kouba
Sosnice: Re: Sosnice [Václav Kouba 4.4.2017]
Mám tomu rozumět, že bývalé Horní Kaliště se dnes jmenuje Sosnice?
Já jsem od narození (1949) žil v Kališti na samotě do svých 8 let a samozřejmě hledám to místo a chci se tam opět podívat. Děkuji za reakci. Zdraví Václav Kouba

Zejbišské lesní domky: Re: Zejbišské lesní domky-informace [Lothar Beer 3.4.2017]
Sehr geehrte Damen und Herren,
leider spreche ich kein Tschechisch, trotzdem besuche ich den Böhmerwald regelmäßig. Besonders interessieren mich die ehemaligen künischen Gerichte. In Seewiesen war der Oberrichter ansässig. Hier waren auch die reichsten und größten Bauern ansässig. Leider fehlen in diesem Bereich noch sehr viele Ortsteile. Ich würde ja gerne helfen, aber ohne die richtigen Sp

Vršek: Re: Myslim si, ze som tu bol na vojne. [Standa Veselý 3.4.2017]
Doufám, že se nepletu, ale já Tě znám asi spíše z útvaru v Plané u M. Lázní. Tam jsem sloužil u autoroty u kpt. Kroba jako řidič Gazíku (1964-66). Na Barboru jsem občas jezdil s důstojníkama, protože Barbora patřila pod Plánskou brigádu (brigáda poddůstojnických škol). Prosím, ozvi se mi jestli se můžeme znát. Čau Standa.
Staré Verneřice: Dobrý den [Jan Anton 3.4.2017]
nalezl jsem George Anton, Johann Michael Anton, Franz Josef Anton, Eduard Anton, Vilém Anton, u všech je uvedena obec Verneřice a mlynář. První uvedený letopočet je 12.6. 1781, pravděpodobně sňatek Johann Michael Anton s Terezie Lichmann. hledám další předky. Děkuji A.
Třebušice: Re: dotaz [Jarda K, 2.4.2017]
napište si do vyhledávače cenia.cz . Po odkliknutí se Vám ukáže několik odkazů a klikněte si na odkaz Kontaminace.cz, Ukáže se Vám tmavá mapa , kde si na levé straně můžete přibližovat prostor (třeba mé bydliště) a na pravé straně PROLÍNAT historickou leteckou "mapu" která vznikla leteckým snímkováním se současnou satelitní mapu . K tomu slouží na přímce pod obdélníčkem HISTORIE a ob
Třebušice: dotaz [Marie Böcková 1.4.2017]
Ahoj Vašku, prosím něco bližšího k tomu leteckému snímkování z roku 1953. Já jsem na té webové stránce našla jen fotky, které znám. Co znamená, že je tam všechno ? Moc děkuji - Marie Böcková.
Skalní sušárny: Lokalizace [Vladimír Kraus 30.3.2017]
Pokusím se udat aspoň někde polohu, některé jsou u cest a dají se lehce najít.
Skalní sušárny: Lokalzace [Jan Tomášek 30.3.2017]
a nebylo by dobré uvést GPS? chápu, že jde o různá místa, a nějaké to GPS by pro orientaci a přehlednost stránek neuškodilo :) JT
Teplice - synagoga: prosba [Edita 29.3.2017]
nie sú to informácie k tomuto miestu, ale PROSBA : Prosím, je vami niekto, kto pozná TORUa je ochotný pomocť mi porozumieť niektorým pasážam? Mala som krásnu, ale žiaľ krátku debatu s rabínom v Savyone, dúfam, že sa nájde niekto i v Tp. Ďakujem.
Mukařov - kostel sv. Fran...: podvečer [Mojmír Pěnka 29.3.2017]
Na posledním snímku, označeném "podvečer" je mylně uvedeno
kostel sv. Františka.Jedná se o torzo zvonice,která nebyla součástí kostela.

