PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
› Přidat GPS
Okolí:
Maxův mlýn 0.7km
Tis u Luk 1.2km
Kleiův horní mlýn 1.2km
Kleiův dolní mlýn 1.2km
Březina 1.9km
Holetice 2.1km
hájovna Merklovna 2.2km
Hřivínov 2.3km
Valov 2.5km
Romes 2.6km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Pavel Beran 1.4.2005] 
Radošov  (Reschwitz)

Kategorie: Obec   
Okres: Karlovy Vary
Důvod zániku: Vojenský výcvikový prostor Hradiště (Doupov) -
Období zániku: 1950-1960
Současný stav: Zničena částečně - sídlo velitelství VVP Hradiště

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.17640 13.11993 dle mapy - centroid místa Pavel Beran 1.1.2006  

 Historie a jiné články
Radošovice  [Libor Huml 24.6.2006]
Farní ves u Bochova, v níž byl farní kostel již před rokem 1356. Radošovice patřívaly rodině vladyků z Haugvic a ještě r. 1476 tu seděl Jindřich H. Od 16. stol. patřily Radošovice k Lukám. V 17. stol. zanikla fara. Roku 1787 byla tu zřízena lokálie a 1885 fara.

Návrh k demolicím ve VVP  [Libor Huml 19.10.2009]
K demolicím ve VVP bude ještě třeba od roku 1958 do roku 1960 -
1x tatra 111, 4x V3S s navijáky, 1x podvalník, 2x buldozer, demoliční oddíl v počtu 60 mužů - z toho 2 technici, kuchař, pokrývač, 3 tesaři, 2 zámečníci, 45 pomocníků a 5 mužů pro soustavné drcení kamene.
Demolice měly být ukončeny roku 1960, ale občasné zašívání vojáků někde neumožnilo plán splnit, také technika chyběla - např. podvalník.
pramen: výstava v Albeřicích

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Rok184718841895192119301939194519471950[zdroje údajů]
Počet obyvatel280308320326294263?12095
Počet domů50?????60??

 Dobové obrázky/pohlednice

 Novodobé obrázky

 Ostatní

 Odkazy
Památky a příroda Karlovarska

Komentáře a upřesňující informace k místu


vedení prostoru Hradiště [Libor Huml 17.9.2005 09:02] | Reagovat
Z Radošova je zabezpečen celý VVP Doupov + muniční sklad v Bochově.

Seznam odloučených posádek k roku 2004:

-kasárna Dlouhá -- hasiči
-střelnice Plešivec -- pro pěchotu
-střelnice Březina -- protiletecká
-PDA Albeřice -- kulturní zázemí
-ms Bochov -- rozsáhlý muniční sklad se dvěma ploty a chráněn se psovody
-odloučenka Mětikalov + strělnice mířící k Doupovu
-střelnice Žďár
-odloučenka Žebletín -- v budově Žebletínská kyselka + nedaleko sklad s bývalou opravnou + sklad kovových ježků svezených ze Šumavy
-Sedlec- asi střelnice, tam jsem nikdy nebyl
-odloučenka Tureč -- mití techniky, tábor , autopark
-Malý Hlavákov -- postupně bouráno - po Rusech, v r. 2003 tam měl velitel prostoru plukovník Zdražil ustájené své koně
-Lochotín -- vysídlená polozbouraná ves, pár budov se udržuje kostel, škola
Re: velení prostoru Hradiště 84-86 [Ján Griščík 8.11.2006 00:10] | Reagovat
Ako skončili Dušek , Rúžička , Bolješik , Korunka , Sýkora..................
Re: Re: velení prostoru Hradiště 84-86 [Filler Milos 22.5.2009 21:39] | Reagovat
dusek byl docela dobrej jen kdyz nemel devitku.korunka skoncil v blazinci.ostatni neznam byl sem tam lednak 98.muj velici Sulek z bochova taky nevym co je s nim.at se nekdo ozve . co vera Hilasova nebo Katka slavkovska to byli moje holky zlaty s tema sem tam travyl sluzby v kanclech dik za odpovet
Re: vedení prostoru Hradiště [David Záruba 31.8.2016 15:18] | Reagovat
Zdravím za mě byl Sedlec tábořištěm to bylo v roce 2002 až 2003.Sloužil jsem na Turči pod, Prap. Žákem Zdražila jsem zažil jen při kontrolách a i tak jsem ho neměl rád
Re: Re: vedení prostoru Hradiště [Miro 8.7.2023 22:17] | Reagovat
Ahoj .Aj ja som sluzil pod kpt.zdrazilom.niesi sam kto ho nemal rad.aj ked musim priznat ze som mu nikdy neporozumel.zvlastny clovek.Major Zezulka na mna zavolal kontrasa za urazku Husaka a narusanie politickeho stavu muzstva.Zdrazil napisal mame aby mi dohovorela a nehal to tak.V novembri ma potom 17teho po veceri vypicuval ako nebezpecneho zlocinca.postupku mal dost rychlu.z naporucika este v maji 1989 sa do roka stal uz podolukovnik.dost by ma zaujimalo ako.
Bol som kucharom v tom kostoliku nad skolou.😎28 januara 1990 civil.
Pekny den.
Re: Re: Re: vedení prostoru Hradiště [David Záruba 9.7.2023 06:54] | Reagovat
No netuším jak to tak rychle dokázal, ale neskončil dobře, odsoudili ho za půlmilionovou zpronevěru.
Re: Re: Re: Re: vedení prostoru Hradiště [Miro 9.7.2023 14:29] | Reagovat
Myslim ze nieco som cital o tom v minulosti.ale uz ani nevim o co sa jednalo.veru ani ja to netusim ako to dokazal.musel sa riadne sudruh pretvarovat ked mal taky rychli postup.a to este za nasich cias chcel dorobit kotolnu co sa stavala ale nedostavala pod kuchynov.a to sa chcel povazovat za dostojnika ceskoslovenskej armady.tipicky gumak.
Re: vedení prostoru Hradiště [Jozef Plutinský 24.1.2023 17:31] | Reagovat
Prajem dobrý deň, narukoval som na VU 1534 Radošov a ako ženista a strojník DOK som prešiel takmer celým Doupovom, bol som najviac na Žďari pod velením p. Bolješíka a na Turči pod velením p. Karla Dušeka Pozdravujem Všetkých čo vtom čase so mnou slúžili a prajem im pevné zdravie, Jozef
radošov 1534 [nemo 8.5.2006 16:54] | Reagovat
lochotín byla správa hlavákova,hlavákov tábořistě,rusové byly jen na kopci,sedlec tábořište,březina také pěchotní střelnive(scot ot bvp2,letecká martinov,mětikalov tanková, bvp1,ždár součinostní,žebletín obsluha součinostní střelnice,tureč tankodrom,rok83-85
Re: radošov 1534 [Jozef Plutinský 24.1.2023 18:17] | Reagovat
jasom slúžil 83 - 85 na týchto miestach Strojník DOK takmer každý ma poznal, jozef
Radošov [veterán 4.7.2006 23:40] | Reagovat
nemo: hlavákov - nič my to nehovorí, březina - súčinostná strelnica, martinov - delostrelecká, tureč - tankodrom. 1534 sa z KV na Radošov sťahovali v 74. Na obrázku kde je vidno panelák v pravo hore po schodoch do Army a úplne vpravo jedáleň. Libor Huml: Tureč - tankorom a na statku boli sklady a vyrábali sa tam terče pre strelnice.
pozor [libross 18.7.2006 15:41] | Reagovat
o některé snímky se zajímá česká kontrarozvědka, tak budou brzy zmizeny, to samé ale seženete na Seznam-Mapy-letecké
Re: pozor [badatel 31.8.2007 22:33] | Reagovat
Prosím,o které snímky konkrétně má zájem kontrarozvědka?
pozdě [libross 1.9.2007 17:41] | Reagovat
již jsou dávno pryč, bohužel, byl to popis kasáren
1984 - 86 [Ján Griščík 8.11.2006 00:09] | Reagovat
Spolubojovníci ohlate sa. Ako skončili Dušek , Rúžička , Bolješik , Korunka , Sýkora...................................
Radošlov [Honza 3.3.2007 22:39] | Reagovat
Dušek je dispečer v K. Varech MHD, Korunka hlídač v porcelánce. Mladej je dezertér.
Re: Radošlov [Ján Griščík 7.5.2008 23:17] | Reagovat
Honzo , veľmi ma zaujíma osud všetkých vtedy dôležitých ľudí pre VU 1534 v obdobý 1984-86 po revolúcii .Či to boli tajtrlíci ako bol Korunka či MuDr Korenko, alebo šmejdi ako Dušek , alebo seriózny ľudia môj prvý veliteľ útvaru pred Duškom alebo čudáci ako bol major Bolješik ......
Chcel by som ak sa k tomu dostanem nazbierať spätne čo najviac informácii a napísať zopár poviedok pre seba a pre môjho syna tak aby to malo výpovednú hodnotu založenú na autentických faktoch , bez urážania spomänutých ľudí , s vyobrazením absurdnosti ich konania v rozpore so zdravým rozumom. Odhliadnuc od veci politických . Napríklad : Nasmrť ožratý Dušek havaroval, ležal privalený pod Uvazom posratý , povracaný od krvi.Bolo to v zime pred vjanocami .Z posypu sa vracajúci vojak mu zachránil život , vyprostil ho doviezol do kasárni a dostal za odmenu 30 dní basy a zákaz opustiť kasárne na Vianoce aj napriek Duškom podpísanej dovolenke.
Re: Re: Radošlov [Dukoslav 3.1.2011 21:36] | Reagovat
Ahoj Jane.Já sloužil 85-87 jako výstrojní skladník po Olekšákoví.Vzpomínám si i na tebe.Mám spoustu zážitku za těch 25 měsíců co jsem sloužil.Další,,veselé" postavičky z řad gumáku byli Hamada,Demeter,Opava,...Dobří byli Kobza,Sýkora,můj náčelník Grunt nebo OP Jašková.Pokud jsi napsal nějakou povídku z oněch časů,rád bych si ji přečetl,případně doplnil.
Re: Re: Re: Radošlov [pepa 26.7.2011 05:26] | Reagovat
ahoj, ja som bol v rokoch 86/88 na Radošove ako kuchár, môj starý bol Jirka ak máš na neho kontakt tak my ho pošli vopred ďakujem Jozef Kelemen. dodo535@gmail.com
Re: Re: Re: Re: Radošlov [Michal Josefovský 16.8.2014 01:35] | Reagovat
Ahoj,nejmenoval se náhodou Jirka Turoň? To zas byl můj mladej,,,,:o) Já tam sloužil podzim84-86...v kuchyni a za Péráka...
Re: Re: Re: Radošlov [Ján Griščík 11.11.2012 01:41] | Reagovat
ahoj ozvi sa
Re: Re: Radošlov [Jozef Plutinský 24.1.2023 18:10] | Reagovat
1983 - 1985, strojník DOK , Dušek mal zaujimavú vlastnosť rád navigoval strojníkov . Bol som na Turči asi mesiac on bol veliteľ, mal som za úlohu vyčistiť brod pre tanky a prišiel ma pozrieť Dušek tak sa v ňom prebudili tie jeho pudy a žačal ma navigovať dovtedy kým ma s Dokom naprevrátil a to som pred rozkazom vyšiel z kabíny a upozornil som ho že ten stroj sa prevráti , potom bol celý dosr...tý
Re: 1984 - 86 [Luděk 17.11.2014 00:58] | Reagovat
Dušek: http://karlovarsky.denik.cz/galerie/kv_hradiste_60.html?mm=1567927
Kostel [Jan Kruliš, Praha 18.2.2007 16:43] | Reagovat
Domnívám se, že fotografie kostela publikovaná v Dobových obrázcích nepatří kostelu v Radošově-Reschwitz, ale že jde o Radošov-Rodisfort u Velichova, kde byl starší barokní kostel sv. Václava přestavěn v 19. století na jednolodní, obdélníkový se západní průčelní věží. Můj názor podporuje i celkový pohled, kde je podle mého názoru barokní kostel s věží větších rozměrů než na samotné fotografii kostela. Bylo by možné prověřit můj názor?
Re: Kostel [Libor Huml 18.2.2007 20:04] | Reagovat
