PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Doupov (Duppau) - Doupov po II.světové válce

Přispěl: Jiří Kripner

Rok 1945: Svědectví o krutosti
Vydáno dne 30. 09. 2004
Svědectví Eduarda Grimma ze dne 19. ledna 1947: „Sloužil jsem jako československý četník a v květnu 1945 jsem musel převzít místo uprchlého starosty v Doupově. Jako první byl v Doupově zastřelen Čechy Franz Weiss, voják wehrmachtu, když navštívil svoji chudou matku a malé sourozence. Jeho mrtvola byla pohozena na doupovské náměstí. Krátce nato byli zajmuti a zastřeleni váleční invalidé Josef Wagner a Franz Mahr z Doupova, kteří byli bez vlastního souhlasu oficiálně zapsáni ke zbraním SS a oba jako těžce ranění dleli doma.

Z učitelstva doupovské školy byli krutě zavražděni ředitel Andreas Draht, a studijní radové Damian Hotek, Franz Wenisch a Rudolf Neudörfl, všichni nevinní. Vrchní poštmistr Karl Schuh byl nejprve krutě ztýrán a poté zavražděn. Jmenovaní byli ubiti a postříleni českým vojskem, komandanty českého vojska tehdy byli kapitán Baxa a poručík Tichý. Ve vsi Tocov na Kadaňsku byli toho času povražděni starosta Schmidt, hajný Bartl se dvěma syny a další Němci, celkem asi 34 nevinných mužů, protože měli za účelem ochrany svých ohrožených domovů několik zbraní. Dostali k tomu však povolení od amerického velení v Karlových Varech. Jedné říjnové noci roku 1945 byla českým četníkem zastřelena Holzknechtova manželka z Vísky u Doupova, když slyšela venku hluk a vyhlédla z okna. V Buškovicích na Podbořansku byl od Čechů krutě ztýrán německý sedlák Stengl a poté zastřelen. Měl prý v hnoji schovanou pušku, což ale neodpovídalo skutečnosti. V blízkosti okresního města Podbořan, u židovského hřbitova, bylo v srpnu 1945 postříleno českým vojskem více než 80 nevinných a bezbranných německých mužů. Většina ze zastřelených neměla s nacismem a politikou nic společného, byli to prostí němečtí sedláci, řemeslníci a obchodníci, mezi nimi starosta Groschup z Očihova a knihvazač Pfaff z Podbořan, starý muž s bílými vlasy. Blíže o tom může informovat sedlák Hauk z Očihova, momentálně pobývající neznámo kde.

Také ženy byly krutě týrány a v důsledku toho umíraly: Žena majitele mlékárny Kniea z Řednice u Doupova a žena kupce Marka z Mělníka, okr. Kadaň. Ženy a dívky z Doupova musely v zimě v lese ve sněhu kácet stromy a přitom byla padajícím stromem zabita osmnáctiletá Anna Grund, dcera a jediná opora svých starých a nemocných rodičů. Cukrář Alois Guth z Doupova byl rovněž zavražděn Čechy, a sice 26. června 1945 v zahradě doupovské školy, jak mi řekl jeho bratr Julius Guth, který to přežil. Alois Guth tam chtěl odstranit kříž, který tam vztyčil za svého ve válce padlého syna. Byl dopaden Čechy a společně s dalšími 21 nevinnými muži zastřelen v zahradě bývalého arcibiskupského semináře, poté, co si sami museli vykopat vlastní hrob. Staré paní Jansky z Doupova bylo Čechy ze Sboru národní bezpečnosti vyhrožováno oběšením, pokud neudá jiné Němce. Dali jí smyčku kolem krku, vytáhli ji tak vysoko, až se skoro dusila, nechali ji vydechnout a mučení opakovali, dokud neupadla do bezvědomí. Třináctiletý Josef Glatz z Doupova byl s dalšími nevinnými chlapci držen Čechy šest týdnů ve vězení v soudní budově v Doupově. Glatz a ostatní chlapci byli každý den večer biti českými četníky přes záda gumovými obušky. Poranění na zádech od tohoto týrání má Glatz ještě dnes."

Friedrich Liebner z Doupova - zpráva ze dne 12. ledna 1946: „Z malého městečka Doupova šel již 25. července 1945 uzavřený transport čtyř stovek Němců do Saska. Zbývající německé obyvatelstvo bylo v průběhu posledních šesti měsíců deportováno do českého vnitrozemí na nucené práce. Při těchto deportacích se vyskytla řada brutalit. Například paní Knie z Řednice u Doupova byla na české četnické stanici v Doupově vysvlečena donaha a tak zmlácena, že dva dny nato, co byla odvlečena do Berouna, tam zemřela na svá zranění. A to všechno pro to, že si do podvazků zašila několik bankovek. Vesnice v Doupovských horách jsou kvůli své nepříhodné poloze dosud z větší části osídleny německým obyvatelstvem. Jenom v Doupově byly hospodářské usedlosti převzaty Čechy. Všichni muži od šestnácti do pětačtyřiceti let byli znovu uvězněni a odvedeni na nucené práce do mosteckých uhelných dolů."

PhDr. Petr Hlaváček, Ph.D.

http://www.mesto-kadan.cz/kn/
http://www.wintersonnenwende.com/scriptorium/deutsch/archiv/weissbuch/dasd44.html#164


Vloženo: 5.1.2007



Komentáře a upřesňující informace


Neverohodny zdroj [lifty 8.7.2007 23:09] | Reagovat
Tyto zajimave detailni informace pochazeji ze serveru http://www.wintersonnenwende.com/ , na kterem se v jinem dokumentu mimo jine dozvime, ze "mista jako Osvetim, Dachau nebo Buchenwald nebyla vubec 'tabory smrti', jak se tak casto rika, neslouzila k vyhlazovani, nybrz ze se jednalo o pracovni tabory klicove pro nemecky valecny program", ve kterych bylo se zidovskymi delniky pomerne dobre zachazeno, bylo jim za jejich praci placeno a tito delnici si pak mohli za mzdu kupovat luxusni predmety nedostupne v te dobe beznym Nemcum - viz. http://www.wintersonnenwende.com/scriptorium/english/archives/articles/ccmoney.html . Prispevek "Svedectvi o krutosti" je prekladem zpravy c. 164 z knihy "Dokumenty o vyhnani sudetskych Nemcu" ( http://www.wintersonnenwende.com/scriptorium/english/archives/whitebook/desg00.html
) vydane v roce 1951 "Studijni skupinou pro ochranu sudetonemeckych zajmu" , tedy organizaci, ktera ma jiz ve svem nazvu nikoliv vedeckou nestrannost nybrz politicky cil. Zdroj nepovazuji za natolik verohodny, aby bylo mozne s jistotou rozhodnout, zda jsou udaje v textu fakty, smyslenkami nebo kombinaci obou.
Re: Neverohodny zdroj [adam 8.1.2009 19:48] | Reagovat
ja neviem, odkial vy si myslite, ze holokaust je overeny. ze je na to u nas v SR aj u vas v Cechach paragraf?? Prave to dokazuje, ze vlady a "nabozenstvo holokaustu" treba chranit zakonom, apreto nebude vsetko koser. A zlociny proti nemcom su overene, take zlociny sa diali aj u nas...
Sudety [Karel 27.12.2007 09:02] | Reagovat
Prosím německé zdroje informací nezatracujte.Popis událostí v Doupově,Tocově a dál, je skoro stejný jako v Postoloprtech cerven 1945.Po důkladném pročtení německých a českých zdrojů jsem jednoho dne vyrazil hledat hromadné hroby německých obyvatel.Nikdo mi dnes nevyvrátí to co se v Postoloprtech dělo za masakr.Asi 7OO obyvatel měm.národ.bylo povražděno v kasárnách v Postoloprtech.Nebudu rozepisovat co se událo, to si každý vyhledá sám, jen chci zdůraznit že všechny informace jsem čerpal z německého zdroje.Jednalo se o nákresy hrobů,exhumaci těl a seznam obětí v r.47 a vypovídání svědků(tehdy dětí).Některé dokumenty na něm.stránkách jsou čekého původu.
Re: Sudety [Káďa 13.7.2008 10:59] | Reagovat
Dobrý den, můžete se mi ozvat na email k.kada@seznam.cz rád bych se o masakru v postoloprtech dozvěděl více-mimojiné jsou zde i pamětníci.Vlastním knihy rodu bischoftů ze Málnic a rád bych je našel,ale nevím zda nebyli zabiti při masakru.O hroby ve Skupicích se nikdo nestará tak nevím. Děkuji
Re: Re: Sudety [Václav Burger 29.5.2009 06:49] | Reagovat
Prosim, prostudujte si: www.heimatkreis-saaz.de
Informace jsou tam i v českém jazyku. Myslím, že tam uvedené jméno najdete.
Václav Burger,
Doupov [Bob 27.2.2008 16:24] | Reagovat
Chápu, že někteří sudeťáci stříleli u Stalingradu do vzduchu, nedělali tlumočníky na gestapu a K.Varech nadšeně nevítali Ádu.A ani sedláci a povozníci dobrovolně na vítání fašistů nedávali povozy.
Nechápu však, jak mohli Američané v K.Varech těm chudákům dávat povoloní k držení zbraní v "Sovětské okupační zóně".Štáb Amíků měl sídlo v Lokti, a Ohře tvořila demarkační čáru.
pro boba.... [Jara 9.7.2008 02:47] | Reagovat
odstehuj se za soudruhama do raje...nejlip na Kubu bo do Sev.Koree
Re: pro boba.... [hetzer 9.7.2008 20:38] | Reagovat
zklidni si hormony, moc málo toho víš a vůbec nic nepamatuješ
Pátrám [Favori 16.8.2008 15:20] | Reagovat
po posledním knězi,jeho hospodyni,farnících
kostela v Doupově.Prostě po komkoli kdo ví
něco o posledních dnech před odsunem,farní
kronice,matrice,písemnostech.Případně po
kontaktech těchto lidí a jejich potomků-adresy,
telefony a pod.
Za ochotu a zprávy předem děkuji !
Re: Pátrám [Anna Lepšová 8.5.2016 09:49] | Reagovat
Dobrý den, hledáte dost podrobné info... Vím jen toto a není to mnoho: Obecněji, a předpokládám, že znáte - Historický sborník Karlovarska (bohužel nevím číslo ani rok), také tam byl minimálně jeden článek o Doupově (šlo pozdější vysídlování před zbudováním vojenského újezdu), možná by něco věděl i pan Buracovič, historik Karlovarského muzea...
OBJEKTIVITA [Václav 7.11.2008 19:35] | Reagovat
Citovat tenhle zdroj jako věrohodný mi přijde krajně zcestné ,nezlobte se ale to štváčství z něj přímo čiší a nepředpokládám že to vzniklo při překladu. O to víc mě to mrzí
Taky soudím, že si to Němci přibarvili [Libor 7.11.2008 20:42] | Reagovat
jen škoda, že útrapy Čechů nikdo nezaznamenává.
Poválečná msta byla vyvrcholením předešlého bezpráví. A jen tak mimochodem, Sudety - to je pohoří a ne název území, které nějaký čas po Slovanech obývali Němci a kraje si přivlastňují někteří do dnes. Však jakéhokoli vraha je třeba souditi.
Re: Taky soudím, že si to Němci přibarvili [martin 8.1.2009 19:52] | Reagovat
jen mimochodem: pocas valky bylo u nas o moc lip jako v jinych zemich. Cechy neutrpelitemer zadne valecne skody. A nemcinebyliani zdaleka tak brutalni, jako hrdinna rudaarmada osvoboditelka...
Pravda ? [petr 20.11.2008 22:38] | Reagovat
Ne nadarmo se říká, že pravda je jen jedna, ale každý má tu svou. Přál bych vám vidět ten zápal,se kterým vypráví vnučka odsunovaných Němců o krutostech Čechů, ale když jí připomenete Lidice, pokrčí jen rameny a řekne - takový byl rozkaz. Co si pak mám o té době myslet?
Kde je pravda? [whynot? 4.2.2009 10:46] | Reagovat
Němci se chovali během války jako zvěř. Rozpoutali asi to nejhorší v minulém století. Myslím si, že popírači holokaustu jsou bezmozkové. To co se tady dělo po válce nebylo vždy 100%. Děda tady .... na kadaňsku sloužil u vojenské policie. Sám říkal, že nejhorší cháska byla Revoluční garda, té přezdívali rabovací. Jen pro upřesnění, děda byl příslušníke vojska vedeného Ludvíkem Svobodou....jeho první bojové naszení bylo u obce Sokolovo. A nepřímo říkal, že i Rudá armáda se nechoval vždy vzorově. O tom se nikdy nemluvilo. Ale kdo má trochu rozumu tak je mu jasné, že na obou stranách asi docházelo k neomluvitelným zločinům. Ani na jednu stranu by se nemělo zapomenout....nebo ne?
Re: Kde je pravda? [Zdeněk Pechar 4.2.2009 18:46] | Reagovat
Souhlasím. Vyrůstal jsem v Kadani a pořád se za kadaňáka pokládám. Tak zvané RG, byla opravdu ta největší pakáž. Často to byli obyčejní zločinci co jezdili z vnitrozemí do pohraničí rabovat a chránila je ta páska RG na rukávě. Znal jsem jednoho z Plzně který se tím v 70.letech chlubil (tuším že se jmenoval Salcman). Rodiče byli jedni z prvních co přišli do Kadaně po válce. A byli i tací dosídlenci co přidělený dům vyrabovali, věci odvezli do vnitrozemí. Nechali si přidělit další a když už nebylo co zmizeli. A to nemluvim o kulturním barbarství. Do kadaňského kláštera se svezli knihy ze všech církevních knihoven v západních čechách. Pak se "nakládali" (vidlemi a lopatami) na auta a vozili do Prahy spálit.
Re: Kde je pravda? [Jiri Ruzicka 12.3.2010 22:01] | Reagovat
Husite se pry ridili heslem: "Pravda vitezi". Je to BLBOST. Uz z jednoho duvodu a to z toho, ze PRAVDA neni jenom jedna, kazdy ma totiz svou...a to staci se podivat jenom treba ve vlastni rodine. To je ale odskoceni od tematu, tak trochu...a vlastne ani ne. Dnes muzeme sledovat diky satelitum obrazky/filmy/zabery atd. z nasich valek, valek 21.stoleti. A co vidime? PRAVDU? Ne a zase NE. Ta jedna strana, co ma u nas nejvetsi vliv, cenzuruje (CNN) a ten "volny/svobodny" novinar, aby se mozna dostal na spicku novinarstvi, se budte vsude nedostane ci sam pouziva informace jenom ktere se mu hodi. My, co zijem v klidu a miru, nevime, co to je zit v Bagdadu a ti co tam ziji a zivori, tak ti se taky dozvi jenom tak 10% o tom o co tam vlastne jde. Valka je svinstvo. Svinstvo ktere umi dokonale provozovat jenom homo sapiens a umeli to i jeho predkove. Kdo si mysli, ze jde vest valka bez civilnich obeti, tak je velice naivni. A tim zpatky k nasi valce oblibene, k te 2. svetove. Je o ni napsano tisice knih...a stejne se nikdy uz nedozvime do detailu jak a proc to tak bylo. V te valce se nechovali jenom Nemci jako ZVER, ale vsechny spoluucastnene narody/staty meli mezi sebou jednotlivce (u velkych narodu to samozrejme byli tisice/desetitisice az statisice jednotlivcu), kteri se nechovali dle nasich romantickych predstavach o lidstvu a jeho humanite. Co je ale pravdou, samozrejme ze zase jenom pravdou, kterou zastupuji ja, je ze Nemci si zacali. A kdo zacne a prohraje, ma proste smulu aneb jak uz jsem tu nekde v debate cetl: "Kdo vitr seje, sklizi bouri". A kdo trochu sleduje dejiny, tak se dopidi pravdy, zase jenom moje PRAVDA, ze se nevyplaci na nekoho se vytahovat, hlavne ne kdyz je vetsi...ale i ti mensi umi vetsim poradne zamotat hlavy, viz Vietnamci Amikum, Afganci neporazitelnym Rusum/CA a i treba Hizbollah Izraelcum...no a nasi chlapci - kde zadneho z nich nelituji co tam padne, ponevadz dlez me pravdy tam nema co delat - se jeste budou, zase treba v tom Afganistanu, jeste pekne potit a mrznout a to ne diky povetrnostnim podminkam. Co se tyce tech RG, tak tak je to vzdycky, ze se msti a nejvetsimi hajzly jsou ti, co se jim ci rodine vlastne nic nestalo...ze stejne chazky, akorat jine narodnosti se nabiraly SS na hlidani koncentraku. Muj deda pry u nich byl, u tech RG teda. Jmenoval se Josef Ruzicka a byl puvodne z Kolina a pusobil - pekne slovicko co? - pry po valce v RG na Chomutovsku. Muze mi nekdo pomoci a dat mi vice informaci jak o nem, ci kde se dozvedet vice o RG - seznamy clenu, zpravy o "cinnosti", atd. Diky predem, kdybych se neozval.