Kolvín: Re: Hledám informace [Radek Vítek 29.3.2017]
radekvitek@seznam.cz
Kolvín: Re: [Radek Vítek 29.3.2017]
Ozvěte se mi na mailovou adresu, pokusil bych se Vám pomoci odpovědět na Vaše otázky. S pozdravem RV
Dosud nezpracované obce: Re: Re: Sloupský mlýn. [Jana 28.3.2017]
Dobrý den, neměla byste prosím nějaké informace k tomu Dolnímu, Laškovskému mlýnu? zpracovávám práci o mlýnech a uvítala bych jakékoliv informace, jako například kdy mlýn vznikl, do kdy fungoval atd...
Třebušice: zpráva [válek václav 27.3.2017]
Tady je Válek Václav ml. 27.5 mám už dávno poznamenané v kalendáři. Mám pro všechny kdo umí s počítačem dost zajímavou zprávu. Na vebu www.kontaminace. cenia.cz se nachází vojenské letecké snímkování z r. 1953.Je to trochu horší kvalita ale jetam všecho. Zdravím všechny třebušické a těším se na květen a aby nás tam bylo co nejvíc. Ahoj.
Chotěbudice - kostel sv. ...: Re: Chotěbudice - kostel sv. Štěpána [Tomáš Bernášek 27.3.2017]
Velice pěkné paní Zdenko, děkuji. ale přeci jen to neodpovídá dotazu který jsem sledoval, tj. význam tohoto vyobrazení.............
Chotěbudice - kostel sv. ...: Chotěbudice - kostel sv. Štěpána [zdenka 27.3.2017]
Vkládám odkaz.
http://pamatky-krasnodvorska.webnode.cz/fotogalerie/chotebudice/

Svatobor: Re: Re: Re: sloužil jsem tam [O. Ries 27.3.2017]
Je to sice reakce skoro po 5 letech... Ale jen pro zajímavost, jak tu už někdo psal o kousek níž, kostel ve Svatoboru opravdu dostal už někdy v roce 2011 - 12 novou, aspoň provizorní střechu a jeho vnitřek už není volně přístupný, což je tak trochu škoda, protože to místo bylo právě tím naprosto volně přístupným, otevřeným torzem velkého a vysokého kostela a stejně tak nemalou farou, mimořádně pů
Svatobor: Re: Re: svatobor [O. Ries 27.3.2017]
Jen pro nové upřesnění už 2 roky starého upřesnění :)
Mnozí určitě už zaregistrovali, že se zrušil VVP Brdy a spolu s ním se aspoň o něco zmenšily a posunuly hranice i ostatních újezdů (i když nijak moc výrazně), včetně VVP Hradiště. Mimochodem, teď je z něj nově VVP Doupovské Hradiště...
Svatobor tak už vůbec neleží ve vojenském prostoru a je naprosto volně přístupný. Hranice jsou t

Svatobor: Re: objekty na mapě [O. Ries 26.3.2017]
Odpověď sice až po 2 letech... :) Ale všechno jsou to zemědělské budovy. V současnosti je tam i jakýsi velkochov dobytka.
Kaple Sv.Floriána: Mezi obcemi nemají kaple co dělat [Ondřej Ries 26.3.2017]
A já si zase myslím a určitě nebudu sám, že když už jste měl potřebu, dát sem tuhle kapli zvlášť, stejně jako kapli p. Marie pomocné, měly být mezi OBJEKTY a ne tady, mezi obcemi a osadami, kde rozhodně nemají vůbec co dělat ...
Nebylo by od věci je tam přemístit.

Zábraní: Zabrání [Petr 26.3.2017]
Osada se nacházela východně od Běleně v prudkém svahu nad údolím Vltavy, dochovaly se zdiva,sklepení a reliktů v podobě keramiky skla a zrezleho nářadí...osada zanikla zřejmě nedosidlenim po válce a také odlehlost místa...







Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist