PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
› Přidat GPS
[Pavel Beran 11.7.2005] 
Jablonec  (Ogfolderhaid)

Kategorie: Obec   
Okres: Český Krumlov
Důvod zániku: Vojenský výcvikový prostor Boletice -
Období zániku: Nespecifikováno
Současný stav: Zničena zcela - místo obce je zde tanková střelnice

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  48.82611 14.08305 dle mapy - centroid místa Pavel Beran 1.1.2006  

 Historie a jiné články
Římskokatolická farnost Jablonec  [Jiří Novotný 12.8.2008]
Lokalie r. 1787, farnost r. 1857, matriky od r. 1787. Kostel Nalezení sv. Kříže z r. 1789 (do té doby sloužila dřevěná kaple z r. 1787). Farnost leží od r. 1949 na území vojenského újezdu. V letech 1940 - 1945 spravováno z Lince.
Farní kostel zasvěcen: Nalezení sv.Kříže (zbořen)
autor: Biskupství českobudějovické www.bcb.cz
Ogfolderhaid  [Jiří Novotný 29.3.2010]
Ein „Nicolaus de Joblonecz“ wird in einer Goldenkroner Urkunde vom 20. Oktober 1387 als Zeuge genannt. Die tschechische Ortsbezeichnung sagt jedoch nichts über die Nationalität des Genannten aus. Es ist nur ein Hinweis auf die Sprache, die die jeweilige Amtskanzlei bevorzugte.
1445 steht im Urbar „Hayd“ verzeichnet. Im Urbar 1686 steht „Dorff Ogfolderheidt“. Nach dem Dreissigjährigen Krieg und der Pestzeit ließ der Fürst Eggenberg den leergewordenen Ort mit Deutschen aus der Steiermark neu besiedeln. 1789 wurde am 25. Oktober die Kirsche zu Ehren der hl. Kreuzauffindung eingeweiht.
Gemeinde Ogfolderhaid
Ort Ogfolderhaid
Tschechische Bez... [více]

ROSA HORAKOVÁ Jablonecké poutě do Brloha  [Jiří Kripner 21.2.2013]
Počátek má tradice té poutě Jabloneckých (v originále "Wallfahrt der Ogfolderhaider" - pozn. překl.) do Brloha (Berlau) nejpravděpodobněji po časech moru kolem roku 1610 (v letech 1350-1650 se morové epidemie opakovaly téměř pravidelně zhruba každé dva roky - pozn. překl.). V Brloze byl totiž uctíván obraz Matky Boží, který byl zachráněn v bouřích reformace. Klášter v Kuklově (Kugelweit) byl prý někdy v 15. století vypleněn a pak zcela zničen za časů třicetileté války. Zázračný mariánský obraz, který měl údajně pocházet právě z tohoto kláštera, byl zpočátku zavěšen v malé kapli, kam za ním přicházeli pro útěchu a pomoc v nouzi lidé zdaleka i ... [více]

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Rok19101921[zdroje údajů]
Počet obyvatel514743
Počet domů75108

