PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
› Přidat GPS
[Pavel Beran 11.7.2005] 
Bučina  (Buchwald)

Kategorie: Obec   
Okres: Prachatice
Důvod zániku: Hraniční pásmo -
Období zániku: 1950-1960  (rok: 1956)
Současný stav: Zničena zcela - v roce 1992 znovu postavená kaplička a staví se nový hotel Pešlova chata

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  48.96750 13.59333 GPS Honza a Blanka Reichardtovi 1.1.2006  

 Historie a jiné články
Historie  [Honza a Blanka Reichardtovi 21.1.2006]
Na bývalé Horní Zlaté stezce, vedoucí z Kašperských Hor do Fünsterau, v těsné blízkosti zemské hranice s Bavorskem, se od roku 1790 rozkládala nejvýše položená obec v Čechách. Za první republiky tu stávalo přes padesát domů, budova celního úřadu s kasárny finanční stráže, myslivna, hájovna, obecná škola a spořitelna. V provozu byly hotel Fastner, známý hostinec Zum Tiroler a později postavená Pešlova chata. Nově opravená kaplička svatého Michala, stojící u bývalé odbočky k pramenům Vltavy, pochází z roku 1891. Na této kdysi značené cestě rostly dvě mohutné památné jedle, které zbyly v okolí jako poslední z původního šumavského pralesa. Z B... [více]

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Rok19101921[zdroje údajů]
Počet obyvatel347343
Počet domů3738

 Dobové obrázky/pohlednice
 Škola
 Novodobé obrázky

 Ostatní

 Odkazy
Bučina na Facebook

Komentáře a upřesňující informace k místu


Důvod zániku [Miloš Hlávka 18.10.2005 12:46] | Reagovat
Hraniční pásmo, stejně jako v případě nedalekých Knížecích Plání
Books on this place and more of Böhmerwald/Sumava [K-H Völker 4.4.2006 16:56] | Reagovat
http://www.morsak.de/

VERLAGSPROGRAMM --> PRODUKTÜBERSICHT -->

DERBÖHMERWALD
Interesting Fact [K-H Völker 11.4.2006 17:15] | Reagovat
http://www.pnp.de/red/pnp/2001/10/25/fg/00000002.htm

"Auf dem Lusengipfel erzählte Franz Zanella, Urenkel eines während der "Goldenen Borkenkäferjahre" eingewanderten Südtirolers, vom kargen Leben auf "fast 1200 Meter": Er wuchs in Buchwald, dem höchst gelegenen Dorf Böhmens auf. Mit Ausblick auf den Böhmischen Wald zeichnete er ein lebhaftes Bild vom ärmlichen Leben noch Mitte des 20. Jahrhunderts."

The Zanella family of Buchwald has its origins in Trentino, which was then like Bohemia part of k.u.k
(c.a.r) monarchy

