PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
Přidat GPS
Okolí:
Blata 1.5km
Bukovky 2.5km
Krabonoš 4.8km
Františkov - železárna 5.0km
Rybné 5.9km
Nová Ves 6.1km
U Kollerů 8.3km
Fischerovy Chalupy 8.4km
Jiříkovo Údolí 11.8km
Lechnerova Stáj 13.2km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Antonín Žampach 7.3.2006] 
Kunšach  (do roku 1920 Guntschachen)

Kategorie: Osada   (správní obec: Kunšach)
Okres: Jindřichův Hradec
Důvod zániku: Hraniční pásmo -
Období zániku: 1950-1960
Současný stav: Zničena zcela

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  48.84972 14.95964 dle mapy Antonín Žampach 12.3.2006  

 Historie a jiné články
Trochu historie.  [Antonín Žampach 7.3.2006]
Osada byla založena v 19. století. V roce 1921 zde žilo 254 obyvatel, z toho 213 Čechů a 29 Němců. Do roku 1920 patřila obec k rakouskému okresu (okresní město Waidhofen an der Thaya). Lidé se živili převážně prací v lese a pletením proutěných košíků.

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Rok1921[zdroje údajů]
Počet obyvatel254
Počet domů31

 Dobové obrázky/pohlednice

 Novodobé obrázky

 Ostatní
 letecký snímek

Komentáře a upřesňující informace k místu


Kunsach [Vladimír Minařík 9.3.2006 16:14] | Reagovat
podle mapy se jedná o ves která byla sev. od Halámek. dnes jsou tam jen louky a les, ne chalupy.
Obec Kunšach [Jan Bruckner 9.5.2006 07:40] | Reagovat
Úplně náhodou jsem se dostal do těchto "stránek" a upozorňuji na omyl. Projdete-li se dnes převážně lesem, kde byl Kunšach, nenajdete žádné stavení. Autor omylem zřejmě považuje za Kunšach i několik "chalup" z nichž jedna byla upravena na penzion a které vždy patřily k osadě Spáleniště, obec Rapšach. Je zajímavé, že stejný omyl se opakuje v knize pana Kroupy o jižní části Třeboňska.
Re: Obec Kunšach [Stanislav Kroupa 13.11.2013 10:48] | Reagovat
Máte pravdu. Obec Kunšach začínala asi o 100 m jižněji, kde hned na začátku katastru stávalo asi 12 chalup. Centrum obce bývalo asi o 1 km jižněji. K chybě sváděla informační tabule před oním penzionem, jež jej uváděla jako budovu Kunšachu. Obec byla kvůli "bezpečnosti státu" zcela vysídlena v létě 1953.
oprava [Antonín Žampach 9.5.2006 09:43] | Reagovat
Díky za upřesnění - opraveno.
Re: oprava [Václav Plch 22.7.2006 23:55] | Reagovat
Dobrý den,