 Dobové obrázky/pohlednice

 Novodobé obrázky

 Ostatní


Komentáře a upřesňující informace k místu


Důvod zániku, stav [Miloš Hlávka 17.7.2005 14:25] | Reagovat
Pohlceno vojenským újezdem Boletice
Intravilán obce totálně "přeorán" střelnicí, asi tankovou (včetně jejího technického zázemí), stopy osídlení k nedohledání.
Re: Důvod zániku, stav [Pavel Beran 15.9.2005 05:03] | Reagovat
důvod zániku doplněn, díky.
Dopl. [FrantaPoupje 15.12.2005 20:27] | Reagovat
jen doplnim. Misto obce veliká tanková střelnice. Žádné zbytky bývalého osídlení
Re: Dopl. [Pavel Beran 10.2.2006 20:42] | Reagovat
Současný stav doplněn. Díky.
Hřbitov [Edita Pacovská 24.4.2006 22:15] | Reagovat
Podle informací důstojníka, který velel "přeměně" vesnice v tankovou střelnici, byl hřbitov asi 100 m severně nad tankovým přejezdem potoka.
Re: Hřbitov [123 31.12.2008 20:57] | Reagovat
Zbytky hřbitova jsou stále dobře patrné, na místě je noho náhrobních kamenů a zbytek hřbitovní zdi.
Re: Re: Hřbitov [Josef kadlec 1.1.2009 12:54] | Reagovat
Dobrý den . Prosím zakreslete mi na foto místo kde se nacházel hřbitov a pokud možno kde stál kostel.
Děkuji S pozdravem Josef Kadlec
http://picasaweb.google.cz/cunneyworth/Jablonec#
Re: Re: Re: Hřbitov [123 1.1.2009 20:06] | Reagovat
IJTV@seznam.cz
jablonec [peko 2.4.2007 10:35] | Reagovat
schanim tu knihu o tom jablonci jmenuje se Manevry ve spalenej zemi napsal ji Mly nařik je toSlovak ktery ve vvp boletice cvičil ve voj. službě.prosím dejte mi vedet kde ji sehnat a za kolik
ogfolderhaid [peko 14.5.2007 14:52] | Reagovat
Viděl jsem místo kde stal Jablonec a absolutně rovna plocha jen bunkry a zakopy. Patrat po osídlení je zbytečné.
Jablonec [Ocelotr 27.6.2007 11:36] | Reagovat
Na tankové střelnici Jablonec jsem sloužil, co by voják a můžu vám říct, že pokud tam někdy nějaká vesnice byla, tak toho po ní moc nezbylo.
Re: Jablonec [peko 1.8.2007 13:42] | Reagovat
podařilo se mi zjistit že Jablonecký kostel stál ještě v roce 1953 a byl kompletně odstřelen kolem roku 1957.V te době byla obec již odklizena takže je marne něco hledat.
Re: Jablonec [Jarda 4.8.2008 15:14] | Reagovat
I já sloužil v Jablonci a nikdy by mě nenapadlo, že tam dřív bylo nějaké osídlení. Sloužil jsem tam relativně nedávno a s odstupem času asi možná nějaké náznaky dřívějšího osídlení jsou, ale člověk si to neuvědomí pokud o tom neví. A to mám tamní kraj troufám si tvrdit dobře prolezlej.
Re: Re: Jablonec [peko 5.8.2008 16:14] | Reagovat
ja přímo na místě kde Jablonec stal nebyl ale podle vyprávění mého znameho tak opravdu zmizel z povrchu zemskeho.je možné na něco konkretního narazit? myslím třeba zbytky cihel nahrobků na hřbitově atd. ale myslím si asi těžko.nějaka fotka by vše objasnila
dotaz [peko 27.6.2007 12:11] | Reagovat
nedavno jsem tam v těch místech byl ale nějakou vyraznou stopu po vesnici jsem neviděl. žadné stare stromy nebo stopy po domech. da se tam něco najít? nějaké stopy po bývalém osídlení?
Re: dotaz [peko 2.7.2007 12:14] | Reagovat
odpovězte někdo na tuto otazku ale podle mě tam něco hledat asi nemá cenu že ano? to vedlejším Starem špičaku jsou aspon ruiny domů.
ogfolderhaid [peko 9.7.2007 09:09] | Reagovat
o víkendu jsem měl možnost se podívat na místo kde kdysi stával jablonec a je to opravdu zvláštní místo opravdu jen bunkry azákopy atd. žádná stopa po kostele nebo domech absolutní nic.
Re: ogfolderhaid [Urbanek 2.9.2007 18:48] | Reagovat