Their original home

http://www.hotelzanella.it/
Poloha Bučiny [Michal Kurz 13.8.2007 16:20] | Reagovat
Bučina byla nejvýše položenou obcí nejen na Šumavě, ale i na celém českém území - ležela ve výšce 1162 m.n.m. Po jejím zániku se nejvýše položenou obcí Šumavy stala Filipova huť ve výšce zhruba 1080 - 1140 m.n.m.
Pešlův hostinec [Cumbuch Manana 13.8.2007 23:49] | Reagovat
Hostinec dostavěli Pešlovi před druhou světovou válkou, takže jedva byl otevřen, přišli Němci, rodinu Pešlovu vystěhovali a hostinec zabrali. Po válce Pešlovi dali hostinec zase dohromady, jenže přišel t.zv. "Únor 48" a Pešlovi zase byli vyhozeni a o hostinec přišli, neb se ocitl v "pásmu". Po Listopadu 89 rodina Pešlova dostala budovu (ruinu, už se tomu nemohlo říkat hostinec) zpátky, jenže Národní Park Šumava jim v rámci ochrany přírody nedovolil přeložit ani cihlu, natož nějakou přiložit a budovu opravit. Protože s bývalým hostincem nemohli vůbec nic dělat, prodali to, a ejhle! Najednou všechno šlo! Asi bude někde zakopán pes. Sám jsem se s tímto zakopaným psem setkal v Prachaticích na Pozemkovém fondu, když jsem deset let usiloval o koupi pozemků kolem mé chalupy nedaleko.
Údaje o anabázi Pešlova hostince jsem získal od místních starousedlíků.
Re: Pešlův hostinec [petr 5.11.2008 12:22] | Reagovat
zdravím všechny, nevíte prosím náhodou někdo jak to vypadá s novým hotelem na Bučině, kdy se bude otevírat? děkuji. PNovák
Re: Re: Pešlův hostinec [Petr 24.11.2008 10:27] | Reagovat
Pravděpodobný termín otevření je červen 2009.
Re: Pešlův hostinec [Petr 24.11.2008 10:24] | Reagovat
Manželé Markovi, kteří dostali navrácenu Pešlovu chatu na Bučině měli povoleno od Správy NP a CHKO Šumava obnovit v tomto objektu ubytovací a stravovací služby. Od realizace odstoupili a objekt prodali současnému majiteli. Není tedy pravda, že po navrácení objektu jim Správa NP a CHKO Šumava nedovolila cokoli s objektem dělat. Tuto informaci je možno oběřit na Správě NP a CHKO Šumava ve Vimperku.
Re: Re: Pešlův hostinec [Cumbuch Manana 24.11.2008 10:40] | Reagovat
Ano, měli povoleno obnovit ubytovací a stravovací služby. Jak by to ale asi dělali a dodrželi nové normy bez povolení pro stavební změny?
Re: Re: Re: Pešlův hostinec [Tomáš 4.1.2009 17:44] | Reagovat
V roce 2006 jsem navštívil Bučinu a hotel Alpská vyhlídka tam spravoval a nejspíše i vlastnil Judr.František Taliany ,bylo to uvedeno na informační tabuli a policajt co tam zrovna sloužil říkal že je to člověk co soudil Miroslava Štěpána.To by celkem vysvětlovalo ty vyjímky v CHKO Šumava, o kterých normální smrtelník radši ani nesní:-)
Re: Re: Re: Re: Pešlův hostinec [Bučina fan 6.1.2009 14:46] | Reagovat
Ano, JUDr. František Talián a jeho společnost GNOSIS. Vše patrno z Katastru nemovitostí a Obchodního rejstříku.
Kde co stojí ? [Antonín Suk 6.1.2009 18:33] | Reagovat
Přátelé,byl jsem na Bučině a v okolí dvakrát(1999 a 2001) ,projel tuto zajímavou lokalitu na kole.Jak od pramenů Vltavy,tak od Knížecích plání nahoru. Prosím Vás,kde jsou nějaké tyhle budovy ? Já tam viděl jen zbytky jakýchsi podezdívek těch dvorků,nějaké zbytky ohrad atd,ale po domech ani památky.Díky za odpověď
Re: Kde co stojí ? [honzahami 7.1.2009 00:38] | Reagovat
Hotel "Peschlova chata",resp. jeho ruiny byly odklizeny a následná stavba chaty "Alpská vyhlídka" až po roce 2001.