bohudík bydlím nedaleko a proto mám danou oblast dokonale prozkoumanou a musím říct že se stále zachovalo několik obvodových stěn domů a několik studní.
Re: Re: oprava [J.Tomicová 9.3.2011 08:08] | Reagovat
Pane Plchu, mohl byste, prosím, upřesnit, kde se obvodová zdiva zachovala? Jako dítě jsem tam vyrůstala,bydlím na opačném konci republiky, ale každoročně tam zajedu zavzpomínat a najít alespoň pár stop po své dětství, ale bohužel jsem nebyla úspěšná. Snad jedno místo u kříže. Moc by mě to potěšilo.
Re: Re: Re: oprava [Václav Plch 9.3.2011 18:14] | Reagovat
Již je to cca 6 let, co jsem psal tuto připomínku a čas plyne rychle momentálně zůstalo zdivo pouze domu u kříže, dále u posledního domu ve směru Spáleniště - Nová Ves po levé straně za skálou a částečně u domu směr Blata-státní hranice.
Re: Re: Re: oprava [Jarmila Mrázová 9.2.2015 13:34] | Reagovat
Dobrý den.
Moje maminka se tam narodila v domě č.16 .p.Goldová a rodina Kotrbová Matilda. ¨
Prosím ozvěte se pokut si na ně vzpomenete.Děkuji
Re: Re: Re: Re: oprava [Alena Ctiborová 10.6.2016 08:41] | Reagovat
Moje maminka se tam taky narodila jako Kotrbová 1926 v č.25 a její otec Karel Kotrba 1900 v č.34. Jezdím tam dost často.
Re: Re: Re: Re: Re: oprava [Jarmila Mrázová 11.6.2016 15:11] | Reagovat
Dobrý den
Jsem moc ráda,že jste se ozvala. Mohla bych vás poprosit o tel.kontakt. Moc Vám děkuji J.Mrázová
Mamince by to udělalo velkou radost.
Re: Re: Re: Re: Re: oprava [Alena Macháčková 7.2.2021 23:39] | Reagovat
Dobrý den, paní Ctiborová, nevím, zda sem ještě chodíte, ale ráda bych se s Vámi spojila ohledně Kunšachu. Moje rodina odtud také pocházela, bohužel už nemám nikoho, koho bych se na víc informací mohla zeptat. Proto bych byla ráda, pokud byste se mi ozvala.
Kotrbovi - Kunšach č. 16 [Irena Kotrbová 2.5.2018 22:29] | Reagovat
Milá paní Mrázová,
sestavuji rodokmen naší rodové linie Kotrbů. Zjistila jsem, že náš přímý prapředek Thomas Kotrba bydlel se svojí rodinou v Kunšachu číslo 16. Ráda bych se s Vámi kontaktovala.
oprava [J.Tomicová 9.3.2011 19:54] | Reagovat
Moc vám děkuji za informaci. Vzpomínám si,že jsme měli nějaká blata za domem. Tak mám co prozkoumávat. Mějte se moc hezky.
Re: oprava [Weber S. 11.2.2012 22:02] | Reagovat
Náhodou jsem navštívil tuto adresu, když jsem pátral po nasem rodu, jehož jedna větev pochází z osady Spaleniste. Pokud to bude mozné paní TOmicova, mohla by jste mi možna pomoci, o nasich korenech něco napsat na můj mail. Děkuji.
Re: Re: [Dana Čápová 24.9.2018 23:21] | Reagovat
Jsem pravnučka Anny Weberové RN 1891 ze statku ve Spáleništi,její dcera Jana RN 1921 se provdala za Jana Hawle RN 1913 z Rapšachu,jeho otec měl truhlářskou dílnu naproti kostelu.Neznám pradědovo jméno,jen příjmení Weber a ani o něm nic nevím.Jeho žena-moje prababička Anna roz.Jáchymová měla 5 bratrů-Johann,Josef,Karel,Franz a Mathias-ten zemřel v 18 letech na španělskou chřipku...Třeba někomu pomůže,že si pamatuji na p.Franze Zwettlera,rodný dům nám ukazoval někde mezi Rapšachem a Spáleništěm,oženil se s Annou Hawle z Rapšachu-sestrou mého dědy Jana Hawle.Měli syna Helmuta a žili ve Vídni.Mám jejich fotky.Mám další staré fotky, ale bohužel nevím,kdo na nich je.
Rod Weberů z Kunšachu [Karel Klapka 5.6.2012 22:57] | Reagovat
Ze vsi Kunšach pochází můj tchán Rudolf Veber (Weber),
roč. 1937.
Re: Rod Weberů z Kunšachu [František Zwettler 4.4.2013 13:33] | Reagovat
Dobrý den,
v Kunšachu žila sestra mého dědečka Terezie Weberová
roz. Zwettlerová. Narodila se v roce 1906 v Halámkách.
Měla dva syny. Děkuji za případnou informaci.
Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Jaroslava Sabová 9.5.2013 13:05] | Reagovat
Dobrý den, v Rapšachu resp. na Spáleništi žil můj praděda Ludvík Zwettler, měl tři děti - moji babičku Kateřinu (nar. 1910), dále mladšího Karla (později bytem Mladošovice/Kojákovice) a nejmladší Annu. Každoročně si slibuji, že navštívím místo, kde žili moji předkové, tak snad to letos konečně vyjde.... Pane Františku Zwettlere neshledáváte ve Vašem příjmení nějakou spojitost s výše uvedeným p. Ludvíkem Zwettlerem? Děkuji.
Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [František Zwettler 10.5.2013 22:37] | Reagovat
Dobrý den,pátráním po předcích zjišťuji mnohem více souvislostí s Kunšachem a Rapšachem. Váš praděda Ludvík by mohl být bratrem mého pradědy Eduarda Zwettlera. Narodil se v roce 1872 ? Můžete mi napsat přímo na f.zwettler@quick.cz . Děkuji
Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Pavel Vrchota 15.5.2013 11:07] | Reagovat