u plánu je nápis Reschwitz, z toho soudím, že jde o Radošovice, nebo Radošov dnes zaniklý na severním Žluticku, plánek k roku 1774, 27. srpen, to je vše co jsem zjistil
Re: Re: Kostel [Jan Kruliš, Praha 19.2.2007 07:05] | Reagovat
Plán je v pořádku, určitě jde o Radošov na Žluticku. Já měl na mysli tu fotografii kostela, která je tu publikována. O té pochybuji, protože popisem odpovídá spíše Radošovu u Ostrova n. Ohří.
Re: Re: Re: Kostel [Libor Huml 20.9.2008 19:50] | Reagovat
pro jistotu jsem sepsal i vniřní vybavení kostela,
nyní je snad jasné, který kostel je který.
Mnoho lidí tento Radošov nezná a dokonce vám vnutí, že se mýlíte a blábolíte:-)
Re: Kostel [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 3.3.2007 08:05] | Reagovat
1) Na fotografii je kostel sv. Jana Křtitele v Radošově
2) Ujasněme si Radošovy - zanklý byl na úpatí Doupovských vrchů v bývalém okrese Žlutice.
3) Další Radošov patří do obce Kyselka. Jednou je přiřazen k Velichovu a podruhé k Ostrovu.
4) Na plánku je Radošov přejmenován na Radošovice. V minulosti měl několik názvů, ale Radošovice nejsou uvedeny.
Pramen : Z. Binterová, Zaniklé obce Doupovska II.
Re: Re: Kostel [Libor Huml 3.3.2007 10:28] | Reagovat
Na jedné starší mapě jsem viděl i český ekvivalent Radošovice, ten název jasně odděluje obě obce. Mnoho lidí si je stále plete:-), dokonce někteří ani neví, že Doupov nestojí:-)))
Re: Re: Kostel [Ivanka 21.8.2007 10:11] | Reagovat
Nevím jakého svateho ten kostel je, ale určitě je to kostel v Radošově u Kyselky. Tento Radošov (Rodisfort) je částí obce Kyselka. Žila jsem tam 12 let, dobře to tam znám.
Re: Re: Re: Kostel [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 21.8.2007 12:35] | Reagovat
Paní Ivanko, porovnejte si černobílý snímek kostela v Radošově u Žlutic s barevným snímkem kostela v Radošově u Kyselky, který jsem na stránku vložil mezi Ostatní. Každý je jiný. Nevím, co více dodat. Nevím, který snímek jste měla ve svém dnešním příspěvku na mysli?
Re: Re: Re: Kostel [FRanta 5.2.2008 18:35] | Reagovat
Milá paní...na Doupově sem sloužil v letech 1987-1989 a žádný kostel v obci kyselka již nebyl.Jen pár baráčků a vojenská jednotka kam sem vozil proviant
Re: Re: Re: Re: Kostel [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 30.3.2008 08:00] | Reagovat
Nikdo netvrdíme, že v Kyselce byl kostel. Dohady jsou o Radošovech, které byly dva, zbyl ten u Kyselky.
Re: Re: Re: Re: Kostel [Petr 18.9.2008 21:20] | Reagovat
To si pleteš ještě Zebletín, kde vyvěrá kyselka. Kyselka je totiž obec na levém břehu Ohře, ležící MIMO VVP Hradiště.
Re: Re: Re: Re: Re: Kostel [Zdeněk Pechar 19.9.2008 20:53] | Reagovat
I Kyselky jsou dvě jedna u Rodisfortu a druhá u Bochova (byla zde porcelánka), takže nedaleko Reschwitz.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kostel [Petr 19.9.2008 21:21] | Reagovat
Tak ještě jinak Kyselka ( Kysibl ) byl český název obce, která se dnes jmenuje Stružná. A protože tento název byl oficiálně prý už někdy v 50. letech,
předpokládám, že se nelze mýlit. Mimochodem ze Stružné je to zhruba stejně daleko do obou Radošovů.
Vím o čem mluvím, protože tento kraj je bydliště mých rodičů a nějakou dobu i moje :-))
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kostel [Zdeněk Pechar 20.9.2008 17:04] | Reagovat
Souhlasím. Cituji Otta:Kysible (Giesshübel), ves v Čechách, hejtm. Žlutice, okr. Bochov, fara a pš. Zalmanov; 78 d., 9 ob. č., 675 n. (1890), 2tř. šk. Alod. panství (287.197 ha), k němuž náleží zámek, dvůr, pivovar, továrna na porculán, pila, šindelna, mlýn, majetek Heřm. hr. Černína z Chuděnic. Zboží kysibelské náleželo od nepaměti k Anděl. Hoře. Colonové z Felsu, majetníci And. Hory, přenesli sem stálé sídlo. Linhart C. z F. súčastnil se vzpoury odbojných stavů čes., začež jeho statky od král. komory ujaty a prodány (1622) Heřm. hr. Černínovi z Chuděnic. Z jeho potomků František Josef špatně hospodařil, tak že [Kysibl] i s panstvím Neudekem pro dluhy prodán r. 1734 Ludvíkovi Jos. z Hartigu, jehož synu opět veřejnou dražbou prodán (1794). Od r. 1829 držela [Kysibl] rodina ryt. z Neuberka. Sem klade se mylně v. několika spisech zřídlo známé kyselky.-
Ještě k názvu obce. Kyselka byl používán za 1.republiky, většinou jen na mapách. Jinak se používal Kysibl což je vlastně odvozeno z německého názvu Gieshübel. V roce 1949 byl vybrán název Stružná a to z návrhů Podhájí,Potočná,Podlesí a Stružná (byli to návrhy místního MNV).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kostel [jozef strejček 19.12.2009 16:47] | Reagovat
Franto nazdar, Ty si slúžil v Radošove v rokoch 87-89 ja som tam bol 86-88. Prosím Ťa ozvi sa mi potreboval by som od Ťeba informácie stratil som veľa kontaktov. dodo@gmail.com diky kuchtík Pepa
Re: Re: Re: Re: Kostel [jozef strejček 19.12.2009 16:43] | Reagovat
Franto ty si slúžil v 87-89 v Radošove ak áno prosím Ťa ozvi sa mi potreboval by som nejaké informácie od Teba s pozdravm kuchtík PEPA.Ja som tam slúžil 86-88. dodo535@gmail.com
Re: Re: Kostel [Zdeněk Pechar 19.9.2008 21:09] | Reagovat
Trocha pořádku v názvech:
1)Reschwitz,Reschowitz,Radošov,Radešov,Reschowice,Radošovice/všechno jedna ves v bývalém okrese Bochov/.Kostel sv.Jana Křtitele.(Sommer/1847/50 domů/280 obyvatel,Palacký/1848/50/294,Otto/1890/59/320,Chytil/1921/58/326.)
2)
Rodisfort,Rodisfor,Rodisfurt,Radošov,Radešov,Radovany,Radovanův Brod/všechno jedna ves v okr. K.Vary/.Kostel sv. Václava.(Sommer/1847/56/275,Palacký/1848/56/284,Otto/1890/81/588,Chytil/1921/119/824.)
pozn. u Chytila jsou údaje vždy i s podřízenými osadami.
Re: Kostel [Michaela 13.9.2010 22:20] | Reagovat
máte pravdu, trochu se tu popletly fotky ze dvou relativně nedaleko od sebe ležících Radošovů. Skutečně se jedná o fotografie kostela v Radošově u Kyselky, ten sem vůbec nepatří, už proto, že se nejedná ani o částečně zaniklou obec.
Stav v roce 1967-1968 [superveterán 17.6.2007 14:24] | Reagovat
Provozní rota a štáb 1534 Karlovy Vary - Dvory III, předsunuté stanoviště Lochotín ( v kostele sklad), bytovky Albeřice, vodárna Holetice, tábořiště M. Hlavákov, součinnostní střelnice Žďár, dělostřelecká Mětikalov, tanková Tureč. správa voj. újezdu v K.V, na Gottwaldově ulici - nyní Jiřího z Poděbrad před VN Eliška.
Dušek 2000-2001 [Holly 21.8.2007 02:51] | Reagovat
Dušek byl za mě velitel roty zabezpečení.Měl propůjčenou hodnost kapitána.Do civilu šel s náma.
Re: Dušek 2000-2001 [Franta 5.2.2008 18:42] | Reagovat
Za mojí služby 1987-1989 byl Dušek plk. a velitel útvaru,Růžička pplk a jeho zástupce.Sýkora byl vožrala ale férovej chlap..kpt.A provianták,jméno už nevim...říkaly sme mu konská hlava nebo pérák.Zdravim soukmenovce.Motto:Zapedá sluníčko za Radošovskou horu,další den v prdeli,sláva pánu bohu
Re: Re: Dušek 2000-2001 [JOZEF 3.1.2009 20:21] | Reagovat
Perak sa volal JANDA .bol som tam v roku 1986-88 na Brezine.Možno sa poynáme , napiš niečo o sebe.
Re: Re: Re: Dušek 2000-2001 [jozef 12.12.2009 21:17] | Reagovat
Ja som bol v rokoch 86-88 v Radošove ako starší kuchár a péráka poznám veľmi dobre ale stratil som kontakt na môjho mladého Františka Křížka. Vyskúšal som možné aj nemožné a nič ak máš na Fera kontakt tak mi ho prosím Ťa poskytni budem Ti vďačný alebo ma nakontaktuj na niekoho kto by o ňom niečo vedel. Vopred Ďakujem Jozef Strejček rodený Kelemen
Re: Re: Re: Re: Dušek 2000-2001 [jozef 12.12.2009 21:49] | Reagovat
Franto čo si bol na voenčine v Radošove v rokoch 87-89 prosím Ťa ozvi sa mi mohol si poznať Frantu Křížka môjho mladého kuchára. Dík Dodo moj email: dodo535@gmail.com Môže sa ozvať ktokoľvek kto ho poznal já už neviem ako by som sa na Frantu nakontaktoval už som skúsil tisíc možností. Čaute všetci a veľa zdaru Váš Pepa