Velmi by mne zajímalo toto: nevíte někdo náhodou co bylo před válkou v prostoru bývalé roty PS na Knížecích pláních/statek,pošta,nějaká řemesl. výroba, hostinec???/ Tento objekt se nacházel cca 150m od nynější restaurace na Pláních u cesty na Žďárek. Děkuji za zprávy
Re: Re: Kde co stojí ? [zdenek novotný 8.1.2009 14:58] | Reagovat
V těchto místech stávala původem hájovna, přeměněná v letech vlády komunismu na 7.rotu PS Knížecí Pláně. Odsloužil jsem si zde 2 roky. Mimo to jsme také chodili sloužit na Bučinu, piket jsme měli na rozcestníku cest blízko dnešní kapličky a finský domek, už v té době nebyl v dobrém stavu, byl pro nás tabu, sloužil vojenské kontrašpionáži.
Re: Re: Re: Kde co stojí ? [kaspi 24.2.2009 10:02] | Reagovat
Sloužil jsem na Kvildě 85-87 a několikrát jsme byli pomoci při překrytí SH na Bučině. Co se pamatuji, tak kromě zde již uvedených staveb,stál vedle finského domku,dům zminˇovaných kontrášů,kteří jezdili od Kvildy přes vrataSiS úsek23 na Bučinu a zapisovali se jako "100" .
Re: Re: Re: Re: Kde co stojí ? [Jirka 24.2.2009 15:46] | Reagovat
Velmi mě zaujalo že se tu zmiňujete o kontráších. Na hranici za dráty? Má někdo potuchy co tam vyváděli? Že byli všade to si pamatuji ale v těchto místech bych to nečekal. Chudáci v takové pustině? Opravdu tomu nerozumím i když co dalo čekat od bolševika. Ozvěte se kdo o tom něco víte blíž!
Re: Re: Re: Re: Re: Kde co stojí ? [honzahami 27.2.2009 00:17] | Reagovat
V době, kdy jsem sloužil na Knížecích pláních /65-67/ a prostor Bučiny byl střežen z naší roty, tak samozřejmě všechny tyto objekty a stavby na Bučině byly před DZ. Ten DZ /EZOH a signálka/ vedl z prostoru Kn. Plání přes Furik a Kostel a na Bučině vedl takřka přesně v místech, co je dnes nainstalován ten hrozný paskvil"signální stěna". Dále vedl DZ nahoru les. průsekem, nahoře se lomil doleva z kopce dolů na styk s rotou Prameny Vltavy. Teprve po roce 1975,kdy byla v Helsinkách podepsána OBSE byly dráty posunuty hluboko do vnitrozemí a tudíž tyto objekty na Bučině byly"za dráty".
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde co stojí ? [Zdeněk Pechar 27.2.2009 16:38] | Reagovat
Toto se například týkalo i objektu Dyleň u Mar. Lázní. Těm co sloužili za drátama se také říkalo mezi obyčejnými vojáky "špioni". Pokud si vzpomínám tak někdy do roku 1970 nebo 1971 měli klíče od průchodů v drátech jen tito prověření vojáci. Neměli je ani pohraničníci. Pak přešel na druhou stranu do německa důstojník co měl nastarosti zabezpečovačku a rozmístění radarů podél hranic. Tím se to změnilo, byli vystaveny zvláštní propustky do I pásma a klíče už měli jen pohraniníci. Takže to posunutí konkrétně u Marianek muselo být dříve.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde co stojí ? [Bývalý pohraničník 4.4.2009 09:18] | Reagovat