Dobrý den,
jedná se zřejmě o manželku Leopolda Webera. Celá rodina odešla koncem války do Rakouska, kde Terezie zemřela. Leopold byl bratr mé babičky. Jejich synové žijí v Rakousku blízko hranic (Gmund). Jména synů jsou Jaroslav a František. Rád sdělím v případě zájmu bližší info.
Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [František Zwettler 15.5.2013 19:50] | Reagovat
Ano to odpovídá. Mám jedinou fotografii Therezie (nar.8.10.1906) a jejích malých synů z Gmundu.O panu Leopoldovi nevím nic. Prosím o bližší info. Děkuji
Re: Rod Weberů z Kunšachu [Pavel Vrchota 15.5.2013 11:56] | Reagovat
Dobrý den,
v případě, že Váš tchán má dvě sestry a jednoho bratra a jeho otec byl také Rudolf a matka Leopoldina roz. Zimmel, tak jsme příbuzní. Jsem vnuk od sestry Rudolfa Webera st.
Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Karel Klapka 17.5.2013 19:47] | Reagovat
Dobrý den.
Ano, máte pravdu, tchán má sestry Marii, Andělu a bratra Jana. Avšak jejich matka se jmenovala Apolonia roz. Zimmel. :-)
Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Jiří Klimeš 29.5.2013 19:56] | Reagovat
Zajímavé, kdysi v těchto místech žila paní Alžběta Zimmel, která byla prababičkou mé babičky.
Re: Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Lucie Nechvátalová 24.5.2014 11:44] | Reagovat
Dobrý den, kdysi zde žili i mí příbuzní, můj děda se jmenoval Josef Zimmel, jeho rodiče žili v Rapšachu.
Re: Re: Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Karel Uhlíř 17.6.2014 15:01] | Reagovat
Dobrý den, z Rapšachu pochází i předkové mé manželky. Jmenovitě Josef Zimmel (*1934), jeho rodiče Josef Zimmel (*1905, v Rapšachu) a Marie roz. Hojková (*1906)a jeho prarodiče Josef Zimmel (*1870, v Rapšachu) a Marie Anna roz. Bartlová (*1874) a Václav Hojek (*1875, v Suchdole n. L.) a Rosalie roz. Trochlilová (*1874). Pokud by jste měl někdo ve svém rodě přízeň s naší rodinou ozvěte se prosím na email kaja01@seznam.cz rád bych si doplnil rodokmen, který sestavuji.
Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Jitka Souchová 18.10.2017 10:09] | Reagovat
Dobrý den, ohledně Rudolfa Webera st., jsem jeho vnučka od dcery
Anděli v případě zájmu o další informace můžete napsat.
Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Pavel Vrchota 22.10.2017 15:53] | Reagovat
Dobrý den, zřejmě jsme se setkali 17.10.2017 na pohřbu Petra, jsem syn od neteře Vašeho dědečka, moje babička a Váš děda byl bratr a sestra. Rád bych navázal kontakt.
Re: Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Jitka Souchová 30.10.2017 07:38] | Reagovat
Dobrý den, zasílám kontakt moje mailová adresa je
j.souchova@vdiotava.cz
Re: Re: Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Pavel Vrchota 13.12.2017 12:04] | Reagovat
Dobrý den, pokoušel jsem se psát mail, ale nikdy nebyl doručen, spojení na mě pavelvrchota@email.cz
Re: Re: Re: Re: Re: Rod Weberů z Kunšachu [Roman Slezák 16.3.2021 09:28] | Reagovat
Dobrý den, můj děda František Weber pocházel z Rapšachu a praděda Jan Weber pocházel ze Spáleniště..
Ke vzniku obce [Jiří Vaňáček 6.1.2017 14:28] | Reagovat
Není vůbec pravda, že by Kunšach vznikl až v 19. století.
Článek http://strelci.webnode.cz/news/zanikla-sidla-na-trebonsku-po-roce-1945-3-cast-/ udává, že vnikla již v první polovině 18. století. Jinak zpracoval jsem o obci podrobný článek na wikipedii.
Hledám více info a foto [Zlata Javorkova 12.3.2018 07:34] | Reagovat
Prosím můj tatínek je též z Rapšachu a ráda bych pro něj sehnala veškeré foto.Co říká tak bydlel na Spáleništi.Ráda bych se zde dozvěděla více a udělala mu radost knihou.Tatínek se jmenuje Karel Zwettler 1937 info prosím na zlata.javorkova@seznam.cz Děkuji moc
Rodina Kotrbova [Chrobok Štěpán 28.4.2019 14:01] | Reagovat
Zdravím. Dědeček mé přítelkyně je Antonín Kotrba z Rapšachu, Rn. 1939. Jména ve vašich příspěvcích mu jsou povědomá. Když zanikal Kunšach, tak šel zrovna na vojnu. Kdyby jste někdo měl informace o jeho části rodiny, klidně fotky a nebo neurčené fotky z té doby, pošlete mi je na e-mail a já je mu mohu ukázat a zkusit něco zjistit.
Kunšach [Alena Macháčková 7.2.2021 23:41] | Reagovat
Dobrý den, hledám jakékoli pamětníky, případně jejich potomky, z Kunšachu. Až moc pozdě jsem zjistila, že moje rodina odtud pocházela, bohužel už se teď nemám koho zeptat na nějaké vzpomínky. Budu ráda, když se mi někdo ozve.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 29 do následujícího políčka:

   





VĂ­ce informacĂ­ ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist