Přihlášení Registrace Deutsch | |
Stanice a nákladiště Radlas (Bahnhof Radlas)Kategorie: Nádraží  (správní obec: Brno) Okres: Brno-městoDůvod zániku: Nespecifikováno - Období zániku: Postupně po 1945Současný stav: Zničena zcela - Osobní doprava přeložena a vlečkový provoz zrušen WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | |  | 49.19861 | 16.62876 | | Jiří Hemmer 3.5.2020 | |
Historie a jiné článkyHistorie a budoucnost? [Jiří Hemmer 3.5.2020] Kolejiště na Radlasu bylo vybudováno spolu s výstavbou staré Tišnovky a sloužilo k obsluze vleček v Zábrdovicích a podél řeky Svitavy. Později byla postavena i vcelku honosná typizovaná přijímací budova státní dráhy / není jasné kdy byla budova zbourána, dnes poblíž stojí supermarket Albert/. Vzhledem ke své poloze v blízkosti obchodní třídy na Cejlu, bylo nádraží zřejmě frekventované a využíváno k cestám do Tišnova přes Husovice a Královo Pole.
Historie Brna se počíná první osadou, která vznikla v Brně již kolem roku 1000. Staré Brno na březích Svratky, okolo dnešního Mendelova náměstí. Město se začalo rozrůstat udělením privilegií ... [více]
Dobové obrázky/pohlednice Žádný záznam
|
Novodobé obrázky Žádný záznam
|
Ostatní
|
Komentáře a upřesňující informace k místu Radlas [Jiří Ambros 5.6.2022 11:15] | ReagovatDobrý den, děkuji za zajímavý příspěvek a podklady. Jen doplním, že není pravda, že výpravní budova byla zbourána - byla totiž jen navržena, ale nikdy se skutečně nepostavila. A smím se zeptat odkud výkresy pochází? V Archivu města Brna jsem narazil jen na čelní pohled, ale boční pohled a řez jsem nenašel. S díky a pozdravem Jiří Ambros
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|
| | |  VĂce informacĂ ZDE | Trocha reklamy na podporu webu:
| |