Velká rekonstrukce signálky se dělala v roce 1973 - 73 na Dyleni. Vozili tam vojáky PS útvaru z Březové u Sokolova. Stavěla se cesta souběžná se signálkou, instalovali "harik kamery", vše se posouvalo do vnitrozemí. Nevím, zda ještě v té době stála kasárna v Mohelně. Asi již byla bourána vzhledem k přílišné izolaci od vnizrozemí a blízkosti st. hranice. Pracující peesáky hlídali jiní peesáci. Prostě podle hesla důvěřujn a prověřuj.
Re: Re: Re: Re: Re: Kde co stojí ? [Nygrýn Z 12.1.2012 17:21] | Reagovat
Je to tak.Vedle starého hotelu kolmo na něj byla cesta a ve svahu stál přízemní domek kde byli jak jsme říkali stovkaři.Ve starém hotelu byla anténa která byla od sklepa až na půdu.Sloužil jsem tam na piketě/předsunuté stanoviště/ v roce1975-1976
Re: Re: Re: Re: Re: Kde co stojí ? [Kašpar Vladimir 5.6.2018 18:14] | Reagovat
jak uz nekdo psal rikalo se jim stovkaři /existovala ustredna HS 100 tak asi podle toho /jezdily tam nepravidelne nekdy na jeden den nekdy na tri obsluhovali odposlouchavaci zarizeni. Nas vojaku si prakticky nevšimali zpomalil,pozdravil a projel k finskemu domku kde meli stanovište. Sloužil jsem
na rote PS Borova Lada 83_85 a na Bučine jsme meli predsunuty piket kde se po 24 hod.stridali čtyřčlene hlidky. Na SH to bylo asi 250 metru a jsem presvdčen že skoro každy kdo tam byl si musel Bučinu zamilovat. Podnikali jsme pochuzky k SH a koukali na turisty na druhe strane na parkovisti smerem od FINSTERAU. Myslim si že každy kdo mel možnost si alespon jednou prešel SH nekdo vicekrat a jednou se jeden nevratil byl podzim 84 a jmenoval se Otakar Sedlař, byl to krasny slunečni den, patek a všichni se tešili na vikend jenom Otik mel jinne plany,ale to uz je jinny pribeh. Nikdy jsem si nemyslel,že se na ta krasna mista jeste nekdy podivam a zrovna pristi tyden jedu na Bucinu asi po 30 letech.Zdravim vsechny co maji radi tyto mista a zdarvim vsechny PEESAKY,
Re: Kde co stojí ? [Hromada 7.1.2009 16:41] | Reagovat
Na Bučinu se musíte vydat brzo na jaře.dokud vše nezaroste trávou.Najdete však jen trosky domů,jediná stojící stavba na Bučině je Finský domek,pozůstatek po PS,další dům v sousedství a Alpská vyhlídka.
Re: Re: Kde co stojí ? [honzahami 3.4.2009 17:31] | Reagovat
Když se vydáš na Bučinu brzy na jaře, tak tam uvidíš akorát sníh /někdy až do poloviny května/Příroda je tam oproti vnitrozemí opožděna tak o 3-4 týdny. Nejkrásněji je tam na podzim
Priznivec Sumavy [Vaclav Smutek 18.11.2009 20:36] | Reagovat
Dobry den.Nevite nekdo zda hotel Alpska vyhlidka je jiz v provozu?Mam velice rad Sumavu a rad bych se zde na par dni ubytoval.Dekuji
Re: Priznivec Sumavy [honzahami 19.11.2009 23:56] | Reagovat
Bohužel, zatím v provozu není
Re: Re: Priznivec Sumavy [honzahami 27.7.2010 14:03] | Reagovat
K 1.7.2010 je hotel stále uzavřen, ale o sobotách a nedělích je u hotelu otevřeno občerstvení. Podrobnosti nevím /otvírací dobu, všední dny, do kdy/
Re: Priznivec Sumavy [Petr 28.7.2010 11:10] | Reagovat
http://www.hotelalpskavyhlidka.cz/
na stránkách se však stále pracuje
Offen? [K-H Völker 14.12.2009 16:54] | Reagovat
Ist das Hotel offen?