Grausamkeiten wänhrend des Krieges und danach [Poláček 25.5.2009 13:16] | Reagovat
Hätten die Deutschen Taten der Grausamkeit während des Kriegs nicht ausgeführt, würden sie später von den früheren Opfern zum Gegenstand der Gewalt nicht gewählt worden. Wer Wind säet, der muss dann Sturm ernten. Betet, damit die Opfern des deutschen Naziregimes und der deutschen Expansions- und Germanisierungspolitik schon bald alles vergessen. Dann werden neue Kämpfer für Großdeutschland aus der Reihen der SDL-Mitglieder wieder aufstehen. Die werden ihre Sehnsucht nach neuen Untaten gegenüber ihren Nächsten und Nachbarn nie vergessen. Wie der Dicke mit dem Schnurrbart, obwohl er heute jeden Sonntag in der Kirche auf seinen Knien betet.
Re: Grausamkeiten wänhrend des Krieges und danach [Ivan 30.12.2010 21:55] | Reagovat
Quatsch mit Soße.
falesni vlastenci z RG [Jiri J. 30.5.2010 17:14] | Reagovat
jima me hruza kdyz ctu o statecnem,nedej boze vlasteneckem jednani RG.dnes uz preci nikdo nemuze obhajovat a ani nikterak kladne hodnotit pocinani techto band.tyto tlupy tvorene zbabelci,kteri se chopili kveru az kdyz nehrozilo zadne nebo prakticky zadne nebezpeci historicky niak hodnotne hodnotit. predstavte si,ze tito lide byli vyznamenavani za svoje moralni barbarstvi,zatimco napr.clenove RAF nebo legionari byli zatracovani. bohuzel musime pripustit,ze ve spouste z nas drime neaky ten clen RG.
vrazdeni nemcu...odsun nemcu... [Jiri J. 30.5.2010 17:49] | Reagovat
z dnesniho pohledu na odsu nemeckych obyvatel ze sudet je mi tak trochu smutno.je treba si uvedomit ze naprosta vetsina z nich tam byla doma a to jiz po staleti.vetsina z nas ,co se touto problematikou zaobira nemuze poprit jakou rapidni negatyvni promenou tato krajina prosla.at nemci odesli jakymkoliv zpusobem odesel snimi i vztach k pude,remeslnictvi,kulturni raz krajiny atp.pri vsi ucte jejich nahrada slovenskymi,rumunskymi,cikanskym novoosadniky nebylo z historickeho hlediska take zrovna nejstastnejsi.samozrejme vsechny tyto kroky jsou urcovane dobou v niz se odehravaji a proto nikdy neni na skodu se z techto poucovat. privital bych pokud nekdo nema blizsi informace o Pdboransku-Dverce-Nepomysl. diky vsem
Re: vrazdeni nemcu...odsun nemcu... [Arnošt 31.5.2010 13:29] | Reagovat
jsem rodák z Podbořan a dost se o toto téma zajímám,zrovna teď dávám dohromady jména popravených 5.7.45 mezi Podbořany a Očihovem.Jestli chceš tak napiš na arny1960@seznam.cz.
smutná doba. [Josef S. 6.7.2013 08:28] | Reagovat
Čtu zde Vaše zajímavé příspěvky.Mnozí se zastáváte sudetských němců,jak ublíženo jim bylo.Určitě se mezi nimi slušní lidé našli,co jim neprávem bylo ublíženo,a to se nedá upřít.Jsem z Podbořanska,a dokonce znám i případ co rodina byla antifašistická,a po válce do odsunu nemusela.Jenže ono s tou loajalitou k československé republice to nebylo tak pěkný.Tohle jsou události z roku 1945,ale vraťte se o skoro 7 let na zpět jak to začínalo...http://codyprint.cz/padli/ces/ces13.htm Myslíte si že si tohle z těch chlapů nikdo nepamatoval,a že když se po válce např.ten četník vrátil zpátky sloužit,tak si to nepamatoval?Znám i konkrétní případ z podbořanska.Já se tu nechci rozepisovat o informacích a konkrétních případech které mám vyprávěné,a to přímo od sudetských němců,co tu po válce zůstala/Očihov,Postloprty/ale je to mince co má dvě strany.Doba to byla nepěkná,a příkoří bylo jak na jedné,tak na druhé straně.