Na tankové střelnici jsem sloužil jako obsluha v letech 80 -82. Pamatuji si že místa kde stály kdysi domy se na jaře daly idetifikovat podle toho že tam vykvétaly narcisky a tulipány. V místě kde byl hřibitov se ještě tenkrát nacházely zbytky pomníků.
Re: Re: ogfolderhaid [Jozef Szabo 3.4.2023 20:56] | Reagovat
Slúžil som tiež ako obsluha tankovej strelnice Jablonec, v lete sme chodievali na jablká a boli tam aj domy, plot, asi pol metrové z kamenia kvázy záhrada 😁bolo to tak asi 3km jak bol trojuholník - smer palby. Rok 78 - 80
Jablonec [Ch.S 20.2.2008 22:07] | Reagovat
Z půvobní zástavby obce Jablonec se nic viditelného nedochovalo. V těchto místech se nachází tanková střelnice.
Re: Jablonec [peko 20.2.2012 07:53] | Reagovat
zasla uz pole a zmizely domy,jen potok tece tam dal...anni sager jungwirt -tot je uryvek z nedavno vydane knihy horni plana a okoli od pana jelinka a pani hulkove krasna publikace s historickyma fotkama.moje srdce zaplesalo a vyborna prace.hornoplansti a i jini zjisti co 40let komunísti dokazali nejen v jablonci
Re: Re: Jablonec [bob 20.2.2012 21:28] | Reagovat
Chci přidat vzpomínky o hřbitově v Jablonci.A stalo se i to,
že byl hřbitov vykraden vojáky kteří zde sloužili.
Vykopávali hroby a nebohé okrádali o cenosti,které jim
jejich pozůstlí nechávali na jejich dlouhé cestě.Na jejich
chování se přišlo a byli za to potrestáni vězením.Vojáci
zničili i hřbitov v obci Hodňov na příkaz jednoho z velitelů,který si tímto činem chtěl šplhnout zase u svého nadřízeného.
Jablonec [Honza Mareš 11.3.2008 20:45] | Reagovat
Jak již bylo napsáno,z Jablonce skutečně nic nezbylo.Nechápu ale proč tu řešíte kdo a proč tam může,když má člověk rozum a chuť tak se tam stejně podívá."Domorodci" se do těchto míst podívají občas aniž by chtěli (pracovní důvody)
Jablonec [Ch.S 11.5.2008 19:17] | Reagovat
Podle vyprávění pamětníka, který byl v Jablonci jako voják v létě 1948, domy v obci stály. Vojáci byli ubytováni v bývalé škole a naproti v bývalém zájezdním hostinci, sušili seno po okolí a čvičili střelbu z pěchotních zbraní. V kostele byly fungující varhany, na které jeden voják hrával. V té době tam dozrávaly výborné třešně "ptáčnice".
Re: Jablonec [Lenka Mouchová 16.6.2008 22:46] | Reagovat
dobrý den,ráda bych Vás poprosila o jméno pamětníka(pokud je to možné a jeho kontakt),o kterém píšete.Ráda bych sehnala více informací z této doby.
Moc děkuji LM.
Jablonec [Zdeněk 19.10.2009 16:36] | Reagovat
Byl jsem na Jablonci na cvičení v dubnu 1972, jeli jsme tam s 9 tanky navečer po "ose" ze čtyráckých kasáren po kostkách. Seřadiště bylo před Čakovem, před Zábořím pak sjel jeden tank asi z 2m krajnice, hrabal se ale zpátky se nedostal, až přijel vyprošťovák. Silnice v tom místě pak skoro nebyla. Do Podvoří jsme dojeli až k ránu. Budovali se tam sruby a z nich jsme jezdili na Jablonec, kde měl stát na podstavci tank jako pomník. Pamatuji, že bylo všude příšerné bahno, pamatuji ruiny domu, kde byly zbytky skel z oken s nápisy Bier, Essen a spousty keramických tácků. Vím své i o hřbitově. Byl jsem tam pak ještě na posledním cvičení o 4 roky později, ale žádný tank na katafalku tam nestál, asi se to nepovedlo. Z města ( mělo prý před válkou víc než 1500 obyvatel ) byly jen ruiny, hřbitov byl, ale už v klidu. To co se tam stalo bych zase až tak nesváděl na Rusáky, i když bez nich v pozadí by to nešlo. Stalo se to o 15 let dříve než přišli. Tam jsme se podepsali my a koho tato pravda bolí tak by si to měl o to víc připomínat. Dneska tam mají ti, kteří toto území po léta devastovali krásné honitby plné zvěře a hrají si místo na vojáčky na safari. Občas nám pak vypráví o obraně vlasti...