Re: Re: Re: Re: Dušek 2000-2001 [krpica 30.12.2021 19:35] | Reagovat
Zavolej na tel. č. + 420 604 188 876
Re: Re: Re: Re: Re: Dušek 2000-2001 [dodo535 31.12.2021 11:24] | Reagovat
Volal som Ti ale dotyčný čo to zdvihol nevedel o čo ide a nebol v Radošove...
dušek-ružička- [kalapoš ferdinand 6.10.2007 21:56] | Reagovat
r 82-84 mal som velitela na tankodrome v tureč pplk.dušek a načelnika štábu pplk.ružička - veteran -
Re: dušek-ružička- [Jozef Plutinský 24.1.2023 18:28] | Reagovat
ja som bol na Turči Strojník Dok poid velením Duška v 83- 85. čím si bol mzslí že tvoje meno je mi známe
dušek-ružička- [kalapoš ferdinand 6.10.2007 21:56] | Reagovat
r 82-84 mal som velitela na tankodrome v tureč pplk.dušek a načelnika štábu pplk.ružička - -
90-92 [dosky 8.3.2008 10:19] | Reagovat
hledám lidi z Turče ,období1992 Dosky
Re: 90-92 [peter kardos 1.11.2012 13:19] | Reagovat
dosky ty si zklasterca nad ohri to som ja kardan
Re: Re: 90-92 [dosky 1.11.2012 14:49] | Reagovat
no nazdar stará vojno,hele jestli jsi na facebooku tak jsi mě přidej a pokecáme,mám tam v přátelích palo waise a santu,na fb jsem jaroslav doskočil
Re: Re: 90-92 [dosky 1.11.2012 15:03] | Reagovat
meil- j.dosky@seznam.cz
TPS Březina 91-93 [Patrik-Kolín 29.3.2008 21:12] | Reagovat
Zdravím doupovské vlky,jak to je teď na Březině?Co náčelníci Chlup a Pejša?Často vzpomínám ma prima časy.Pozdravuju všechny tehdejší spolubojovníky.Patrik
spolubojovnici.cz [Karel Hajný 30.3.2008 23:31] | Reagovat
Možná by Vám pomohl tento rozjíždějící se portál: http://www.spolubojovnici.cz/
Vojenská obdoba spoluzaci.cz
spolubojovníci 2 [Karel Hajný 30.3.2008 23:33] | Reagovat
http://www.armyburza.cz/index.php?page=bojovnici
Re: spolubojovníci 2 [Ján Griščík 7.5.2008 22:51] | Reagovat
nič tam nie je
Re: Re: spolubojovníci 2 [Juraj rajnoha⁹ 21.8.2022 23:27] | Reagovat
Nazdar Janko sluzili sme spolu na doupove rocnik 84-85bol dom v zeninom druzstve ako buldozerista velitelom bol kpt nojman snat si spomenies
Radošov-Březina [sekanina 18.4.2008 20:53] | Reagovat
Sloužil jsem v letech 1953/4 u 38.mech,pluku Beroun.Velitelem voj.újezdu Radošov,byl mjr.Blecha.Zjímá mě,kdo se o uvedené období zajímá,může se mě ozvat.
Re: Radošov-Březina [Zdeněk Sekanina 20.2.2009 20:39] | Reagovat
Radošov 1953 až 1955
Re: Re: Radošov-Březina [Karel Hajný 20.2.2009 22:03] | Reagovat
Nechtěl byste se o této zajímavé době v těchto místech rozepsat?
Re: Re: Re: Radošov-Březina [Zdeněk Sekanina 21.2.2009 14:16] | Reagovat
Zdravím bojovníku, o jaké informace bys měl zájem?
Re: Re: Re: Re: Radošov-Březina [Karel Hajný 21.2.2009 21:58] | Reagovat
Vzhledem k tomu, že to byla doba vzniku VVP a zároveň tvrdá doba v armádě, tak myslím, že by plno lidí zajímlo, jak to tam v té době vypadalo a co se tam dělo. Nějaké postřehy a zajímavosti o stavu likvidovaných vesnic, způsobu likvidace, co všechno zajímavého bylo k vidění. Jak drsná a rozsáhlá vojenská cvičení v této době probíhala a tak...? Dosud jsem například nikde nečetl, jakými prostředky a jak se vlastně vesnice likvidovaly? Ta doba tam musela být velice zajímavá...?
Re: Re: Re: Re: Re: Radošov-Březina [Sekanina Zdeněk 23.2.2009 21:24] | Reagovat
Nemám zkušenost jak reagovat na dotaz.Prosím o sdělení emailové adresy.Rád odpovím na Vaše otázky.Zdravím.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Radošov-Březina [Karel Hajný 24.2.2009 11:23] | Reagovat
hajnyk@seznam.cz
Děkuji
Re: Radošov-Březina [Zdeněk Sekanina 21.2.2009 13:09] | Reagovat
Jsem ročník 1930 a v roce 1953 až 1955 jsme měli stanový tábor v prostoru Radošova asi 1km od obce.Celý pluk byl ubytován v tomto stanovém táboře,který se souběžně budoval.Poznatky mohu uvést písemně.Zdravím.
Re: Re: Radošov-Březina [kbrezina@seznam.cz 28.5.2010 10:13] | Reagovat
Ozvěte se mi, prosím. Mám na Vás některé otázky. Děkuji. Karel
Re: Radošov-Březina [Jana Milaberská 24.10.2018 14:50] | Reagovat
Dobrý den, prosím Vás,mám dopis z r.1950 z Radošova, psal ho otec mojí babičky,jmenoval se Anton Ungar. Neznal jste ho? Já ani nevím ,zda tam jen někde bydlel,nebo pracoval. Jen odtud psal babičce ,že nemůže přijet na její svatbu. Děkuji Jana
Chlup a Pejša [Honza 8.5.2008 22:41] | Reagovat
mjr. Chlup je důchodce, stále bydlí v obci Bochov a daří se mu řekl bych dobře. Pejša rovněž bydlí v Bochově,je to zahrádkář a hraje mariáš...
Re:Clup a Pejša [Robert Kecskés 8.4.2009 23:09] | Reagovat
Služil som na Brezine 81/83. Chlup bol načelnik, Pejša tam ešte vtedy nebol. Poprosil by som nejaky kontakt na Chlupa / Míru / rád by som si s nim po 26 rokoch trochu pokecal / ak sa da /
Re: Re:Clup a Pejša [Radošov 5.5.2010 19:41] | Reagovat
Kecskésa som nepoznal veď som slúžil v Radošove na útvare od 1980 do 1982 . Bol som ako pomocník výkonného praporčíka a potom som predával v Arme ako predavač a dôstojníckom jedálni som zo Slovenska meno SUKOLA . Poznal som Ružičku Smrčku Hrona Jandu Sýkoru Pasztora Králika atď. V tedy výkonného robil Miro Šimáček asi z Liberca . Ing .Petra Vašíčka asi z Prahy som poznal vtedy tam bol po vysokej škole neviem on je tam teraz ako velitel pplk.Ing. Vašíček .
Re: Re: Re:Clup a Pejša [Róbert Kecsés 5.5.2010 23:09] | Reagovat
Ak si poznal Peťa Batisza, Doda Kanyicsku, atd. tak si musel poznať aj mňa, len si to asi nepamätáš. Bol si medzi našimi mazákmi. Ak chceš konfrontáciu, ozvi sa mi na môj E-mail, pošlem Ti moje foto a uvidíme. Mne sa marí, že si ťa asi pamätám, a pamätám si aj, ako si vyzeral. Lampasákov, čo si spomínal, som poznal aj ja. Pasztor, po roku jak som šiel do civilu, šiel tiež, a bol aj u mňa doma / Nové Zámky / Pokecali sme. Ale teraz je to už 27 rokov, to je dlha doba!
Re: Re: Re: Re:Clup a Pejša [Radošov 6.5.2010 22:12] | Reagovat
Róbert " szia " ja som Lambert Sukola s Pribety včera som už nevedel to opraviť máš pravdu . Kde bývaš teraz gitarista a karatista Zámčan ?
Re: Re: Re: Re: Re:Clup a Pejša [Róbert Kecskés 11.5.2010 16:09] | Reagovat
No szervusz. Tak vidíš, že ma predsa poznáš. Nevedel som, že bývaš v Pribete, chodím tam niekedy. Bývam v Nových Zámkoch a podnikám v elektrotechnike. Som ženatý, deti sú už veľké / však sme už 50-níci kuva/ Vieš niečo o ostatných chalanoch? Kanyicsku som občas vídaval aj Batysza, ale o ostatných neviem nič. Moj email je robertkecskes@chello.sk alebo pod na Facebook alebo skype,najdeš ma tam podla mena
Re: Re: Re:Clup a Pejša [Zdenek Vařbuchta 7.10.2012 18:43] | Reagovat
Taktéž jsem tam byl 80-82, byl jsem na spisovně. Lamberte, to byl jiný Ing. Petr Vašíček, ten nebude velitelem. Ten tam byl 80-81 jako "špagát", je z Ostravy a po vojně jsem se s ním dokonce jednou potkal na elektrárně Dukovany. Dělal něco pro jakousi fabriku z Vítkkovic. To bude shoda jmen. Pokud si dobře pamatuji, tak Chlup měl praporčickou hodnost a chtěl jít do civilu. Nebo snad i odešel a vrátil se a dostal důstojnickou hodnost. Tak to tam vydržel pěkně dlouho, když to dotáhl na pplk. Jinak Ivoš Kudrfalec povýšil na kpt., pak šel do civilu a hodně mladý zemřel.
Re: Re: Re: Re:Clup a Pejša [Juro 20.1.2017 16:01] | Reagovat
Ahoj Vařbuchta na radošov som narukoval v 80 a v 82 som končil. Prvý polrok som síce odišiel na kurz do Serede z Moravčíkom a Janečkom. Ale potom som tam strávil ostatnú čast vojny. Síce ako kočovník pretože som sa presúval z jednej strelnice na druhú jazdil som tam s buldozérom. Okrem pár ludí od nás ako je Moravčík, Koča čo slúžil v kotolni, a výstroják Margetín. Toho si iste pamätáš na toho sa nedá zabudnút som nestretol nikoho a ani o nikom neviem. Velmy by som chcel získat kontakt na Mira Gintera alebo Gintra neviem ako sa píše. Odpíš Mi čo robíš a či si niekoho stretol alebo máš o niekom nejaké správy.
Re: Re: Re: Re: Re:Clup a Pejša [Zdenek Vařbuchta 24.1.2017 17:44] | Reagovat
Nevzpomínám si, kdo jezdil s buldozerem. Občas se sejdeme Roman Bílý (výkonný po Šimáčkovi), Michal Deýl (spojař), Luboš Drahotský (pošťák) René Hána, Jirka Volkán, Arnošt Zlatohlávek (autaři) Martin Bláha (moto), Milan Horváth (tatra s pluhem) Günther - od té doby, co jsme se rozešli, nikdo ho neviděl. Mám na něj pouze adresu, kde bydlel, když jsme šli před 35 roky z vojny domů, ta by Ti byla asi k ničemu. Ale pokud ji budeš chtít, tak uveď svůj mail a já Ti ji pošlu napřímo, nechci uvádět na těchto stránkách. ZV
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Clup a Pejša [Juro 25.1.2017 07:09] | Reagovat
Dík že si sa ozval. Neviem či si ma pamätáš je to už spústa rokov. Moje meno je Juro Bumbál. Pošli Mi prosím Ťa aspon tú starú adresu na Gintra. Môj e-mail : apbsro@apbsro.sk. Napíš mi aj čo sa udialo s Tebov za tie roky. Aspon v skratke. Tak ešte raz Dík. JURO
Radošov [Karel Březina 28.5.2010 10:08] | Reagovat
Byl jsem na Radošově 82/83. Lampasáci byli většinou vylízaní polomozci (Smrčka, Palička, Dušek...) ale taková byla komunistická doba a armáda obvlášť. Normální byl snad jen Chlup. No máme to za sebou zaplaťpánbů, doupovská příroda byla pěkná, v bývalém Doupově zbyla po kostele jen jáma...
Radošov [Dalibor Vávra 26.10.2010 00:30] | Reagovat
Byli jsme jedni z úplně prvních, kteří se do nově postaveného paneláku nastěhovali a jedni z posledních, kteří se vystěhovali, když už měla armáda obsazené dva ze tří vchodů. To bylo koncem roku 1973, od té doby žiju na Moravě.
Re: Radošov [Dalibor Vávra 26.10.2010 00:39] | Reagovat
Abych to upřesnil, do roku 1973 to nebyl objekt kasáren, ale byl to normální barák civilních rodin.
Re: Re: Radošov [Václav 12.1.2011 17:58] | Reagovat
V paneláku byla kancelář polesí, sloužil tam polesný Vávra, hajní Zoubek a Sigmund. Panelák vyčníval z kopřiv a okolního nepořádku, zbytků trosek původní vesnice a smetiště. Občas se jelo do hospody do Albeřic. Lampasáci rozprodávali vybavení bytů při přestavbě na kasárna, byl to děs.
Hezký den.
Re: Re: Re: Radošov [Dalibor Vávra 12.1.2011 19:30] | Reagovat
Dobrý den, vidím, že jste dokonale obeznámen s tehdejším Radošovem, Jestli se můžu zeptat, Vy jste tam bydlel, nebo někde v okolí?
Hezký den.
Studentské praxe. [Václav. 18.1.2011 13:16] | Reagovat
Začátkem 70 tých let jsem tan několikrát absolvival praxi u Lesní správy Valeč a vojenského geometrického úřadu, zdůrazňuji, že nejsem a nikdy jsem nebyl "lampasák". Jesm lesák a celý život se tím živím. prošel jsem lesy od Aše po Nepomuk.
Jen pro zajímavost, nad vsí Holetice byla nová hájovna, stáj u hájovny byla tak zaplněna nekydaným hnojem, že ovce si drbaly hlavy o strop. V troskách obce Těš stály v té době pobořené domky, ve kterých byly zbytky korkových podlach, svědčí to o životní úrovni obce a kraje v třicátých letech minulého století. Paseky v lesích byly plné kvetoucích divokých lilií. Jeden z pracovníků tehdejšího polesí, kterého nebudu jmenovat, spolupracoval s STB a VKR, tak měli bolševici o všem a všech přehled. Kdo to byl je možné na "cibulkovýcxh stránkách".
Hezký den a držme palce přírodě v Sudetech.
re.radosov [Veverka Vaclav 15.2.2011 18:27] | Reagovat
Na Radosove se byl jeden rok ato 1989 1990. Znam dou povske hory výborne.Zapomeliste na kapitan Hrka kteremu sme rikali lidove ešus.Major Janda dal provijatniho nacelnika a Plukovnik Dusek,PPLK Ruzicka byl politruk a zastupc vel.utvaru.Major Boljesik byl na Zdar
Re.Re. Radošov [Veverka Vaclav 17.2.2011 18:37] | Reagovat
Spolubojovnici z výcvikoveho prostor Zdar kteri slouzili za Korunki a Bolješika tak napiste nejsem pod pravim menem .Sloužilita zame vojaci Kosohorskí Kuruc a absoulent Rosipal.Bolješik tam choval prasatka.Byla tam rýčka žebletinka plna pstruhu.Vte budove bylo i vřidlo mineralni vody a pobliž vodarna na výrobu vody.
Re: Re.Re. Radošov [Broil 13.8.2012 19:58] | Reagovat
Slouzil sem na zebletine v dobe kdy tam byl jano kuruc (kuchar) Velil tomu mjr. Boljesik a zastupce byl Kačaba (Korunka:) Oba byli spravni chlapi ale Boljesik mel nezhojene trauma z 1968/69 a to nekdy delalo z neho nevypocitatelneho...:(
Žebletín 1988-90 [Brouk 13.8.2012 21:39] | Reagovat
"Veverka Vaclav" v pripade, ze me chces kontaktovat muj email je: ubet365@gmail.com Podle jmen a datumu by sme se meli poznat..:)
Re: Re.Re. Radošov [petr 12.12.2012 12:08] | Reagovat
byl jsem tam taky 89-90.krmil jsem prasata na pzh s jardou zasterou.mel bych te znat.chodily jsme do brazce do hospody.varil tam j.novotny z decina.dusek byl metej nalitej.porad me zaviral.
Re.Radošov [Veverka Vaclav 17.2.2011 18:49] | Reagovat
Za hajenkou byla lampasacka vyla azani lesnicka školka.Vlak jezdil až skadanskiho rohozce.Na zabavy sme chodili samozrejme na cerno do Radonic uKadane.Jak nacelnik odjel tak vecer už sme šly.Pamatuji si jak raz Dušek vlitl na vodarnu a našel balik a vnem bankovka řval jak pominutej.
Re: Re.Radošov [petr 10.2.2012 08:43] | Reagovat
já jsem tu hajenku opravoval v roce1988.Opravovalo se to pro generalmajora Holuba.Byli jsme ubytováni pod hajenkou u obsluhy střelnice mětikalov.Každé ráno nás chodil kontrolovat Dušek..On bydlel v Podbořanech a byl i velitelem utvaru Podbořanech.My jsme sloužili v Podbořanech u tankistu na dooupvě jako doma. Petr
Re: Re: Re.Radošov [Brouk 13.8.2012 20:02] | Reagovat
Ja si pametam chalana ktory opravoval hajovnu v 1988 a volali sme ho "Orech":) nie si to nahodou Ty?:)
Re: Re: Re: Re.Radošov [Luděk 17.11.2014 00:44] | Reagovat
Já sloužil od podzimu 87 u Pohraniční stráže, ale pro politickou nespolehlivost mě převeleli do Radošova. (Tam jsem nikdy nevyfasoval svou osobní zbraň a na střelby mi jí vždy jen zapůjčovali) No byl to šok, hned při prvním setkání se starejma. Okamžitě mi odřezali nožem všechny PS výložky a urvali i všechny znaky pohraniční stráže a to včetně zelené čepice :-) Tam odtud jsem putoval jako obsluha sst Žďár na Žebletín. Později jsem byl převelen do Turče jako obsluha Věže na tankovém cvičišti. Tam jsem vydržel až do podzimu 88. Toho Ořecha si pamatuji, (byl to takovej JOUDA) ale jen jako vzpomínku, už bych si ho nevybavil. Jen pro zajímavost: Jednoho dne za mnou přijela moje budoucí manželka a 14 dní přebývala na vodárně. Tu měl na-starost tenkrát voj. Rydoško. To byl masakr! Jídlo ji schovával náš kuchař Jožka na Žebletíně :-) Ona měla nacvičenou únikovou cestu do takové dřevěné bedny, kam se měla schovat, pokud by přijel někdo na kontrolu. Ale naštěstí nikdo nikdy nepřijel. Nevím, co by se tenkrát stalo, pokud by ji vyhmátnul plk. Dušek. Ani o tom raději nebudu přemýšlet!!! Jinak v té době byl velitel útvaru již zmínění plk. Dušek, můj velitel byl mj. Bolješik a jeho zástupce rotmistr Korunka (zvaný Kačaba) Jinak si pamatuji ještě na několik gumáků z Radošova. Kap. Hrnko, pak Velitele autoparku Šťourač a dal bych dohromady asi další. Musím, ale říct že Dušek byl asi to vůbec největší hovado, co jsem v životě potkal. Jednou jsem odjel na černo domů a po cestě zpět jsem ho potkal v Praze na Florenci, jak čeká na autobus do Podbořan. Naštěstí jsem byl v civilu a rychle jsem se zdejchnul. Odjel jsem dalším autobusem a jen jsem se dostal zpět tak dorazil i Dušek a začal vyšetřovat, kde jsem byl. Naštěstí si asi nebyl jistej, jestli jsem to opravdu byl Já, tak jen vyhrožoval. Jednou když jsem dostal 14 dní basy (ožral jsem se v Mašťově) tak to můj velitel (to už bylo v Turči a nepamatuji si jak se jmenoval major ???) hrál na to, že nemá pojištěnou sedačku a nemůže mě odvézt. A tak poslední den kdy už to vypadalo, že se to promlčí, přijel si pro mě Dušek a do basy v Kadani mě odvezl osobně :-) Jinak si ještě vzpomínám na spolubojovníky Řeháčka, Trnku, magora Horváta na Malého Mirečka z Bratislavy a Mého starého, Pinďáka a Pechu. To byl cikán z východu a svému původu dělal čest. Nevím, jak se mu to tenkrát povedlo, ale když jsem já přišel na Žebletín, měl hodnost svobodníka. Ale později ho degradovaly a odveleli. Když jsem pak odešel do civilu (asi o měsíc později, který jsem musel nasluhovat) začala v Praze revoluce a tak jsem hned začal zásobovat mé mladé informacema v podobě všemožných prohlášení a letáků. TAK POKUD NĚKDO SLOUŽIL VE STEJNÉ DOBĚ JAKO JÁ (PODZIM 87 AŽ PODZIM 89) OZVĚTE SE.
Luděk
Re: Re: Re: Re: Re.Radošov [Jozef 6.3.2017 19:12] | Reagovat
Ahoj tu Jožka kuchár pozdravujem :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re.Radošov [Luděk 28.4.2017 17:50] | Reagovat
Zdravím tě Jožko. Jsem ani nevěřil že se někdo ozve :-) Pokud si to přečteš, ozvi se mi prosím e-mail. ahoj Luděk
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re.Radošov [Jožko 25.5.2017 16:01] | Reagovat
No že sa začína konečne spomínať na dobré staré časy :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re.Radošov [Luděk Seifert 13.8.2019 17:04] | Reagovat
Ty si vařil a pak vozil Duška, že?
Re: Re: Re.Radošov [PAVEL 28.10.2013 22:09] | Reagovat
No super - na Mětikalovské tankové střelnici jsem se vyskytoval v roce 1983 - to když jsem byl nějaký čas převelen k tankánům na VÚ 4447 Tachov.No u tankánů jsem byl samozřejmě zařazen jako nabíječ - takže neskutečný veget s dnem i nocí - makajíc nonstop- tak jako každá správná -nábojka- je tak?
1988-1990 [Štefan Katona 12.10.2011 22:11] | Reagovat
Ahoj, teda ani neviem koho zdravím, ale bol by som rád, kebyže sa niekto ozve, kto bol v Radošove na vojne v rokoch 88-90
Re: 1988-1990 [laco 24.7.2012 20:35] | Reagovat
čau pán katona ja ta poznám bol som v tom období tiež na vojne v Radošove -mená Pulko Klosterman a iné asi poznáš.Chlapi napište najme z čiech Kovačik Snopek atd.
Re: Re: 1988-1990 [ivan 69 nz 8.7.2015 20:03] | Reagovat
1534-88-90.hradiste doupov.pamatam si pulka,jardu-zastera,horvat-kuchar,laci-sofer,miso-studenka,stareho-dodo kelemen,peter-lapiduch,honza-sanitak atd.postak opava-teplos,esus-nenazranec,perak-lakomi kokot,dusek-tlsty fas,stourac a jeho prst strceny vo vyfuku tatrovky-sila.ja som bol na phm.sefoval mi postak kolman.-ivan kelemen nove zamky.stare spomienky-pojdem tam toto leto aj so zenou.nech sa pozrie a akej riti sme zili 2 roky.poznama niekto z tej doby.
Re: 1988-1990 [jiri jaskula 17.2.2015 19:15] | Reagovat
nazdar spolubojovnici z Radošova sloužil jsem v roce 88-90.OZVĚTE SE byl jsem ve stražni četě 2družstvo Duška,Korenka,Šťourače a další znám.
Re: Re: 1988-1990 [laco 23.11.2016 10:23] | Reagovat
Čau Jaskula bol som s tetou na vojne !
Re: Re: Re: 1988-1990 [Pavel Matas 23.11.2016 10:42] | Reagovat
Prosím, Tě, čti po sobě, co napíšeš. Tys byl na vojně s TETOU?? To snad ne, ženských se ZVS netýkala :)
Re: Re: 1988-1990 [laco 23.11.2016 23:56] | Reagovat
Takže oprava-Jaskula bol som s tebou na vojne !
tvrdá vojna 70-72 [Jula Nociar 25.10.2011 14:22] | Reagovat
já jsem sloužil ještě ve Dvorech III pokud se najdou pamětníci,nežli se útvar stěhoval do prostoru,rád si přečtu jejich vzpomínky jak válčili
Re: tvrdá vojna 70-72 [dalibor 27.12.2011 12:23] | Reagovat
V tomto období bylia na Radošov dislokována tzv. odloučená jednotka. Pár vojáků, kteří bydleli v bytě v paneláku, vyráběli terče a hlavně se starali o zahrádku a králíky nějakému lampasákovi z Bochova. Pamatuju si, že v té době tam byla taky parta spojařů, mezi nimi nějaký Palo Bielik (nebo Bielčik), vic jmen si už nepamatuju.
radosov [Neznami. 19.7.2012 19:06] | Reagovat
Ahoj Petre.To byl muj nadrizenej ja spadal primo pod neho.Znal semho dobre melsem kancelar na proti. Pak me poslali na radosov tam sem mel svuj ukol. Potom me poslali na zebletin na obekt vodarensky.Moje poznatki nebyly dobre.Veleni ktere tam bylo hrozne.Jedinej kterej stal zato byl Boljesik .Zbytek dustojniku tam vjecinou byly za trest.Nekteri dustojnic se chovali jak prasata. Jak prijelo veleniy z Tabor.Tak se klepali. Jinak des ale,me se dost baly. Me tam dali jen nachvylku.Jak sem tam prisel tak velitel byl Plukovnik Dusek PPlk. Ruzicka kap. Hrnko maj.Boljesik Korunka .Uz nevim jak se jmnoval provijantak ale,mislim major Janda .Tobyl taki pjeknej ptacek.Zatim semjej.Jeto uz 23 let co sem po vojne.Tam byla hajenka .A hajnej mel peknou devuchu.Na generalskou vilu chdil spravce vojin Krtezi.Nejveci hovado byl Dusek.To precilo jakou koliv vojenskou dustojnost.
1990-1992 [peter kardos 28.10.2012 18:59] | Reagovat
bol tam skvely spagat dr.standa stencel
Radosov v. [veverka vaclav 19.1.2013 14:38] | Reagovat
Ahoj Petre.Kdyz viste nastupovali tak mi jsme sli do civilu.Jinak na Doupov spominam rad.Jetam krasna priroda a ktom panenska.Tam uvidis druhy ktere uz nykde neuvidis.Znamto tam jak vlasni boty.
Zebletin nebo Obrovice [veverka 19.1.2013 14:53] | Reagovat
Brouku to meno co pouzivam neni prave ale,mam proto svi duvody .Ja sem tam dosel kdyz vila byla v provoz. Ne kdyz se opravovala.Spadal sem podnejvis veleni.Jak prijelo veleni z Tabora tak tise klepaly.Plukovnika Duska sem poprve videl vTabore a meljsem zneho dost .Jak takovej clovek mohl velit utvaru to jsem nepochopil.
HLEDÁM SPOLUBOJOVNÍKY Z VÚ 4447 1982-1984 [PAVEL 28.10.2013 21:59] | Reagovat
BYL JSEM STŘÍDAVĚ NA 2-MSPR A 2.TANK. PRAP. V LETECH
1982-1984. KDO BYL V TU DOBU ROVNĚŽ NA VÚ 4447 TACHOV - NECHT SE OZVE SEM - ZAVZPOMÍNÁME NA KOUZELNÁ VOJENSKÁ LÉTA
TANKOVÁ STŘELNICE MĚTIKALOV ,LÉTO 1983 [PAVEL 28.10.2013 22:24] | Reagovat
POD VĚŽÍ TANKOVÉ STŘELNICE MĚTIKALOV ASI 200 M. JSME JAKO MLADÍ BAŽANTI CHODILI K PRAMENU PRO VODU - BYLA TO TAKOVÁ CHUTNÁ KYSELKA S MODRAVÝM SEDIMENTEM. PRAMEN TEHDY VYVĚRAL POD ZASTŘEŠNÍM,
OHRANIČENÝ ZÍDKOU.KDOVÍ V JAKÉM STAVU JE NYNÍ A BYLA-LI TO VLASTNĚ PITNÁ VODA - TO JSME OPRAVDU TEHDY ALE NEŘEŠILI A NAVÍC NÁM MOC ŠMAKOVALA A PŘEŽILI JSME BEZ ÚJMY. VÍ NĚKDO NĚCO O TOMTO PRAMENU?
hlevam kamose radosov 1983....85 [hlavacek jiri 30.1.2015 19:50] | Reagovat
Hledam 1983--85 kdo slouzil na Radosovje hlavacek jiri
Re: hlevam kamose radosov 1983....85 [Jozef Plutinský 24.1.2023 18:41] | Reagovat
Ahoj Jirka , ja som služil na VU 1534 presne v 83 - 85,! Strojník DOK
čo presne si robil na vojne Ty?
HLEDAM SPOLUBOJOVNIKY 1534 Radosov 1983-85 [hlavacek jiri 30.1.2015 20:06] | Reagovat
RADOSOV 1534 rok 1983-85 Prosim Ozvje te se !!!!!!!!!
radošov [miloš filler 11.10.2015 20:21] | Reagovat
pic okupanti tech krasnych hor.ja sloužil leden 98 muj velici Milan Sulek.za me byl Dusek degradovanej převratil tatru a skončil jako kapitan velici autoparku mel jsem to tam rad domu se mi nechtelo prosedel jsem službu dole na VSB u Věrky H.mate na ni nekdo kontakt pošlete mi ho dik na milldafillda@seznam.cza za mě tam byl nejjjjjj ppl.Bango to byl chlap a ne major zdražil
1534 Radošov [Vojtech 19.6.2016 19:46] | Reagovat
Zdravím borci napsal by mi někdo kontakt na VÚ 1534 RADOŠOV chtěl bych se tam nechat převelet ...muj email Baker101@seznam.cz diky
Re: 1534 Radošov [David 31.8.2016 15:11] | Reagovat
Zdravím sice neznám číslo na radošov, ale zkuste to přes újezdní úřad v Karlových Varech nebo přes Kvv Karlovy Vary
Jarda Klíma 95-96 [Jaroslav Klíma 25.6.2016 02:53] | Reagovat
Zdarec Doupováci,