Omlouvám se za špatný odkaz,který jsem k příspěvku přidal [Josef S. 6.7.2013 08:35] | Reagovat
Padlí obránci z bojů o čsl. pohraničí 1938-1939 / severní Čechy
Pravda o postoloprtech [Emil 8.9.2014 21:35] | Reagovat
http://www.vedominaroda.cz/clanky/127-pravda-o-postoloprtech
smutná doba [P. Teuber 18.2.2015 12:27] | Reagovat
Plně souhlasím. Kdo nezažil září 1938 v jednotkách SOS na ČS hranicích, nic neví. Kdo nezažil léta 1936 - 38 jako Čech žijící v tehdejších Sudetech, nic neví. Kdo nezažil vyhnání Čechů v září 1938 z tehdejších Sudet nic neví. Kdo nezažil přijetí tehdejších uprchlíků ze Sudet ve vlastní zemi ve vnitrozemí, nic neví.
A čo úcta padlým Čechom a Slovákom ? [Marian Petrovič 1.3.2017 14:06] | Reagovat
Zdá sa mi už veľa nariekania nad osudmi sudetských Nemcov. Pamätníci veľmi dobre vedia, akému tlaku boli vystavení českí obyvatelia v roku 1938. Sudetskí Nemci spolupracovali s Hitlerom a bojovali na jeho strane. To je fakt! Ak by tu zostali, tak by v strednej Európe bolo nové Kosovo. Nemcom sa nedá veriť. To, čo dokázali v Osvienčime alebo v Lidiciach bola hrôza. A k nemeckým vrahom patril aj najznámejší sudetský Nemec Karl Herman Frank, rodák z mesta Karlovy Vary a fanatický nacista.
http://nassmer.blogspot.com/2010/08/kde-ze-ti-mrtvi-jsou.html?m=1 [Roman 2.5.2019 20:48] | Reagovat
Nechápu co řešíte? Je úplně jedno jaké je kdo národnosti když popravuje ženy a děti... Čech, Slovák nebo Němec pak jsou si rovni...
Překrucování historie [Jeroným 26.8.2021 10:51] | Reagovat
Všude se dnes dozvídáme,jak byli naši "milí krajané"všichni nevinní,jak byli po válce brutálně a bezdůvodně vraždění krvelačnými českými bestiemi. V posledních předválečných volbách jich přece skoro 90%nevolilo Henleinovu SpD,v roce 1938 nepřepadali úřady,četnické stanice ani neodvlékali české občany do Říše,kde končili v koncentračních táborech,neterorizovali celé pohraničí a nevraždili Čechy včetně žen a dětí.Neexistovali ani ordneři,ani nevyháněli Čechy z domovů jen s rancem a už vůbec se nepodíleli na rozbití Československa a zahubení 350 tisíc jeho obyvatel během války.Všichni byli milí a nevinní lidé,kteří se stali obětí české zvůle.Válka v podstatě začala až v roce 1945.
Re: Překrucování historie [Rudolf Přibáň 27.8.2021 10:44] | Reagovat
Nesouhlasím s vámi, historii nikdo nepřekrucuje, ani nikdo netrvdí, že všichni byli nevinní (kdo by toto tvrdil, pak by sám historii opravdu překrucoval). Problém je pouze v tom, že někteří čecháčci si myslí, že nespravedlnost byl pouze ve vyhnání Čechů ze Sudet. Pravda je taková, že o nespravedlnost šlo v obou případech. Jak ve vyhnání Čechů v roce 1938, tak Němců po roce 1945. Co se pak stalo s pohraničím, když tam přišli lidé, kteří k tomu kraji neměli žádný vztah, víme všichni. Ani dnes to tam nevypadá jako ve vnitrozemí. Na problém je třeba se podívat z obou stran.
 Komentáře a upřesňující informace
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 36 do následujícího políčka:

   


Processing time: 219 msec.
IP address = 3.19.60.65
desktop version