Re: Jablonec [petr 28.12.2009 16:59] | Reagovat
jo máš pravdu,to jsou nezapomenutelné zážitky-5 tanků,noc plná hvězd a přesun,byl to zážitek,něco nepopsatelného,já vím,my jsme tam tu přírodu ničili,ale ta příroda je tam nádherná
Re: Jablonec upřesnění [Petr Stráský 28.5.2011 18:06] | Reagovat
To co vložil 19.10.2009 Zdeněk je trochu mimo. V roce 1970-1972 až do září jsem byl na Jablonci na vojně jako obsluha střelnice. Nikdy se nejezdilo s tanky po ose ze čtyráku to je nesmysl, vagonovalo se na nádraží v Polečnici, a navíc v těch letech už na Jablonci nemohl vidět ruiny domu ani hřbitov, alle jen 10 pojezdových drah pro tanky a řídící věž s dřevěnou ubykací pro vojáky obsluhy.O věcech, které se tam v těch letech děly, raději nechci psát. Zdeněk si asi místo plete s Boleticemi, kde byl vojáky ruskými a pak i našemi vypleněn gotický kostel a u něho přilehlý hřbitov. S jeho závěrem se nedá však nesouhlasit...
Re: Re: Jablonec upřesnění [Zdeněk 23.2.2012 17:13] | Reagovat
Vím, že asi tyhle stránky neslouží, abychom se o něco přeli, ale musím upřesnit a oponovat, znovu jsem si to připomenul a datumy ověřil ve VK, ten přesun 2 čet T54 po ose ze "čtyráku" se uskutečnil okolo 10.4.1972, přewsný datum už nevím, na cvičení jsme byli od 27.3. do 30.4. Shodou okolností jsem byl jako velitel tanku co do stoky v Čakova sklouzl. Že to bylo postavené na hlavu souhlasím, protože silnice dopadla strašně, ale tos nemohl z jablonce vidět, s tankama jsme dojeli na Podvoří ke srubům. Normálně ano se vagonovalo v Polečnici. Když už jsem v tom, napíšu i to, co jsem raději minule z piety vynechal. Na oslavu 9. května měl do prostoru přijet gen.Svoboda a tudíž se zde děly neskutečné věci co předváděli furťáci. Stavěl se katafalk pro tank a uhlazovalo se bahno. Měl jsem za úkol s několika klukama bahno osázet květinama a vytvořit jakous skalku ( ! ) Byl konec dubna a kde vzít na Šumavě kytky, ale vojáci si věděli rady a na místním hřbitově ( a jestli jsi tam byl tak to musíš vědět co se tam dělo ! ) chodili vojáci co tam sloužili do hrobů pro šperky. A ti nám řekli, že tam kvetou a najdeme narcisy. Pro narcisy jsme tam byli a z těch otevřených hrobů mi dobře nebylo.Dalo by se o zážitcích dlouze povídat. Jinak tankové dráhy jsou a byly mimo starou ves mírně do Z svahu. S Boleticemi si to nejde splést ani náhodou. Občas se tam vracím, nebydlím daleko. jinak jsem tam prožil 3xDTC, pokaždé koncem zimy 1972,1976 a 1980. Zdeněk
Re: Re: Re: Jablonec upřesnění [peko 23.2.2012 19:36] | Reagovat
na vasem miste by mi dobre take nebylo.toto se delo vsude na na sumave zvonkova hurka dobra voda atd..cloveku je z toho opravdu zle co se na jablonci a jinde delo ale i tak bych si to rad poslech.generace lidi se na tom nadreli a pak behem par let zmizi v prach.byl bych sprosty ale to tem lidem na hrbitove a odsunutym nepomuze
Re: Re: Re: Jablonec upřesnění [Kamil Klusák 23.2.2012 21:23] | Reagovat