Is the hotel open?
Re: Offen? [JNi 16.1.2010 01:44] | Reagovat
Das Hotel ist noch nicht geöffnet.
The hotel hasn´t been opened until now.
Bučina na Facebooku [Zdenek Macháček 15.1.2010 19:12] | Reagovat
Na stránkách Facb.,jsem založil skupinu příznivců této bývalé šumavské obce.Po přihlášení stačí zadat do vyhledávače jméno -Bučina Buchwald
Herzlich begrüße K-H Völker, Leider,hotel vorläufig ist noch nicht offen.
Zdenek Macháček
Alpská vyhlídka jinak [Milda 17.2.2010 19:43] | Reagovat
Hotel Alpská vyhlídka je stavěn v rosporu se stavebním povolením.Schválena byla dokumentace na původní venkovní tvar hotelu.Stavebník hotel udělal vyšší o jedno patro a přidal tak další balkony Porovnejte staré foto s novým.Takže proto ty tahanice.
Statistika [Zdeněk Pechar 8.4.2010 20:08] | Reagovat
Otto uvádí: 40 domů, 479 obyvatel, rok 1890.
Re: Statistika [Drahomíra 29.4.2015 15:58] | Reagovat
Dobrý den, mohu se zeptat odkud je čerpáno? Kdo byl pan Otto. Moc děkuji. Hledám nyní informace o Chaloupkách (Hüttl) a tam je na něj také odkaz.
Re: Re: Statistika [Zdeněk Pechar 29.4.2015 18:48] | Reagovat
Ottův slovník naučný. Jde dohledat i na internetu.
Re: Re: Re: Statistika [Drahomíra 30.4.2015 10:00] | Reagovat
Děkuji moc, napadlo mne to, ale nebyla jsem si jistá :-)
Bučina Buchwald [Zdenek Macháček 26.8.2010 11:27] | Reagovat
to Milda,ano, něco málo" tam nesedí,stavba připomíná původní chatu U Pešlů jen zdálky...,nicméně i tak je velmi hezká. (tak mě napadá jak by dopadl normální" smrtelník s nedodrženou stavební dokumentací...)) Spíše jsem zvědav co se tam bude dít dále,doufám,že nedovolí průjezd auty volně přes přechod,a nebudou přibývat další "schválené" rychlostavby,docela reálně by hrozilo,že se z toho nádherného místa stane Strážný II.,nebo Železná Ruda II. (i s veškerými průvodními jevy) kasina,bordely,tržnice s trpaslíkama.
Chata u Pešlů (nebo chcete-li Alpská vyhlídka) je nyní v omezeném provozu,funguje terasa i s obsluhou,ceny byly v pohodě,kvalita i obsluha (zatím) velmi dobrá.
Pro příznivce Bučiny,jsme" i na Faceb.
ZM
Král Šumavy [petr 24.8.2012 14:59] | Reagovat
Dobrý den, dnes ve 23,45 je na ČT2 vysílán dokument zpráva o králi Šumavy. Najde se nějaká dobrá duše, která by to mohla nahrát a pověsit např. na youtube? Předem děkuji.
Upřesnění [Vlastimil Hromada 28.10.2012 16:08] | Reagovat
Na fotce pana Bílka s názvem Ruiny hotelu Alpská Vyhlídka nejsou ve skutečnosti ruiny hotelu,ale zrekonstruované zbytky domu,který stával v místech,kudy vedly dráty.Hotel Alpská vyhlídka stojí na původním místě,to je na místě bývalého Pešlova hotelu.
peslova chata [robert hohlberger 26.2.2013 21:28] | Reagovat
Original pohled:Peslova chata z roku 1947 je k vydeni:aukro.cz
Článek o rotě Bučina a přilehlých rotách [Zdeněk Šmída 2.12.2015 13:52] | Reagovat
http://zdeneksmida.bloger.cz/SUMAVA/Pohranicni-straz-X-aneb-roty-Volarske-brigady-Svele-Prameny-Vltavy-Bucina-Kota-Knizeci-Plane
Nová kniha o PS / rota Bučina [ZŠ. 20.8.2017 15:52] | Reagovat
Vychází kniha o Volarské brigádě PS, pod kterou patřila i rota Bučina - http://www.zdeneksmida.cz/projekty/kniha-o-volarske-brigade-pohranicni-straze/cs_CZ-302197.html
Bučina- nová kniha-info [Jan Vlček 5.10.2017 14:20] | Reagovat
Vyšla nová kniha : Historie zaniklé obce Bučina/Buchwald/,autor Bc.Lenka Klímová,nakladatelství Fortuna,ISBN 978-80-7373-139-7,rok vydání 2017.
Finanční úřad na Bučině [Dvořák 18.1.2018 12:36] | Reagovat
Za 1. republiky sloužil a bydlel jako financ na Bučině pan Rudolf Dvořák, můj děda a narodil se tam i můj otec. druhý děda Pikl taky financ bydlel na Horské Kvildě a tak se znali. Pochopitelně většina obyvatel byla německé národnosti, ale mezi čechy a němci žádné problémy údajně nebyly.
Re: Finanční úřad na Bučině [pašerák 18.1.2018 14:21] | Reagovat
Dobrý den,...a nějaká dobová fota z Bučiny a Hor.Kvildy by nebyla?Díky.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 60 do následujícího políčka:

   


Processing time: 448 msec.
IP address = 3.14.73.229
desktop version