já jsem vartoval na Doupově leta 1995-96, začátek Radošov (ten vojenský útvar, pak je ještě Radošov u Ohře za Kyslekou). Pak do léta 1996 Mětikalov (Momprač). Chodilo se makat na střelnici, Halavákov I byly takový dřevěný kravíny pro ubytování cvičících vojsk, Hlavákov II bývalá ruská posádka s podzemním bunkrem (špitálem apod.) směrem k Valeči (cca). Pak se chodívalo v době střeleb hlídat do zaniklé obce Lochotín (dům v zatáčce, snad tam byl aj dochovaný kostelík). Chodilo se dost pěšky. V zimě 95-96 sněhu nad kokot, mrzolo přes den -20, v noci aj níž.

Co si pamatuj - Mětikalov tanková střelnic (jezdily tanky Karlovy Vary, BVP z Tábora, snad Rokycanský útvar). Na Žďáru byla za mě letecká střelnice, aj nad Mětíkem pár kousků v té době létalo (myslím že MiG 23 bo 25, ještě se objevuily Albatrosy). Na Turči byla tanková střelnice, pak tanková ještě Březina (ale ta spíš pro dělostřelce a menší samohybný děla apod., ta byla kousek od radošovského útvaru). Pak byl ještě Plešivec tanková (kousek od Andělské hory, Stružné. Já jsem pak byl cca 3 měsíce léto 96 na ubykacích Dlouhá (uklízelo se, ale dost se chrnělo, chodilo se na houby apod), od Plašivce směrem do nitra Doupova cca 5km.