Zdravím Vás , vespolek , mohl bych také přiložit do soudku .Ne , že bych se chtěl mezi Vás pitvat ,ale nedalo mi to. Tak jsem se tak pídil o Jablonci a povedlo se .Dle přímého pamětníka závěrečné likvidace obce Jablonec , vojáka vojenského útvaru 4425 . Na přelomu ledna a února roku 1969 bylo vyhlášeno krátké tří denní vojenské cvičení vojenského útvaru Prachatice a Český Krumlov s hlavním úkolem srovnat a připravit plochu v lokalitě bývalé, opuštěné a zdevastované obci Jablonec . Hlavními účastníky byli 2 dělostřelecké baterie s ráží 122 , 2 baterie s ráží 155 a tzv.raketáci s 3 nosiči raket bůh ví odkud . Úkolem miřiče bylo zaměření téměř přímé palby na práh stavení . (špatné zaměření znamenalo kopnutí od velitele do zadnice). Jablonec byl v té době značně poničen ,někde byla jen torza , řada domů byla vyhořena a samozřejmě bez střech . Kostel měl obvodové zdi a bez věže . U domů bylo spousta ovocných stromů a předzahrady .Hřbitov byl zapadaný sněhem , a prý ho bylo dost . Přímá střelba 4x6 děl měla 90 procentní devastační účinek . Velká stavení se prý kolikrát zvedla pohromadě do vzduchu a jakoby se zastavila a pak dopadla na zem v rozvalinu . Zbytek dokonal raketový útok , takové řádné urovnání plochy .Závěrečným úkolem bylo zmonitorování plochy ,sníh , nesníh . při prohledání bylo k vidění vše možné . Rozkaz zněl jasně !!! a byla i fotodokumentace bůh ví -.
Re: Re: Re: Re: Jablonec upřesnění [peko 23.2.2012 21:49] | Reagovat
neni divu ze zmizel beze stopy po takovem uklidu a nechtel bych byt u toho.kdysi nadherna obec vylitla do luftu jen tak pro chrabrou armadu cssr.ale dik pametnikovi ze vyjasnil konec jablonce.
Re: Re: Re: Re: Jablonec upřesnění [peko 23.2.2012 21:53] | Reagovat
jen dotaz co je mysleno tim ze pri prohledani bylo videt vsechno mozne?
Re: Re: Re: Re: Jablonec upřesnění [Petr 11.12.2022 17:13] | Reagovat
Musel to být rok 1959 neboť na leteckých mapách z roku 1961 už je ves uklizena a zbavena stromů, keřů...
JABLONEC [Petr 28.12.2009 16:55] | Reagovat
byl jsem na vojně v č.krumlově rok 84-86,jako řidič tanku,jablonec znám velmi dobře,ale už to je dlouhá doba,akorát vím,když jsme míjeli nějaké místa bývalých usedlostí,tak mi to bylo strašně líto,tak nádherná místa,tolik lidských osudů a vše je ztraceno,jednou bych se tam chtěl podívat-boletice,jablonec,třebovice-je tam nádherně,jak v létě,tak v zimě,nashle Petr
Re: JABLONEC [peko 9.1.2010 14:55] | Reagovat
mam zajem tam s vami jít někdy mé číslo je 722244597
Re: Re: JABLONEC [petr 9.1.2010 16:18] | Reagovat
zdravím,díky za kontakt.já jsem z Karvine,momentálně to vůbec nevychází,sám víte,jak to dnes chodí,člověk jenom práce a práce.Chtěl bych se tam někdy podívat,když si vzpomenu na střelby,na to stání v těch plechových boudách v zimě v noci.Ku konci,když jsem byl tkz suprák,tak my řidiči jsme dělali hlídky,tkz uzávěry,aby nikdo nevjel na střelnici.Já byl na Jablonci z druhé strany střelnice,byl jsem tam 24 hod.-něco fantastického,lesy,potůčky,mýtiny a hlavně to ticho-zkrátka taková pro mě typická Šumava.Škoda,že to je uzavřené pro armádu.Moc Vás zdravím a snad to někdy vyjde,republika je malá,snad by neměl být problém skočit do auta a na víkend jed na Šumavu-nashle-Krafčik Petr,Karvina
Re: JABLONEC [pavel 10.8.2010 06:46] | Reagovat
ahoj Petře, byl jsem v Č.Krumlově jako střelec tanku 1983-1985. Jezdili jsme na Jablonec, Třebovice i Podvoří. Je to smutný, jaký osud po únoru 48´ potkal vesnice a jejich obyvatele. Rád bych se s tebou setkal a na tato místa se někdy podíval. Pavel.
Re: Re: JABLONEC [petr 10.8.2010 23:36] | Reagovat
Ahoj Pavle,ja byl taky v Krumlově-84_86-2.rota-nás měl nadpor.Ambrus,politruk byl Fiala,velitel praporu byl Rátz??už nevím přesně.jo a byl tam i Zábranský,to byl šílenec,jednou jsem ho viděl v tv v devadesátých letech,tak už byl podplukovník-to jsem si stačil všimnout.Jinak já měl uloženku zaparkovanou hned druhá v té ohradě uloženek-hned pod strážní věží.Co se týče Šumavy,tak to tak člověk nevnímal-v té době-samozřejmě jsem byl tou přírodou vždy nadšen,hlavně,když jsme jezdili přesuny a nebo dělali uzávěry na střelnicích-člověk tam byl sám.Ale poslední roky člověk vše začíná vnímat úplně jinak,něco se dočte na netu,uvidí staré fotky,pohlednice a najednou si uvědomí co vlastně ti komanči s tím nádherným místem provedli-vše přerušili a zničili.Jsem rád,že jsi se ozval.Já se na Šumavu chystám neustále,ale mou ženu ne a ne zlomit.Teď jsem za hranicema,vracím se koncem října,ale máme na sebe kontakt,tak se určitě domluvíme.Pavle a odkud jsi??Ahoj Petr Karvina.P.S.hodně jsem na mapách googlu a mapy.cz-sem tam někdo dá foto,když se tam nějak do těch míst dostanou-Pavle ahoj-jsem rád
Re: Re: Re: JABLONEC [Pavel 12.8.2010 18:44] | Reagovat
ahoj Petře, jsem rád, že jsi se tak brzy ozval. Já byl taky na 2.rotě pod Ambrusem a Rátzem. Tak to bysme se měli znát Petře. Když jsem potom pozorně četl všechny příspěvky na této stránce a zjistil jsem, tvoje celé jméno, které v jednom příspěvku uvádíš, tak jsem si jistý, nebo skoro jistý, že část vojny jsi byl můj řidič a já tvůj střelec; no je to už 25 let, ale na cimře jsme spolu byli určitě. Já na vojnu vzpomínám moc rád, hlavně na to prostředí a přírodu na Šumavě. A taky na všechny kluky, co jsme byli na rotě, protože jsme byli fajn parta, i na ty přesuny a střelby vzpomínám rád, i když v zimě to někdy nebylo nejlehčí, dnes jsou to pro mě krásné vzpomínky. Tenkrát jsme myslím vůbec netušili, kde se vlastně nacházíme a co se tam jen pár let před tím stalo. Už mockrát jsem si říkal, že bych se do těch míst chtěl vypravit, pořádně se tam rozhlídnout a všechno si připomenout. Vždycky je ale jako na potvoru něco důležitějšího, co se "nedá" odložit. Moje žena cestuje ráda, ale nevím, jestli by tohle byl pro ni výlet podle jejích představ. Už před několika lety jsem se na mapách v netu snažil tyhle místa najít a teď jsem se k tomu zase vrátil. Věřím, že se nám podaří se domluvit na nějaké akci. Petře ahoj, Pavel Kuthan, Buštěhrad.
Re: Re: Re: Re: JABLONEC [petr 12.8.2010 19:24] | Reagovat
Ahoj Pavle,když čtu Tvé jméno-příjmení,tak se mi matně připomnělo,ale je to strašně dlouhá doba.Víš já jsem teď za mořem do října.Hned,jak ti odepíšu,tak se se dívám na Vaše městečko,ale podle názvu je určitě krásné.To je pravda,ty přesuny,hlídání tanků to jsou zážitky do konce života.Vzpomínám na Jablonci,jak jsme stepovali na střelnici v těch plechových boudách v mrazu v teple.Počkej Pavle jsi vysoký,že jo jsi vyšší chlap,teď mi jede mozek po dlouhé době trochu rychleji-:)-už možná vím,jak vypadáš,no uvidíme.Pořád s manželkou plánujeme až se vrátím,kde pojedeme na chvíli pryč-jenom práce a práce.Pavle určitě se domluvíme,ale to by chtělo se s někým domluvit na místě,aby jsme mohli se dostat někde,kde jsme jezdili a stříleli-no uvidíme.Pavle to je síla,já tolikrát hledal kluky na netu,kde se dalo a nikde nic.Pavle prozatím ahoooj-Petr
Re: Re: Re: Re: JABLONEC [petr 12.8.2010 19:26] | Reagovat
Nebo jsi Pavle normální postavy,žádný vysoký,ale měl jsi nebo máš tmavé vlasy-já jsem tak trochu šedivák-:)Pavle ty jsi mi dal,to je síla-ahoj