Za Bochovem byl pak muničák, tam chodili strážáci z Radošova.

Z původního Doupova (před rokem 1953) zbylko pár zídek, místy několik domů, které byly využívány pro strážní službu v době střeleb. Hlavákov I i II jsou srovnány se zemí (já si tam ještě pamatuju pár domů apod.).

Na Mětikalov jsme jezdily do Podbořan a pak stopíkem směr Podbořanský Rohozec a za pomocí praporčíků Diblíka a Mališe (veleli nám na Mětikalově, oba dva z Podbořan, a šikovní chlapíci, dnes je jim kolem 70 roků).

Chlupa pamatuju i já. Pak byl na Radošově Bango, vele temu jistej Zdražil, jeho žena velela na Radošově v autoparku. Jak projeli odpoledne okolo Mětikalova domu do Podbořan, byl klid.

Ještě za mě jezdívalo pro gumáky dvě V3S (jedna Radošov - Mětikalov a zpět, druhá Tureč-Mětikalov a zpět). Na Mětikalově gumáci přesedali. Vždy ráno cca půl sedmá a odpoledne cca půk čtvrtá.

Zažil jsem aj mezinárodní střelby (Holaňďani, Němci, Francouzi), myslím cca březen 1996. Cizí důstojníci chvíli okupovali Mětikalov, my jsme jim zajišťovali drobný servis, ale jinak na Mětikalov nepustili ani teho Zdražila.

Tak byl klid. Celkem klid byl aj v zimě a při střelbách. My jsme zajišťovali chod střelnice, jak se zaklaďákama , tak s gumákama jsme aj vycházeli dobře. A byli jsme na Mětikalově na robotu, služba beze zbraně, tak si nás nikdo moc nevšímal.

Jestli se nějaký doupovák ozve, budu rád.

Čuzz Jarda Klíma, info zavináč jaroslavklima.eu
Re: Jarda Klíma 95-96 [Jaroslav Klíma 25.6.2016 02:58] | Reagovat
Satrého Doupova a vesniček je dozajista škoda, zase s odstupem času a se znalostí Doupova, si myslím, že právě díky vojákům a pidi lidským zásahům je teď Doupov velkou přírodní rezervací a dost zachovalou přírodou. Průjezd tanku, není nic, co by něco poničilo. I jsem někde četl pár rozumných článků, a sám sjem aj viděl, co vše na Doupově žije za zvěř, a co vše na Doupově roste a kvete za stromy apod.
http://www.spolubojovnici.armyburza.cz/hledat [Jaroslav Klíma 25.6.2016 03:27] | Reagovat
http://www.spolubojovnici.armyburza.cz/hledat
Zdar [Standa Guhl 8.2.2017 18:14] | Reagovat
Byl jsem jen kratkou dobu na Zebletine na vodarne 90 a pamatujisi ze tomu velel Boljesik Korunka a obcas tam zavital plukovnik Dusek na kontrolu .Slouziltam absik Rosypal vojin Kuruc.Kosohorsky a dalsi.
Zdar [Standa Guhl 9.2.2017 17:43] | Reagovat
Chodili jsme nacerno do Radonic u Kadane do hospody.Nejdriv z Obrovic pesky do Kadanskeho Rohozce a odtamtud vlakem. Kdybyto Major Boljesik vedel tak ten bynam dal. Kdoto znal ad se ozve.
Re: Zdar [Jozef Plutinský 24.1.2023 18:44] | Reagovat
ahoj , mj Bolješík to aj vedel , ja som bol pod jeho velením a mzslím že bol dobrý chlap aj ja som takto chodieval,
Mětikalov 91-93 [Jiří Gebhard 18.12.2017 19:59] | Reagovat
Ahoj všem, hledám kamarády z tohoto období co sloužili na střelnici Mětikalov. Byl jsem tam jako správce hájovny (hotel pro gumáky, když bylo cvičení). Lepší vojnu si člověk ani nemohl přát. Blbostí jsme se tam nadělali až až. Myslím, pokud si dobře vzpomínám, měl nás tam na starost p. Korunka, praporčík myslím. Zlaté bezstarostné časy. Pár jmen kluků si pamatuju ale nemůžu je nikde najít. Milan Kučera z Chebu, Jarda Jelínek z Kolína, jeden měl přezdívku Bigbít byl z Pardubic, Roman Bučil z Chomutova. Jeden mazák co jsme tam přišli tuším Norbert Takáč. Snad se někdo ozve :-)))
Sloužime vlastě 💀 [david vostry 9.1.2018 04:38] | Reagovat
97_98 jaro to to letí.
PÍŠE MÁLO LIDÍ [Jaroslav Klíma 30.3.2018 13:03] | Reagovat
Zdarec Doupováci, výše je uveden můj poplatný kontakt info zavináč jaroslavklima.eu , telefon 725 648 352 , tak třebas písněte, kdo by se i zajel kouknout na vandr k Doupovským kopcům.

Jarda Klíma.
1534 Ts Mětikalov obsluha střelnice [sigi 11.6.2018 22:43] | Reagovat
Hledám borce Milan Olszovy,Petr Řehak,Marian Buček ,Petr Ščuka,Šamal,Stolník 1985-87 pplk .Richtr pplk Reidl
Re: 1534 Ts Mětikalov obsluha střelnice [Petr Ščuka 6.5.2019 21:17] | Reagovat
Ahoj Mětík ,
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 91 do následujícího políčka:

   


Processing time: 1330 msec.
IP address = 3.22.170.83
desktop version