Re: Re: Re: Re: Re: JABLONEC [pavel 13.8.2010 23:16] | Reagovat
Ahoj Petře, no, já už jsem taky sem tam šedivej, výška zatím pořád stejná, váha +20 :-). Tebe si pamatuju jako kluka střední postavy s neustále dobrou náladou a úsměvem na tváři. Myslím, že jsme spolu jeli i brody na Loutce. Velitel tanku byl někdo ze špagátů. Petře, já teď týden nebudu na netu, jedeme zítra s rodinou na dovolenou. Měj se fajn a zatím ahoj.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: JABLONEC [petr 21.3.2011 22:21] | Reagovat
ahoj pavle,prosím pošli mi mejl-něco ti pošlu-prozatím ahoj petr
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JABLONEC [Pavel 6.4.2011 19:20] | Reagovat
Ahoj. Jo tak p.Ambrus je už major? hmmm..... No, to byl jeden z opravdu slušnejch vojáků. Jednou jsem mu dělal nabíječe, ale už nevím, na jaký to bylo střelnici. Posílám adresu: armadura@email.cz Taky můžu něco poslat. Pavel.
Foto Jablonce [Petr Kolář 26.1.2010 20:57] | Reagovat
Na poslední přidané dobové pohlednici Jablonce je zřejmě kaplička o které není nikde ani zmínka.Je to ta bílá tečka nad Jabloncem,několik desítek metrů v Kmetu.Stojí tam dodnes a je opravená(viz foto p.Kadlece).Je zajímavé,že ji vojáci nerostříleli, když v okolí Jablonce se nedochovalo vůbec nic(snad proto,že byla v lese).Je zajímavé také to,že není na žádném seznamu památek.Je zaznamenáno dost polorozpadlých kapliček v prostoru,ale tato tam není.
Jablonec [Jan Novotný 2.8.2010 22:50] | Reagovat
31
Fotky- hřbitov [natomnezalezi 22.9.2010 20:18] | Reagovat
Díky za fotky z býv. hřbitova, který by náhodný návštěvník asi těžko hledal. Oceňuji vaši odvahu:-)
Re: Fotky- hřbitov [vladimír Říha 23.9.2010 21:32] | Reagovat
Odvaha nebyla třeba - dělám tu správce střelnice.Rád bych pomohl s vybudováním nějaké připomínky toho,že tu kdysi žila nádherná obec.
Re: Re: Fotky- hřbitov [petr 21.3.2011 22:25] | Reagovat
dobnrý den,šlo by se tam někdy dostat-podívat-projít místa,kde jsme stáli u těch boud- v teple,v mrazu??Děkuji moc
to Petr, Pavel [Radim 15.2.2011 16:42] | Reagovat
Váš bývalý velitel je mjr.v.v Ambrus a bydlí stále v ČK. A také zdravím Láďu a nefoť v práci a pracuj na zvelebování střelnice:)
Re: to Petr, Pavel [petr 21.3.2011 22:24] | Reagovat
prosím,to snad není pravda.Pořád bydlí,tam kde za naší mírové války????Jsi s ním v kontaktu????Ať ti dá kontakt,moc prosím.Díky moc a já znám Tebe??Ahoj
Kaple nad pramenem - Hirschenbrunn? [Lukáš Biskupický 2.5.2011 14:04] | Reagovat
Neví někdo, zda ta kaplička na foto p. Kadlece je kaple, zvaná Hirschenbbrunn (Jelení pramen) u studánky s léčivou vodou? Byla považována za zničenou! Viz Černý Jiří: Poutní místa jižních Čech, 2006, s. 86.
Jablonec - kostel [MirkaFK 15.1.2014 07:00] | Reagovat
Prosím, hledám fotografii kostela z průčelí. Připravuji výstavu obrazů - zničených kostelů Šumavy. Předem děkuji.
Jablonec [Petr 1.1.2015 17:53] | Reagovat
Na kostelech.cz je komentař ohledně obce a jejího osudu,dle bývaleho vojáka likvidace Jablonce připomínala Lidice,domy i kostel odstřeleny jejich dřevěné časti spáleny,vykáceli se stromy keře a i pry narovnal potok v mistě a rozoraly cesty co tam vedly.je tam vubec nejaka stopa byvaleho osidleni?
3D model [David Maceška 15.3.2019 20:37] | Reagovat
Ahoj,
nedávno jsem zpracovával projekt s cílem vytvořit 3D model zaniklé obce Jablonec. Jelikož jsem se inspiroval především z fotografií, které jsou dostupné právě zde, tak sem i sdílím výsledný 3D model.

http://www.zaniklekrajiny.cz/atlas/index.php/prostorove-modely-krajiny-6/detailni-fotorealisticke-modely-pkp

V odkazu je i virtuální průlet celou obcí, přidávám ho ještě pro jistotu zvlášt sem:

https://www.youtube.com/watch?v=19IFhX8blMM&feature=youtu.be
Důvod [Jindra 22.12.2019 15:54] | Reagovat
Je možné se nějak podívat do těchto míst? S povolením či bez něj?
důvod [honzanr 25.12.2019 01:30] | Reagovat
...obávávám se ,že tam zrovna asi vůbec ne...Je tam oficiální střelnice.
Důvod [Petr 29.4.2020 08:20] | Reagovat
Co se stalo s odpadem z domů v Jablonci?
Zaniklý Jablonec na Šumavě. [Pavel 28.12.2022 20:33] | Reagovat
V roce 1974 jsem byl v rámci oprav tankové střelnice Jablonec naším ženijním útvarem na Boleticích. Tenkrát byly zbytky obce Jablonec patrné a dokonce se prodávali pohlednice.
Re: Zaniklý Jablonec na Šumavě. [Petr 29.12.2022 06:59] | Reagovat
A o jaké zbytky obce se jednalo jestli mohu vědět, podle letecké mapy z 1961 byla obec odklizena a dle zdejších komentářů uhlazena raketami...pohlednice obce? Je mi jen líto že zanikla taková výstavní obec jen kvůli cvičení vojska a aby se sem Němci nemohli vrátit
Jablonec na Šumavě [Pavel 29.12.2022 15:41] | Reagovat
Byli jsme ženijní útvar a opravovali jsme valy před terči a občas se nacházela nevybuchlá munice. A právě v místech dopadů byly patrné různé zídky a pošramocené ovocné stromy. Když jsme se ptali velitele, asi střelnice co nás měl na starosti tak nám řekl, že je to bývalá obec Jablonec a ty pohlednice jsem viděl v obchodě v Květušině,kam jsme chodili na pivo.
Jablonec [Petr 29.12.2022 20:41] | Reagovat
No aspoň vidíte co dokáže lidská zloba...lidstvo se nikdy nepoučí,je to vidět i dnes
Kniha [Petr 4.5.2023 19:16] | Reagovat
Měl bych dotaz ohledně knihy kterou prezentují na kohoutím kříži,od pana Jiřího Novotného, Vzpomínky ve fotografii, ohledně Jablonce a jeho okolí,kde ji lze koupit či objednat, děkuji za odpověď
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 90 do následujícího políčka:

   


Processing time: 602 msec.
IP address = 18.117.188.5
desktop version